Home / MotoGP / Aleix Espargaro na pole position!

Aleix Espargaro na pole position!

aleix+espargaro+assen+grand+prix+holandiiPo raz pierwszy w tym sezonie na pole position ustawi się zawodnik klasy Open. Ta sztuka udała się w końcu Aleixowi Espargaro, który z czasem 1:38.789 sekundy zwyciężył w kwalifikacjach do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Holandii. Jest to pierwsze PP w karierze Espargaro.

Cały pierwszy rząd w Assen wypełnią Hiszpanie. Razem z Espargaro w pierwszej linii ustawią się obaj zawodnicy Repsol Honda – Marca Marquez i Dani Pedrosa.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dwaj najszybsi kierowcy z pierwszej sesji kwalifikacyjnej – Alvaro Bautista i Cal Crutchlow awansowało do Q2. Zawodnik Ducati ostatecznie do jutrzejszego wyścigu wystartuje z 5. miejsca. Bautista z 10.

Kiepsko w kwalifikacjach spisali się zawodnicy Movistar Yamaha. Jorge Lorenzo zakończył Q2 na 9. miejscu, a jego kolego z zespołu Valentino Rossi na 12!

Wyniki Q2 – Grand Prix Holandii:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 38.789s [Okr. 2/7] 299km/h (V max)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.194s +1.405s [2/7] 289km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.732s +1.943s [3/8] 302km/h
4. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 40.786s +1.997s [2/7] 290km/h
5. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 40.796s +2.007s [2/6] 291km/h
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 40.818s +2.029s [3/4] 296km/h
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 41.140s +2.351s [3/7] 296km/h
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 41.982s +3.193s [3/8] 277km/h
9. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.259s +3.470s [3/8] 297km/h
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 42.884s +4.095s [3/6] 289km/h
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 43.085s +4.296s [2/6] 300km/h
12. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 43.625s +4.836s [2/8] 299km/h

Q1:
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 34.907s
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 34.930s
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 35.056s
16. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 35.059s
17. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 35.346s
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 35.484s
19. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 35.513s
20. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 35.631s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 35.731s
22. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 35.792s
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 35.980s

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 8

  1. Nadal nie pojmuję taktyki Rossiego. Było wiadome, że najlepsze okrążenie zrobi się na początku – przez deszcz – a wdał się w głupie walki z resztą stawki i jest dopiero 12. miejsce…
    Chociaż jutro na pewno będzie lepiej i jest szansa na podium, w końcu w 2007 roku startował do tego wyścigu bodajże z 11 pozycji a i tak wygrał! :D

  2. No prosze cos nowego na 1 miejscu :) Yamaha widac dobrze czuje sie na tym torze

  3. Jak ja mogłem to przegapić? (odp.: sesja)

    Fajnie że Aleix z pole position. Może uda się w końcu wskoczyć na podium? Yamaha na razie bez komentarza, bo wyścig to już inna bajka.

    Abraham najszybszy z produkcyjnych Hond, Aoyama też w sumie nienajgorzej, w końcu pokonał Hernandeza. Znowu szkoda Petrucciego, ja bym mu dał tą maszynę od Forward Racing bo na Aprilii chłopak się marnuje.

  4. Niestety to co widzimy w wynikach to sprawa głównie aury ale zawsze to coś.

  5. Nie będzie ktoś jutro nagrywał powtórki z Polsatu?
    Wiem, że są angielskie streamy, ale powtórki nie będę mógł obejrzeć, a szkoda, bo myślę, że wiele osób z chęcią posłuchałoby tych krzyków z emocji na ostatnich kółkach :D

  6. Oby tylko Aleix nie upadł na pierwszych kółkach. Pociągnie za Repsolem i może być dzisiaj podium.

  7. Orientuje się ktoś może, czy jest jakiś kanał na platformie Cyfrowego Polsatu który będzie pokazywał wyścigi dziś na żywo? Obojętnie w jakim języku.
    Streamy mają fatalną jakość i do tego się zacinają, więc wolał bym ich uniknąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
134 zapytań w 0,602 sek