Home / Moto2 / Maverick Vinales i Luis Salom w zespole Tuenti HP 40!

Maverick Vinales i Luis Salom w zespole Tuenti HP 40!

Walka o Mistrzostwo Świata w klasie Moto3 trwa w najlepsze, jednak już teraz ogłoszono, iż dwóch głównych pretendentów do tego tytułu  – Maverick Vinales i Luis Salom – wkrótce połączą swoje siły i razem reprezentować będą zespół Tuenti HP 40 w klasie Moto2! Dwaj Hiszpanie podpisali kontrakt z Sito Ponsem i w sezonach 2014-2015 ścigać się będą w barwach jego zespołu!

Zespół Tuenti HP 40 obecnie skupiony jest na walce o Mistrzostwo Świata w klasie Moto2. Zarówno Pol Espargaro, jak również Esteve Rabat mają szansę na wywalczenie trofeum. Sito Pons postanowił jednak już teraz zadbać o przyszłość teamu i zakontraktował dwie największe gwiazdy klasy Moto3. Jasno pokazuje to cele hiszpańskiego managera, który pragnie mieć najsilniejszą ekipę w pośredniej klasie.

Nie ma wątpliwości, że Vinales i Salom to duże talenty. Maverick od początku swojej kariery w świecie MotoGP prezentował bardzo wysoki poziom. Vinales do tej pory wystartował w 43 wyścigach, z czego w 26 stawał na podium, w tym wygrywając  11 Grand Prix.  Salom, który w Mistrzostwach Świata jest od 5 sezonów, dopiero w klasie Moto3 pokazuje w pełni swój potencjał. W zeszłym sezonie został wicemistrzem tej kategorii, ośmiokrotnie stawający przy tym na podium (wygrał 2 wyścigi), natomiast w obecnym cyklu Mistrzostw Świata prezentuje się jeszcze lepiej – w tej chwili jest liderem klasyfikacji generalnej, a z 11 odbytych już wyścigów aż 10 ukończył na podium, z czego wygrał 6! Bez wątpienia osiągnięcia obu kierowców są więc imponujące.

Na temat nowego kontraktu Maverick Vinales powiedział: „Dołączenie do zespołu Sito Ponsa nie napawa mnie pychą, a wielką odpowiedzialnością, bowiem wiem, jak wspaniałe wyniki osiągali kierowcy, którzy do tej pory reprezentowali ten zespół. To jeszcze bardziej motywuje mnie do ciężkiej pracy i dalszego rozwoju. Teraz moim głównym celem jest walka w klasie Moto3. Byłoby cudownie przejść do pośredniej kategorii z tytułem mistrzowskim i rozpocząć sezon 2014 w pełnej gotowości do walki o następne triumfy”.

Zadowolony jest również Luis Salom: To zaszczyt, że Sito Pons dał mi możliwość reprezentowania swojego zespołu w tak wymagającej kategorii, jaką jest klasa Moto2. Od początku było jasne, że jeśli zgłosi się do mnie jakiś czołowy, hiszpański zespół – automatycznie będzie dla mnie pierwszym wyborem. Jestem przekonany, że z zespołem Sito Ponsa wciąż będziemy się rozwijać. Dołożę wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom, jakie mój nowy zespół we mnie pokłada. Jestem bardzo szczęśliwy, ale teraz muszę dalej skupić się na klasie Moto3 i wkładać całe serce w wyścigi do samego końca, aby ukończyć sezon jeszcze lepiej, niż w zeszłym roku”.

„Dla mnie, jako managera zespołu, to czysta przyjemność ogłosić, że przez najbliższe dwa sezony w moim projekcie uczestniczyć będą dwa hiszpańskie talenty świata motocyklowego: Maverick Vinales i Luis Salom. Szybcy, ambitni, konkurencyjni i z naturalnym talentem do jazdy na motocyklu. Perspektywa współpracy z nimi jest dla mnie niezwykle kusząca, bowiem jestem przekonany, że będziemy w stanie ich przygotować i pomagać im na drodze do zdobywania najwyższych celów w kategorii Moto2. Tymczasem jednak w pełni skupiamy się na naszych dwóch obecnych zawodnikach – Polu Espargaro i Estevie Rabacie” – powiedział Sito Pons.

AUTOR: Ania Pyzałka

Na portalu MotoSP.pl od 2005 roku. Szczególnie oddnana klasom Moto3 i Moto2. Uwielbia patrzeć, jak rodzą się nowe talenty świata MotoGP.

komentarzy 6

  1. Co się dzieje z Rabatem w takim wypadku? Druga sprawa oni się pozabijają i zobaczymy który posiada większy talent i szybciej ogarnie Kalex’a.

  2. Fajnie że obaj przechodzą do Moto2. Ciekawe tylko czy będą konkurencyjni wobec innych.

    Swoją drogą, Honda coś musi w Moto3 zrobić, bo jak tak dalej pójdzie to za rok będą już tylko 3 motocykle: KTM, Kalex z silnikiem KTMa i Mahindra.

    A już najlepiej będzie jak Honda zrobi to co KTM zrobił w 2012 – ograniczy się do 3-4 motocykli i będzie bardziej skupiona na ulepszaniu swojej maszyny. Fajnie by było jeszcze Aprilię zobaczyć to wtedy będzie znów kolorowo.

    Teraz niestety w Moto3 jest tak, że nie masz KTMa to spadasz na dno (choć Mahindra trochę odstaje od tej reguły).

    • KTM ogrywa wszystkich w Moto3 dzięki temu, że obchodzi przepisy sprzedaży silników zespołom za ustaloną przez Dorne cenę. Jak Honda zrobi to samo to ma szanse z nim powalczyć.

  3. Rabat już oficialnie w VDS będzie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,574 sek