Home / Moto3 / Alex Rins triumfatorem wyścigu – Grand Prix San Marino

Alex Rins triumfatorem wyścigu – Grand Prix San Marino

Alex Rins wywalczył dziś czwarte zwycięstwo w klasie Moto3 w sezonie 2013. Hiszpan od startu do mety rywalizował z Maverickiem Vinalesem i ostatecznie wyszedł z tej konfrontacji zwycięsko.

Jednym z najczęstszych zarzutów skierowanych w stronę klasy Moto3 jest to, że za bardzo dominują w niej hiszpańscy zawodnicy. Nie da się ukryć, iż niewątpliwie ta nacja „dzieli i rządzi” w najmniejszej kategorii. Można było się jednak spodziewać małego przełomu w czasie Grand Prix San Marino, bowiem z pole position wyścig zaczynał dzisiaj Jonas Folger. Obok Niemca pola startowe zajęli Alex Rins i Maverick Vinales.

Jonas Folger od samego początku narzucił mocne tempo wyścigu. Niemiec ruszył rewelacyjnie, a jego śladem ruszyli Vinales i Rins. Ta trzyosobowa grupa od razu wypracowała sobie całkiem sporą przewagę nad resztą stawki.

Mocna grupa wytworzyła się również za czołówką. Zaciętą walkę na początku wyścigu toczyli tam Khairuddin i Antonelli. Wkrótce dołączyli do nich kolejni zawodnicy – Oliveira, Marquez, Miller i Salom. Lider klasyfikacji generalnej, który w sobotę zaliczył upadek w czasie drugiego treningu wolnego, w kwalifikacjach zdołał wywalczyć zaledwie 10 czas i miał sporo strat do odrobienia.

Jonas Folger nie cieszył się zbyt długo pozycją lidera. Szybko wyprzedzili go zarówno Rins, jak i Vinales. Niemiec utrzymywał jednak ich tempo, gotów w każdej chwili zaatakować. Niestety, na 4 okrążeniu zaliczył ogromny highside! Zawodnik gwałtownie wyleciał z motocykla, który kilkukrotnie koziołkował. Całe zdarzenie wyglądało bardzo niefortunnie. Niemiec został przetransportowany do Clinica Mobile z podejrzeniem urazu lewej nogi.

Wypadnięcie Folgera z wyścigu zaowocowało tym, że na trzecią lokatę awansował Luis Salom, który objął prowadzenie w grupie goniącej. Wydawało się, iż Luis podejmie próbę dołączenie do walki o zwycięstwo, jednak dziś nie było łatwo oderwać się od reszty. Salom musiał ostro walczyć z rywalami, którzy nie odpuszczali. W efekcie nie był w stanie utrzymać trzeciej lokaty, którą odebrał mu Alex Marquez. Młodszy brat Marca zrobił to, co nie udało się Salomowi – odłączył się od grupy goniącej i ruszył w pogoń za liderami wyścigu. Alex miał świetne tempo i oczekiwano, iż zniweluje stratę do prowadzącej dwójki. Niestety, mimo że początkowo plan ten wydawał się być realny, ostatecznie Marquez nie był w stanie dołączyć do liderów i samotnie jechał na 3 pozycji.

Tymczasem na czele prowadził Maverick Vinales. Alex Rins jak cień podążał za jego tylnym kołem. Stało się jasne, że walka o zwycięstwo rozegra się w końcowym etapie wyścigu.

Nie można było jednak narzekać na brak sportowych emocji w rywalizacji klasy Moto3. O nie zadbali zawodnicy walczący o 4 miejsce. Ta liczna grupa wciąż jechała razem i każdy z jej reprezentantów chciał wywalczyć jak najwięcej punktów.  Zawodnicy co rusz tasowali się na pozycjach, nie bojąc się przy tym odważnych ataków – w pewnym momencie doszło nawet prawie do zderzenia pomiędzy Oliveirą i Khairuddinem, na szczęście incydent ten zakończył się pomyślnie.

Nadszedł czas na ostatnie okrążenie, które przyniosło ostateczne rozstrzygnięcie wyścigu. Już na jego początku Rins zaatakował, jednak pierwszy manewr spotkał się z natychmiastową kontrą Vinalesa. Alex nie odpuszczał jednak i przeprowadził drugą próbę, tym razem zakończoną sukcesem. Rins znalazł się na prowadzeniu, którego nie oddał już do samej mety. Mimo licznych prób, Vinalesowi nie udało się znaleźć dogodnego miejsca do kontry i musiał dziś zadowolić się drugim miejscem.

Najniższy stopień podium zajął dziś Alex Marquez, niezwykle szczęśliwy z takiego rozstrzygnięcia rywalizacji. Zacięty bój o czwartą pozycję wygrał ostatecznie Luis Salom, wyprzedzając Millera, Khairuddina, Oliveirę i Antonelliego.

W klasyfikacji generalnej wciąż prowadzi Luis Salom z dorobkiem 246 punktów. 19 oczek traci do niego Maverick Vinales, natomiast trzeci Alex Rins ma do lidera 21 punktów straty. Te niewielkie różnice gwarantują nam jeszcze wiele emocji w sezonie 2013.


