Home / Moto3 / Ostatni trening dla Cortese

Ostatni trening dla Cortese

Sandro Cortese, niczym Jorge Lorenzo w MotoGP, zdetronizował podczas ostatniej sesji treningowej z pierwszego miejsca zawodnika, który był najszybszy przy okazji dwóch pierwszych treningów wolnych.

Niemiec w końcu złapał na swoim KTMie odpowiedni rytm i zakończył FP3 z wynikiem 2’08.342 i pierwszą pozycją. I chociaż to gorszy czas od tego uzyskanego w drugiej sesji przez Viñalesa, to jednak w przypadku kierowcy Red Bull KTM Ajo jest to poprawa o blisko sekundę względem czwartkowego FP2. Tym razem słabiej niż #11 spisali się dwaj jego team-partnerzy – Brytyjczyk Danny Kent był dopiero szósty ze stratą siedmiu dziesiątych do lidera, a Australijczyk Arthur Sissis zajął tylko siedemnaste miejsce z wynikiem o 1.7sek gorszym od Sandro.

Drugi, bardzo dobry czas padł łupem Romano Fenatiego, który zaskakiwał podczas marcowych testów w Jerez de la Frontera. Włochowi do Cortese zabrakło w FP3 zaledwie 0.034sek. Przyzwoicie poszło drugiemu z reprezentantów Team Italia FMI, także jeżdżącemu na motocyklu FTRa z silnikiem Hondy – Alessandro Tonucciemu. Drugi z Włochów zajął trzynastą lokatę, ale nadal fatalnie idzie Luigi Morciano, który od początku weekendu pokonał bardzo mało okrążeń i tym razem był ostatni.

Do czołówki na swojej maszynie z ramą Kalexa i silnikiem KTM wskoczył tymczasem, ostatecznie trzeci, Luis Salom. Hiszpan z ekipy RW Racing GP stracił do lidera tylko 0.101sek, a znajdującego się za nim jego rodaka Mavericka Viñalesa wyprzedził o zaledwie 0.034sek. Kierowca teamu Blusens Avinita, który startuje na jednostce napędowej Hondy włożonej w ramę FTR był najszybszy podczas obu czwartkowych treningów i z czasem ustanowionym w FP2 zajął on pierwsze miejsce w łącznej tabeli wyników z treningów.

Ponownie wśród najlepszych znalazł się Miguel Oliveira, któremu przypadła pozycja numer pięć. Portugalczyk jako pierwszy jednak stracił do lidera ponad pół sekundy, a przy okazji jako ostatni pobił barierę 2’09. W TOP10 znalazł się również zespołowy kolega #44 z ekipy Estrella Galicia 0’0 – Alex Rins. Hiszpan, który jako ostatni był wolniejszy od Cortese o mniej niż sekundę, uplasował się na siódmym miejscu. Obaj panowie ścigają się na Hondach.

Czołową dziesiątkę uzupełnili tymczasem: reprezentant teamu Bankia Aspar i jeżdżący na maszynie z ramą Kalexa i silnikiem KTMa – Hector Faubel oraz dwaj kierowcy Hondy – ścigający się w barwach Caretta Technology Francuz Alexis Masbou oraz Włoch Niccolo Antonelli z ekipy San Carlo Gresini Moto3.

Bardzo szybki wczoraj Louis Rossi uplasował się na lokacie numer jedenaście. Zarówno jednak Francuz z Racing Team Germany jeżdżący na FTRze z silnikiem Hondy oraz Zulfahmi Khairuddin z ekipy AirAsia-SIC-Ajo ścigający się na KTMie zaliczyli dziś niegroźne upadki. Malezyjczyk zakończył sesję na dwunastym miejscu i jako ostatni stracił do lidera mniej niż półtorej sekundy.

Już jutro odbędą się kwalifikacje klasy Moto3 do niedzielnego wyścigu o Commercialbank Grand Prix of Qatar, a następnie warm-up. Sesja kwalifikacyjna rozpocznie się o godzinie 17:00 i potrwa trzy kwadranse, a dwudziestominutowa rozgrzewka – o 20:20.


Wyniki trzeciej sesji treningowej w Katarze:
1. Sandro CORTESE       (GER)  Red Bull KTM Ajo          KTM         2'08.342 
2. Romano FENATI        (ITA)  Team Italia FMI           FTR HONDA   2'08.376 
3. Luis SALOM           (SPA)  RW Racing GP              KALEX KTM   2'08.443 
4. Maverick VIÑALES     (SPA)  Blusens Avintia           FTR HONDA   2'08.477 
5. Miguel OLIVEIRA      (POR)  Estrella Galicia 0’0      HONDA       2'08.904 
6. Danny KENT           (GBR)  Red Bull KTM Ajo          KTM         2'09.025 
7. Alex RINS            (SPA)  Estrella Galicia 0’0      HONDA       2'09.303 
8. Hector FAUBEL        (SPA)  Bankia Aspar Team         KALEX KTM   2'09.448 
9. Alexis MASBOU        (FRA)  Caretta Technology        HONDA       2'09.688 
10. Niccolo ANTONELLI   (ITA)  San Carlo Gresini Moto3   HONDA       2'09.696 
11. Louis ROSSI         (FRA)  Racing Team Germany       FTR HONDA   2'09.769 
12. Zulfahmi KHAIRUDDIN (MAL)  AirAsia-Sic-Ajo           KTM         2'09.781 
13. Alessandro TONUCCI  (ITA)  Team Italia FMI           FTR HONDA   2'09.843 
14. Jakub KORNFEIL      (CZE)  Redox-Ongetta-Centro Seta FTR HONDA   2'09.853 
15. Niklas AJO          (FIN)  TT Motion Events Racing   KTM         2'09.916 
16. Brad BINDER         (RSA)  RW Racing GP              KALEX KTM   2'10.009 
17. Arthur SISSIS       (AUS)  Red Bull KTM Ajo          KTM         2'10.070 
18. Alberto MONCAYO     (SPA)  Bankia Aspar Team         KALEX KTM   2'10.132 
19. Alan TECHER         (FRA)  Technomag-CIP-TSR         TSR HONDA   2'10.184 
20. Jasper IWEMA        (NED)  Moto FGR                  FGR HONDA   2'10.603 
21. Isaac VIÑALES       (SPA)  Ongetta-Centro Seta       FTR HONDA   2'10.689 
22. Adrian MARTIN       (SPA)  JHK T-Shirt Laglisse      HONDA       2'10.869 
23. Marcel SCHROTTER    (GER)  Mahindra Racing           MAHINDRA    2'10.971 
24. Jack MILLER         (AUS)  Caretta Technology        HONDA       2'11.286 
25. Danny WEBB          (GBR)  Mahindra Racing           MAHINDRA    2'11.465 
26. Ivan MORENO         (SPA)  Andalucia JHK Laglisse    FTR HONDA   2'12.259 
27. Toni FINSTERBUSCH   (GER)  Cresto Guide MZ Racing    MZ-RE HONDA 2'12.281 
28. Efren VAZQUEZ       (SPA)  JHK T-Shirt Laglisse      HONDA       2'12.982 
29. Jonas FOLGER        (GER)  IodaRacing Project        IODA        2'13.422 
30. Kenta FUJII         (JPN)  Technomag-CIP-TSR         TSR HONDA   2'14.527 
31. Simone GROTZKYJ     (ITA)  Ambrogio Next Racing      ORAL        2'14.556 
32. Luigi MORCIANO      (ITA)  Ioda Team Italia          IODA        2'15.560 

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
157 zapytań w 1,766 sek