Home / MotoGP / GP Katalonii: Marquez na domowym pole position w Barcelonie

GP Katalonii: Marquez na domowym pole position w Barcelonie

marquez

Marc Marquez wygrał kwalifikacje do siódmego wyścigu sezonu i po raz trzeci w tym roku wystartuje z pole position. Obok niego z pierwszego rzędu wystartują Jorge Lorenzo i Dani Pedrosa. Wszystkich zaskoczył Hector Barbera, który uzyskał czwarty rezultat i zabrakło mu tylko 0,015 sekundy by wejść do pierwszego rzędu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji kategorii MotoGP do wyścigu o Grand Prix Katalonii:

Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 43.589s [Lap 7/7] 338km/h (Top Speed)
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 44.056s +0.467s [6/7] 339km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 44.307s +0.718s [7/7] 342km/h
4. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 44.322s +0.733s [4/5] 338km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 44.324s +0.735s [7/7] 338km/h
6. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 44.329s +0.740s [7/7] 336km/h
7. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 44.366s +0.777s [6/6] 335km/h
8. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 1m 44.458s +0.869s [6/7] 344km/h
9. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15) 1m 44.911s +1.322s [5/6] 338km/h
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 1m 45.029s +1.440s [6/6] 342km/h
11. Scott Redding GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15) 1m 45.030s +1.441s [6/7] 339km/h
12. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 45.218s +1.629s [6/7] 336km/h

Q1:
13. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 44.914s 333km/h
14. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 45.197s 336km/h
15. Michele Pirro ITA Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 45.538s 336km/h
16. Yonny Hernandez COL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 1m 45.690s 341km/h
17. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 1m 45.885s 337km/h
18. Stefan Bradl GER Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 45.892s 335km/h
19. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 45.942s 336km/h
20. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 46.205s 333km/h
21. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 46.463s 334km/h

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Aleksander Bala

komentarze 22

  1. Leciutkiego Pedrosę niesie na tej Hondzie jak Ducati. A zmiana konfiguracji dodatkowo okazała się dla nich handicapem. Zrobił się tor niewygodny dla Yamahy. Cóż, bardzo możliwa powtórka z Mugello i Marc będzie się wiózł za Lorkiem aż do ostatniego okrążenia.

  2. Wyraźnie po zmianie układu toru HONDA wyraźnie przyśpieszyła zostawiając resztę z tyłu, gdyby nie to, to stawka byłaby bardzo ściśnięta i niekoniecznie HONDA była by na czele.
    To co zrobił Barbera na starym DUCATI … :))))

  3. z tego co było widać w treningach i kwalifikacjach to „stary” MM wraca :D

  4. Tylko czekac na komentarz KasiKowalskiej wylewający się zalosnym sarkazmem w strone M.M

    • Mam nadzieje ze się nie doczekasz. Taka personalna wycieczka jest żałosna i zasługuje jedynie na olanie…

    • Posłuchaj @ja kimkolwiek jesteś – wczoraj po tym co zrobił MM po prostu opadła mi szczęka. Nie mogłam w to uwierzyć. Jako jedyny zszedł poniżej 1:44 i to nie ledwo ledwo ale bardzo wyraźnie. Potem zobaczyłam co zrobił Barbera i znowu szczena w dół. Nie wiem co się wczoraj stało, po prostu nie wiem. Myślę, że Y jest również zaskoczona wczorajszymi kwalifikacjami. Oby ogarnęli temat na wyścig bo inaczej obie H odjadą w siną dal – a nie bardzo chciałabym aby tak się stało.

      Szanując smutny fakt śmierci Luisa Saloma nie będę odpowiadać na personalne złośliwe zaczepki i dawać im ripostę – jakoś cały czas jest mi zbyt smutno z tego powodu i nie mam ochoty na pyskówki.

      @lukasso – podpisuję się obiema rękami i nogami pod Twoim wpisem umieszczonym kilka pięterek niżej. Dokładnie tak samo uważam – trzeba zrobić wszystko aby na torach nie ginęli ludzie a w szczególności młodzi a wręcz bardzo młodzi, przed którymi życie dopiero się otwierało. Aby ich matki, ojcowie, siostry, bracia czy dziewczyny lub żony z dziećmi nigdy nie musiały ich opłakiwać. Nikt, nigdy, nawet w przybliżeniu nie jest sobie w stanie wyobrazić jaki to ból – chyba że sam go kiedyś przeżył – bo to jest niewyobrażalne :-(
      Dlatego popieram bardzo Twój wpis @lukasso

  5. Spokojnie… Kasia wszystko nam wyjaśni jak jest ! ;)

  6. Wcale się nie dziwię, że nowa konfiguracja „wspiera” Hondę a dziś Marquez kosmicznie :D

  7. 4 sektor z piątku porównując do konfiguracji z dzisiaj to zupełnie inny świat . Yamaha straciła bo oni najlepiej czują się w szybkich zakrętach , a Honda zyskała. Tak czy inaczej liczę na równie dobry wyścig jak na Mugello. Lorenzo pewnie znowu wystrzeli jak z procy i będzie prowadził . Pytanie jest jak długo utrzyma się na czele i czy będzie miał coś do powiedzenia w tym wyścigu ?

