Home / Moto2 / Luthi górą także drugiego dnia

Luthi górą także drugiego dnia

Podobnie jak wczoraj, tak i dziś górą podczas drugiego dnia testów na torze Jerez okazał się być w klasie Moto2 Thomas Luthi. Przewaga Szwajcara nad rywalami była całkiem spora, ale w sekundzie zmieściło się dwunastu zawodników.

Względem pierwszego dnia prób, kierowca ekipy Interwetten Paddock był w stanie poprawić swój wynik o pół sekundy. Dzięki uzyskaniu czasu 1’42.158 drugi dzień z rzędu uplasował się on wraz ze swoim Suterem na pierwszym miejscu w tabeli czasów. Dalej jednak wręcz zaroiło się od maszyn Kalexa.

Drugi wynik wywalczył niezwykle szybki w Hiszpanii, Claudio Corti. Włoch z ekipy Italtrans Racing tym razem zaliczył postęp jeśli chodzi o dzień poprzedni – zarówno jeśli chodzi o jego rezultat, jak i lokatę. Drugi wczoraj był bowiem jego team-partner Takaaki Nakagami, który tym razem z wynikiem 1’42.881 musiał zadowolić się miejscem numer sześć i mianem pierwszego, który do Luthiego stracił pół sekundy.

Do coraz lepszej dyspozycji wraca natomiast Marc Marquez, ubiegłoroczny v-ce Mistrz Świata pośredniej kategorii. Hiszpan stwierdził, że uraz, jakiego nabawił się w październiku (z powodu upadku widział na lewe oko podwójnie) właściwie zniknął i teraz może się on w pełni skupić na jeździe. To zaowocowało trzecią lokatą i stratą tylko 0.019sek do poprzedzającego go Cortiego.

Lokaty numer cztery i pięć przypadły natomiast zawodnikom używających motocykli Kalexa. Najszybszym z tej trójki był tym razem Scott Redding, który znacznie się poprawił względem wczorajszej jedenastej pozycji. Tuż za Brytyjczykiem z teamu Marc VDS Racing znalazł się z wynikiem 1’42.656 Hiszpan Pol Espargaro. Co ciekawe, to właśnie reprezentant barw Pons 40 HP Tuenti jako ostatni stracił do lidera mniej niż pół sekundy. Dobrze spisali się też team-partnerzy tej dwójki. Jeżdżący w tej samej ekipie co #45 Mika Kallio był siódmy, a partnerujący #40 Esteve Rabat – dziesiąty.

Czołową dziesiątkę uzupełnili tymczasem dwaj zawodnicy dobrze już znani w Moto2. Szybszym z nich był Bradley Smith, nadal dopasowujący się do motocykla Tech3. Brytyjczyk, ostatecznie ósmy, jako pierwszy nie pobił bariery 1’43, a plasującego się za nim Hiszpana Juliana Simona, jeżdżącego na FTRze, wyprzedził o zaledwie 0.025sek.

W końcu mniej niż sekundę stracił do lidera Toni Elias, który powrócił do Moto2 po kompletnie nieudanym sezonie 2011 spędzonym w klasie królewskiej. Hiszpan nadal dopasowuje się do Sutera w teamie „Aspara”, tym razem notując jedenasty czas. Nadal do nowej dla siebie kategorii nie może tymczasem przyzwyczaić się drugi z podopiecznych Jorge Martineza, ostatni Mistrz Świata klasy 125cc, Nico Terol. Zaledwie dwudzieste trzecie miejsce i blisko dwusekundowa strata do Luthiego to nie to, na co liczył sam zawodnik jak i menadżer jego teamu.

