Home / Moto2 / Moto2 gotowe do startu

Moto2 gotowe do startu

Zawodnicy motocyklowych mistrzostw świata klasy Moto2 mają za sobą ostatnie testy przed rozpoczynającym się za tydzień w Katarze sezonem.

Podczas decydujących, trzydniowych jazd w hiszpańskim Jerez de la Frontera, w miniony weekend motocykliści mieli pierwszą okazję do zapoznania się z oficjalnymi jednostkami napędowymi udostępnionymi przez Hondę.

Do tej pory zespoły testowały używając własnych silników w różnych specyfikacjach, jednak weekend w Jerez rozpoczął się od losowania jednostek napędowych z puli identycznych silników CBR600RR, przygotowanych w imieniu Hondy przez szwajcarską firmę Geo Technology.

Jednostkę z numerem jeden wylosował Brytyjczyk Scott Redding (podwozie Suter) z belgijskiego zespołu Marc VDS Racing Team, który z pewnością będzie liczył się w walce o mistrzowski tytuł. Najszybszy w Hiszpanii był jednak Niemiec Stefan Bradl, korzystający z podwozia firmy Kalex.

Syn byłej gwiazdy wyścigów Grand Prix, Helmuta Bradla, poprawił rekord toru ustanowiony przez napędzany dwusuwowym, wyczynowym silnikiem motocykl nieistniejącej już klasy 250ccm, ale był tylko minimalnie szybszy od rywali.

Drugi wynik ustanowił debiutujący w klasie Moto2 Marc Marquez, dosiadający szwajcarskiej ramy Suter, aktualny mistrz świata kategorii 125ccm. Zaledwie 18-letni Hiszpan, który był także najszybszy podczas testów w Walencji w lutym, potwierdził po raz kolejny, że już w swoim pierwszym sezonie będzie liczył się w walce o tytuł.

Najszybszą trójkę uzupełnił Japończyk Yuki Takahashi na Moriwaki, który w barwach zespołu Gresini Moto2 zastąpił ubiegłorocznego mistrza świata tej kategorii, Hiszpana Toniego Eliasa. W czołówce znaleźli się także zawodnicy używający brytyjskich maszyn FTR, co potwierdza, że dzięki korzystaniu z identycznych jednostek napędowych, w Moto2 znów najważniejszy będzie talent i umiejętności motocyklistów, a bezpośredniej walki o zwycięstwa po raz kolejny nie zabraknie.

W testach nie wziął udziału obecny w Jerez Polak, Łukasz Wargala. Zielonogórzaniowi jazdę uniemożliwiło uszkodzenie ramy marki Moriwaki, której naprawa nie była możliwa na miejscu.

Pierwsza runda motocyklowych mistrzostw świata, nocna Grand Prix Kataru na torze Losail, odbędzie się w dniach 17-20 marca. Testy w Jerez były ostatnim sprawdzianem dla zawodników Moto2, z kolei jeźdźców królewskiej klasy MotoGP czekają jeszcze dwudniowe jazdy w Katarze na tydzień przed pierwszą rundą.

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
118 zapytań w 0,446 sek