Home / MotoGP / „Pierwsza piątka MotoGP” o nowym torze i pierwszym dniu treningów

„Pierwsza piątka MotoGP” o nowym torze i pierwszym dniu treningów

Marco Melandri, Movistar Honda — 1.
“ Od pierwszego momentu polubiłem ten tor. Od rana udało nam się znaleźć prawidłową drogę w naszej całej pracy i dzięki temu dobrze czułem motocykl. Jazda na tym torze była dla mnie czymś Marco Melandri, Movistar Honda — 1.
“ Od pierwszego momentu polubiłem ten tor. Od rana udało nam się znaleźć prawidłową drogę w naszej całej pracy i dzięki temu dobrze czułem motocykl. Jazda na tym torze była dla mnie czymś zupełnie naturalnym, bowiem mój motocykl tak dobrze tutaj pasuje.
Cały zespół wykonał wspaniałą pracę. Jestem taki szczęśliwy — a do tego opony, które Michalin przywiózł nam tutaj świetnie się spisały, a uzyskane czasy poszczególnych rund nie wymagały ode mnie specjalnych wysiłków”.

Sete Gibernau, Movistar Honda — 2.
“ Jest to tor zupełnie inny od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni, z ostrymi punktami hamowania i szybkimi zakrętami, aczkolwiek wykonaliśmy wraz z zespołem świetną pracę. Chciałbym sesję ten zakończyć możliwie najszybciej, naturalnie jednak z jak najlepszym wynikiem”.

Nicky Hayden, Repsol Honda — 3.
“Wydaje mi się, że tor jest zupełnie w porządku. Niektóre zakręty są nieco wolniejsze niż myślałem, aczkolwiek wygląda na to, że przyczepność jest bardzo dobra, a i sama nawierzchnia również. Moi chłopcy wykonali dobrą pracę i kiedy pierwszy raz wyjechałem z boksu ustawienia były w porządku. Dobrze dobraliśmy przełożenia i od razu tak dobry wynik — to naprawdę nieźle”.

Shinya Nakano, Kawasaki Racing — 4.
“Tor jest niesamowity, taki szybki, szczególnie płaszczyzna pokonywana na piątym biegu w 11 zakręcie, naprawdę rozkoszowałem się tą jazdą. Nawet jeżeli ten tor został zaprojektowany komputerowo, to i tak jest bardzo przyjazny człowiekowi — bardzo dobry dla kierowców. Dużym wyzwaniem są wszystkie ślepe wejścia w zakręty, w tym wypadku konieczne jest perfekcyjne wyliczenie linii jazdy i punktu hamowania.
Jedyne wady tego toru to wolne zakręty, które pokonywać trzeba na pierwszym biegu. Naprawdę są za wolne i zupełnie nie interesujące dla jeźdźców MotoGP”.

Valentino Rossi, Gauloises Yamaha — 5.
“Tor wcale nie jest taki zły — podobny do tego w Chinach, ale z większą ilością wzniesień i spadów i nasze dzisiejsze problemy są podobne do tych, jakie mieliśmy właśnie na tamtym torze. Jest kilka długich, szybkich zakrętów, ale również kilka bardzo ostrych zakrętów i w związku z tym trudno jest znaleźć prawidłowe ustawienia. Motocykl nie pracował tak dobrze jak byśmy tego chcieli i w związku z tym nie mogliśmy jechać na najwyższych obrotach. W nawierzchni toru jest nieco uszkodzeń, szczególnie w punktach ostrego hamowania, które pozostały jeszcze po wyścigach Formuły 1 i właśnie tam są pagórki. Mamy głównie problem z przednią stroną motocykla i najpierw musimy zrozumieć co jest jego przyczyną, aby maszyna mogła pracować na maksimum.
Jednak to dopiero pierwszy dzień na tym nowym torze, dlatego nie jest źle. Jutro będziemy próbowali pewne kwestie lepiej zrozumieć”.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,138 sek