W czołowej piętnastce znaleźli się jeszcze tacy zawodnicy jak chociażby dwunasty Alex de Angelis jeżdżący na Suterze, którego jako ostatniego oddzieliła od lidera mniej niż sekunda. Dwie dziesiąte na jednym kółku wolniejszy od kierowcy z San Marino był Randy Krummenacher, który wyprzedził ścigającego się na motocyklu Moriwaki Brytyjczyka Gino Rea oraz ostatecznie piętnastego Maxa Neukirchnera. Zarówno Szwajcar jak i Niemiec jeżdżą na Kalexach, a drugi z tej wymienionej dwójki zastąpił w ekipie Kiefer Racing obecnego Mistrza Świata Moto2, startującego już w MotoGP, Stefana Bradla.

Testy zakończą się jutro.


Wyniki drugiego dnia testów na torze Jerez:

1. Thomas Luthi (SWI) Interwetten Paddock (Suter) – 1’42.158sek
2. Claudio Corti (ITA) Italtrans Racing Team (Kalex) – 1’42.548sek
3. Marc Marquez (SPA) Team CatalunyaCaixa Repsol (Suter) – 1’42.557sek
4. Scott Redding (GBR) Marc VDS Racing Team (Kalex) – 1’42.638sek
5. Pol Espargaro (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’42.656sek
6. Takaaki Nakagami (JPN) Italtrans Racing Team (Kalex) – 1’42.881sek
7. Mika Kallio (FIN) Marc VDS Racing Team (Kalex) – 1’42.891sek
8. Bradley Smith (GBR) Tech 3 Racing (Tech 3) – 1’43.012sek
9. Julian Simon (SPA) Avintia Racing Moto2 (FTR) – 1’43.037sek
10. Esteve Rabat (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’43.076sek
11. Toni Elias (SPA) Mapfre Aspar Team (Suter) – 1’43.112sek
12. Alex De Angelis (RSM) NGM Mobile Forward Racing (Suter) – 1’43.147sek
13. Randy Krummenacher (SWI) GP Team Switzerland (Kalex) – 1’43.389sek
14. Gino Rea (GBR) Federal Oil Gresini Moto2 (Moriwaki) – 1’43.486sek
15. Max Neukirchner (GER) Kiefer Racing (Kalex) – 1’43.611sek
16. Yuki Takahashi (JPN) NGM Mobile Forward Racing (Suter) – 1’43.653sek
17. Angel Rodriguez (SPA) Desguaces La Torre SAG (FTR) – 1’43.702sek
18. Mike Di Meglio (FRA) S/Master Speed Up (Speed Up) – 1’43.711sek
19. Xavier Simeon (BEL) Tech 3 Racing (Tech 3) – 1’43.796sek
20. Simone Corsi (ITA) Ioda Racing Project (Ioda) – 1’43.862sek
21. Johann Zarco (FRA) JIR Moto2 (MotoBI) – 1’43.943sek
22. Andrea Iannone (ITA) Speed Master (Speed Up) – 1’44.038sek
23. Nico Terol (SPA) Mapfre Aspar Team (Suter) – 1’44.066sek
24. Ratthapark Wilairot (TAI) Thai Honda Gresini Moto2 (Moriwaki) – 1’44.260sek
25. Dominique Aegerter (SWI) Technomag-CIP (Suter) – 1’44.264sek
26. Axel Pons (SPA) Pons 40 HP Tuenti (Kalex) – 1’44.666sek
27. Roberto Rolfo (ITA) Italian Technomag-CIP (Suter) – 1’44.721sek
28. Ricky Cardus (SPA) Arguiñano Racing Team (AJR) – 1’44.765sek
29. Damian Cudlin (AUS) QMMF Racing Team (Moriwaki) – 1’45.248sek
30. Eric Granado (BRA) JIR Moto2 (MotoBI) – 1’45.349sek
31. Alexander Lundh (SWE) Cresto Guide MZ Racing (MZ-RE Honda) – 1’45.357sek
32. Marco Colandrea (SWI) SAG Team (FTR) – 1’45.482sek
33. Elena Rosell (SPA) QMMF Racing Team (Moriwaki) – 1’46.542sek

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
146 zapytań w 1,458 sek