Wyniki wyścigu klasy Moto3:

1. Alex Rins SPA Estrella Galicia 0,0 (KTM) 39m 50.516s 
2. Maverick Viñales SPA Team Calvo (KTM) 39m 50.566s 
3. Alex Marquez SPA Estrella Galicia 0,0 (KTM) 39m 56.950s 
4. Luis Salom SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 7.813s 
5. Jack Miller AUS Caretta Technology - RTG (FTR Honda) 40m 8.527s 
6. Zulfahmi Khairuddin MAL Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 8.649s 
7. Miguel Oliveira POR Mahindra Racing (Mahindra) 40m 8.972s 
8. Niccolò Antonelli ITA GO&FUN Gresini Moto3 (FTR Honda) 40m 9.120s 
9. Philipp Oettl GER Tec Interwetten Moto3 Racing (Kalex KTM) 40m 15.408s 
10. Romano Fenati ITA San Carlo Team Italia (FTR Honda) 40m 15.629s 
11. Niklas Ajo FIN Avant Tecno (KTM) 40m 18.135s 
12. Efren Vazquez SPA Mahindra Racing (Mahindra) 40m 18.150s 
13. Jakub Kornfeil CZE Redox RW Racing GP (Kalex KTM) 40m 18.199s 
14. Isaac Viñales SPA Ongetta-Centro Seta (FTR Honda) 40m 18.350s 
15. Arthur Sissis AUS Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 18.415s 
16. Alessandro Tonucci ITA La Fonte Tascaracing (FTR Honda) 40m 26.599s 
17. Alan Techer FRA CIP Moto3 (TSR Honda) 40m 26.630s 
18. Brad Binder RSA Ambrogio Racing (Mahindra) 40m 27.022s 
19. Ana Carrasco SPA Team Calvo (KTM) 40m 37.018s 
20. John McPhee GBR Caretta Technology - RTG (FTR Honda) 40m 40.541s 
21. Jasper Iwema NED RW Racing GP (Kalex KTM) 40m 41.122s 
22. Livio Loi BEL Marc VDS Racing Team (Kalex KTM) 40m 41.397s 
23. Lorenzo Baldassarri ITA GO&FUN Gresini Moto3 (FTR Honda) 40m 41.563s 
24. Luca Amato GER Ambrogio Racing (Mahindra) 40m 42.021s 
25. Andrea Locatelli ITA Mahindra Racing (Mahindra) 41m 8.684s 
26. Toni Finsterbusch GER Kiefer Racing (Kalex KTM) 41m 8.701s 
27. Juanfran Guevara SPA CIP Moto3 (TSR Honda) 41m 18.609s 
28. Hyuga Watanabe JPN La Fonte Tascaracing (FTR Honda) 1 okr.

AUTOR: Ania Pyzałka

Na portalu MotoSP.pl od 2005 roku. Szczególnie oddnana klasom Moto3 i Moto2. Uwielbia patrzeć, jak rodzą się nowe talenty świata MotoGP.

komentarzy 7

  1. I znów Vinialesowi czegoś zabrakło do zwycięstwa heh.

  2. Brakuje szybkości tej maszynie. Zespół zespołowi jednak nierówny. Od początku pisałem, że w tym roku Vinales będzie miał ciężko z najlepszymi ekipami w stawce. Estrella ma bez wątpienia najlepiej przygotowane furmanki. ;)

    • Ja słyszałem, że Red Bull. :D
      Najbardziej to mi szkoda Folgera – on musi śmigać na czymś pod szyldem „Kalex KTM”. Zespół Aspara to wiadomo, że silny, ale maszyna gorsza od zwykłego KTM-a.

      I może uznacie mnie za jakiegoś męskiego szowinistę, ale czy Ana Carrasco dostała KTM-a za to, że jest kobietą, czy za to że jest z Hiszpanii? :D

      • Może jej zespół dostał dofinansowanie z UE w ramach jakiegoś projektu za to że ją wystawi:D Ciekawa sprawa z tym, że w Hiszpanii kryzys, a najlepsze zespoły maja Hiszpańskich sponsorów i płaca KTM kilkaset tysięcy Euro za motocykl.

  3. Bo ten cały pseudo zespół z różnymi nazwami wcześniej nie miał jakichś wielkich sukcesów chyba,Bóg wie, skąd znaleźli te kilkaset tysięcy Euro, żeby wykupić kontrakt Vinalesa z jego poprzedniej ekipy, zwłaszcza na etapie, jakim jest Moto3.

    Oettl na 9 miejscu, no, no, no, może od przyszłego sezonu namieszać.

  4. Vinales po raz kolejny pokazuje że to nie materiał na Mistrza a na Aragonie zobaczymy co pokaże bo tam zadecyduje prosta.

    Wielka szkoda Mariniego byłem ciekaw jaką lokatę zajmie.

    Fenati znów się przebijał z dołu ku górze , czy naprawde te Hondy są aż tak słabe?

    • Wiesz sam Jack Miller mówił, że jeżdżą dobrze po zakrętach i tam nie tracą do KTM, ale mówi się nawet o 7-8KM różnicy w mocy silnika co przy tak małych i lekkich motocyklach to przepaść…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,602 sek