  8. Okradziono Lorenzo i Rossiego z dobrego wyniku, możliwego nawet dubletu. Przy starej konfiguracji była szansa na emocje. Teraz pewna procesja Marqueza.

    Trochę nie rozumiem tej decyzji organizatorów. Od lat jeżdzili na jednej konfiguracji i jeden wypadek spowodował zmianę. To, że Salom niestety zginął, nie znaczy, że dziś i jutro też ktoś by poleciał prosto na bandę. Jezeli przez lata nigdy nic się nie wydarzyło, to nagle nie było by kilka nieszczęść na raz.
    Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi i nie polecą jakieś hejty.

    • jak mówili komentatorzy zrobili to ponieważ nie są wyjaśnione dokładne przyczyny wypadku i nie chcą ryzykować kolejnym upadkiem w tamtym zakręcie.

    • Zrobili to, ponieważ tam zginął, nie gdzie indziej. Jak ktoś ginie w danym miejscu w zetknięciu z infrastrukturą toru, to się o tym nie dyskutuje, tylko się to zmienia. Tak powinno być, bo nie ma innej możliwości. @skocz007 – niedopilnowanie bezpieczeństwa okradła kogoś z życia – w dupie ze zwycięstwem kogokolwiek…

    • Musieli coś zmienić, żeby nikt organizatorów nie oskarżył o to że nie reagują. Szkoda tylko, że pewnych dwóch kierowców nie potrafi się w tej sytuacji zachować jak należy.

      • Na angielskim komentarzu mówili w trakcie rozgrzewek, że gdyby nie zmienili konfiguracji toru, to musieli by odwołać wyścigi. Jako powód podali to, że przyczyny wypadku Saloma nadal pozostają niewyjaśnione.

  9. Mistrz jest tylko jeden GO VALE GO

  10. Czyżby Desmosedici GP zaczęło jeździć jak yamaha czy tylko mi się wydaje a jeśli się mylę to mnie poprawcie

  11. Niesamowite kwalifikacje MM, kosmita jest tylko jeden! Już myślałam, że zostaną te 2 sek nad resztą, ale Lorek dał z siebie wszystko ze swoja Yamahą i wyszło tylko 0,5. Pedrosa tez nadspodziewanie dobrze, miał świetne tempo. No i Barbera i jego Desmo mała niespodzianka, fajnie gdyby skończył wyścig w czubie.

  12. Pierwsze 8 miejsc z różnicą niecałej sekundy, może być bardzo ciekawy wyścig. Wiadomo, że Hiszpanie będą walczyć o zwycięstwo u siebie i ani Marquez, ani Lorenzo nie będą odpuszczać, Rossi będzie próbował odbić się za Mugello, Viniales robi świetne postępy, może nie teraz, ale jego przyszły sezon w Yamasze może być na prawdę ciekawy patrząc na cuda jakie robi w Suzuki, liczę na to, że Pedrosa włączy się do walki o podium, potrafi być na prawdę szybki a przy okazji jest chyba najsympatyczniejszym i grającym najbardziej fair zawodnikiem w stawce.

  13. A w wyścigu Barbara zrobi kupe

  14. Inzynierowie z Hondy szybciej niż Yamaha uporali się z delikatną korektą toru i tyle Rossi 'połknie’ Barbere na starcie a może i Daniego a Lorenzo M bo wszyscy wiedza ze jego starty nie sa dobre Osobiscie wolalbym żeby Mark zamienil się miejscami z Rossim na starcie bo bylaby fajna walka :)

  15. Inzynierowie z Hondy szybciej niż Yamaha uporali się z delikatną korektą toru i tyle Rossi 'połknie’ Barbere na starcie a może i Daniego a Lorenzo M bo wszyscy wiedza ze jego starty nie sa dobre Osobiscie wolalbym żeby Mark zamieni się miejscem i z Rossim na starcie bo bylaby fajna walka :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
172 zapytań w 1,742 sek