Home / MotoGP / De Puniet i Espargaro z Asparem w MotoGP

De Puniet i Espargaro z Asparem w MotoGP

Zespół prowadzony przez Jorge Martineza „Aspara” potwierdził, że w kolejnym cyklu  zmagań w klasie królewskiej będą reprezentowali go dwaj zawodnicy – Randy de Puniet oraz Aleix Espargaro.

W sezonie 2010 Hiszpan zadebiutował w MotoGP z Hectorem Barberą na pokładzie. Po dwóch latach było jasnym, że w 2012 roku będzie chciał zwiększyć ilość swoich motocykli w klasie królewskiej do dwóch. Pojawił się jednak problem, bowiem swoje zaangażowanie w najwyższą kategorię zmniejszyło Ducati i „Aspar” został bez dostawcy maszyn. Stało się więc jasnym, że wystawi on motocykle zgodne z nowymi przepisami CRT i tak jak się można było spodziewać – będą to dwie sztuki.

W kolejnym cyklu zmagań Martiez w swojej ekipie mieć będzie dwa motocykle Aprilii bazujące na wystawianych w Superbike’ach RSV4. Nadal jednak nie wiadomo, czy rama będzie tą standardową z owej maszyny, czy może dostarczać ją będzie inny producent. Póki co, podczas ostatnich testów w Jerez de la Frontera Randy de Puniet dosiadał owej maszyny na oponach Bridgestone.

Podobne połączenie motocykla i gum wypróbowywał w ubiegłym tygodniu na obiekcie w Walencji zawodnik testowy producenta z Noale – Alex Hofmann. Sam motocykl, na którym jeździł Francuz sprawiał jednak wiele pytań, bowiem chociaż z wyglądu przypominał wystawianą w WSBK RSV4, to część ramy oklejona była… taśmą klejącą, a dodatkowo użyto w maszynie charakterystycznych dla MotoGP tarcz hamulcowych z włókna węglowego.

„Cieszymy się, ponieważ znaleźliśmy  dla siebie zupełnie nowe wyzwanie i wierzymy, że CRT to przyszłość MotoGP, dlatego dołączamy do tej inicjatywy jako jedni z pierwszych. Nasz zespół także się rozwija i po dwóch latach startów z jednym zawodnikiem, teraz miło mi powitać w ekipie Randy’ego de Punieta oraz Aleixa Espargaro. Ścigali się oni już dla nas wcześniej – Randy przez dwa lata, a Aleix przez dwie rundy w 2009 roku. Jesteśmy pewni, że razem z tymi zawodnikami nasz projekt okaże się być sukcesem, w czym pomoże Aprilia jako dostawca silników,” mówił Jorge Martinez, po czym dodał: „Naszym celem jest bycie najlepszą ekipą CRT i jak najlepsze przygotowanie się do sezonu 2013.”

Ostatecznie jednak ogłoszono, że w kolejnym cyklu zmagań #14 na pewno będzie jeździł dla „Aspara” w klasie królewskiej. Po nieudanym sezonie w teamie Pramac Racing szukał on innego pracodawcy w MotoGP, jednak z powodu wycofania się Suzuki wcale nie było to łatwe. Przez pewien czas istniała możliwość, że będzie on zaledwie zawodnikiem testowym Ducati, ale ostatecznie udało mu się znaleźć miejsce, by ścigać się przez cały cykl zmagań. Dodatkowo, jak donoszą plotki, na jednym kółku podczas prób w Hiszpanii Randy uzyskał czas 1’41.5, co jest rezultatem lepszym o sekundę aniżeli ten zanotowany przez drugiego najlepszego zawodnika CRT – Colina Edwardsa.

„Cieszę się, że wracam do tego zespołu, z którym jeździłem już w 2005 i 2006 roku w klasie 250cc. Dobrze wspominam tamte czasy, a teraz wspólnie podejmiemy nowe wyzwanie o nazwie CRT. Wiem, że to konkurencyjny zespół, więc jak zwykle dam z siebie maksimum. Testowaliśmy już motocykl CRT i chociaż przed nami sporo pracy, to właśnie to jest przyszłość MotoGP,” mówił 30’latek z Maisons Laffitte. „Celem na przyszły sezon będzie jak najlepsze dopasowanie się do maszyny i stopniowe zmniejszanie strat do motocykli fabrycznych.” Na koniec de Puniet wypowiedział się na temat ostatnich testów w Jerez. „To były bardzo owocne próby, pogoda nam dopisała i udało nam się zgromadzić wiele cennych danych. Czasy okrążeń były całkiem ciekawe, chociaż jesteśmy jeszcze dalecy od tych, jakie uzyskiwać będziemy na początku sezonu.”

Aleix Espargaro natomiast ścigał się w klasie królewskiej przez cały cykl zmagań w 2010 roku reprezentując zespół Pramac Racing. Potem, nie znajdując zatrudnienia w MotoGP, przeniósł się na miniony sezon do pośredniej kategorii, gdzie spisywał się całkiem przyzwoicie. Wywalczył drugie miejsce podczas rundy o Grand Prix Katalonii, a w klasyfikacji generalnej zajął dwunastą lokatę. Całkiem niedawno ogłoszono, że podpisał on umowę z „Asparem” na starty w Moto2, ale gdy Martinez ogłosił, że w jego ekipie w pośredniej kategorii jeździć będą Nico Terol i Toni Elias stało się jasne, że starszy z braci Espargaro awansuje do MotoGP.

„Bardzo cieszy mnie to, że wraz z Teamem Aspar przejdę do MotoGP, co jest dla mnie naprawdę motywujące. Rok 2010 był dla mnie bardzo pozytywnym i chciałem dalej startować w klasie królewskiej, ale się nie udało. Myślę, że mój wzrost i waga pomogą mi w tej kategorii. Jestem pewien, że zaliczymy udany cykl zmagań, a ja wywalczę dla zespołu kilka dobrych wyników,” mówił 22’latek z Granollers. CRT to zupełnie coś nowego i przed nami mnóstwo pracy, ale dlatego dołączyłem do tej ekipy, bo wiem, że ma ogromne doświadczenie i będzie dawała z siebie maksimum. To naprawdę profesjonalny team i będzie rozwijał motocykl najlepiej jak się da. Cieszę się, że będę brał udział w tym projekcie.”

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
131 zapytań w 1,326 sek