Moto3 przejdzie rewolucję? Motocykle za małe na zawodników

Od momentu powstania w 2012 roku, klasa Moto3 nie zmieniła się pod względem technicznym, nadal korzystając z jednocylindrowych silników o pojemności 250ccm. Jednak od tego czasu średni wzrost zawodników wzrósł, a motocykle stają się dla nich zbyt małe, co skłania do rozważań nad przyszłymi zmianami.

Luca Boscoscuro, właściciel zespołu SpeedUp, zasugerował na łamach GPOne.com wprowadzenie silników dwucylindrowych o pojemności 400ccm lub 500ccm, aby zmniejszyć różnicę w osiągach w porównaniu do obecnych motocykli Moto2. Zaznaczył również, że producenci tacy jak Aprilia mają odpowiednie silniki do tego celu.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Szef Dorny, Carmelo Ezpeleta, również przyznał, że zmiany są konieczne: „To prawda, że dzisiejsi zawodnicy są generalnie wyżsi niż w przeszłości. Niedawno widziałem zawodników w Red Bull Rookies Cup i innych juniorskich mistrzostwach, którzy są za wysocy na motocykle Moto3. Dwa lata temu Filippo Farioli był co najmniej o głowę wyższy od fińskiego zawodnika Rico Salmeli. Zgadzam się, musimy to przemyśleć”.

Hiszpański szef MotoGP ma nadzieję na większą jasność w tej kwestii do końca tego roku: „Możemy rozważyć nowości na 2027 rok tylko po konsultacjach z fabrykami. Wciąż nad tym myślimy i mam nadzieję, że do końca sezonu będziemy mieli więcej jasności”.

Anonimowa osoba odpowiedzialna za kwestie techniczne w MotoGP powiedziała również dla GPOne.com, że rozważana jest możliwość wprowadzenia jednego dostawcy silników, podobnie jak w Moto2, gdzie dostawcą jest Triumph: „Rozmawiamy i wyjaśniamy kierunek, w którym powinniśmy podążać w przyszłości w Moto3. Dyskutujemy nad dwiema opcjami. Możemy wybrać inną konfigurację silnika, a także omawiamy, czy wyznaczyć jednego dostawcę, jeśli ten pakiet okaże się właściwym kierunkiem dla mistrzostw”.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Obecnie Moto3 jest zaopatrywane przez dwóch głównych producentów: grupę Pierer Mobility, która ma w portfolio marki GasGas, Husqvarna i KTM, wraz z partnerem CFMOTO, oraz przez Hondę.

Źródło: motorcyclesports.net

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Back to top button