Home / MotoGP / „Maluchy” na tor – Honda V4!

„Maluchy” na tor – Honda V4!

Dziś na torze Motegi w Japonii teamy kategorii MotoGP testowały swoje najnowsze prototypy motocykli na najbliższy sezon. Honda po wielu niewiadomych w końcu ujawniła, iż ich nowa „zabawka” jednak będzie konstrukcją z silnikiem V4 o pojemnoDziś na torze Motegi w Japonii teamy kategorii MotoGP testowały swoje najnowsze prototypy motocykli na najbliższy sezon. Honda po wielu niewiadomych w końcu ujawniła, iż ich nowa „zabawka” jednak będzie konstrukcją z silnikiem V4 o pojemności 800cc!

Dotychczas Honda używa w swoich RC211V silnika o układzie 5 cylindrów, jednak teraz dołączy do konfiguracji V4, jaką mają ich rywale.

Nowy motocykl Hondy był testowany przez zawodnika Repsol Hondy Daniela Pedrosę, oraz dwóch testerów Hondy – Tady Okada i Gaku Kamada. Nicky Hayden skupił się na ulepszeniu swojej 990cc maszyny przed wielką walką z Valentino Rossim o tytuł mistrza świata.

Na 30. okrążeniu Pedrosa ustanowił znakomity czas – 1’48.210, tylko o 0,4 sekundy wolniejszy od swojego najszybszego czasu ustanowionego podczas wczorajszego wyścigu, ale o 0,37 szybszy od dzisiejszego czasu Rossiego, jadącego na nowej wersji Yamahy 800.
Jednak najszybszym jeźdźcem na motocyklu o pojemności 800cc był dziś zawodnik Ducati – Sete Gibernau. Był on o 0,8 sekundy szybszy od Pedrosy (1’47.41).

„Pierwsze odczucia są pozytywne. Motocykl chodzi dobrze, co jest bardzo ważne – pracuje normalnie i wszytko wydaje się świetne,” mówi Dani. ” Charakterystyka silnika wydaje się nieco inna, co było do przewidzenia. Niektóre rzeczy wydają się być mniejsze, a zadupek jest o wiele krótszy, co daje o wiele bardziej kompaktowy wygląd motocykla. Maszyna ma niektóre wspólne cechy z 250cc ale wciąż jest to „potwór” z MotoGP.
Dzisiejszy czas jest całkiem niezły, jak na pierwsze testy, ale na razie za wcześnie jest, żeby mówić czy nowy prototyp będzie szybszy, niż obecne maszyny. Prędkość w zakrętach wydaje się być podobna do tych uzyskiwanych na RCV, ale w Motegi są bardzo wolne zakręty więc bardzo ciężko powiedzieć, które motocykle będą szybsze. To był bardzo dobry test.”

Pomimo dobrych wyników nowych motocykli, najszybszym zawodnikiem dzisiejszego dnia okazał się być Colin Edwards. Zawodnik z zespołu Camel Yamaha ustanowił na swojej M1 czas 1’46.68.

Jutro za testowanie nowej Hondy 800 zabierze się Nicky Hayden, a jego kolega z zespołu – Pedrosa wróci do domu aby odpocząć przed kolejnym GP.

Ogólnie mówiąc dziś był dobry dzień – uzyskiwałem dziś czasy w okolicach 1’47 sekund znacznie łatwiej niż podczas minionego weekendu Grand Prix, a więc nawet jakby w motocyklu nic się nie zmieniło czuję, że jeździ mi się znacznie lepiej,” powiedział Nicky Hayden. „Dziś głównie testowaliśmy kilka nowych części do sprzęgła, próbowałem kilka startów i starałem się znaleźć odpowiednią kombinację, która będzie sobie radziła w zakrętach i na starcie. Nie próbujemy nic ryzykownego, bo najmniej potrzebna nam teraz rzecz to dyskwalifikacja.
Nie jeździłem dziś 800-tką, ponieważ mamy wiele do roboty z obecnym motocyklem i nie będziemy się zajmować jakimiś nowymi projektami. Nowa maszyna wygląda ekstra i dopiero jutro przekonam się jak się prowadzi.”

Wyniki poniedziałkowych testów:

1. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 1min 46.68 sek
2. Sete Gibernau SPA Ducati 800 1min 47.41 sek
3. Kenny Roberts Jr USA Team Roberts 1min 47.64 sek
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1min 47.70 sek
5. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1min 47.89 sek
6. Kousuke Akiyoshi JPN Team Suzuki MotoGP 1min 47.89 sek
7. Dani Pedrosa SPA Honda 800 1min 48.21 sek
8. Tady Okada JPN Honda 800 1min 48.43 sek
9. Valentino Rossi ITA Yamaha 800 1min 48.58 sek
10. Nobuatsu Aoki

Źródło: www.crash.net

Zdjęcie: www.motoliam.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,276 sek