Home / MotoGP / Aż 9 kolizji kalendarza MotoGP i Formuły 1

Aż 9 kolizji kalendarza MotoGP i Formuły 1

Dwa najważniejsze wyścigowe sporty motorowe rozrastają się coraz bardziej. W sezonie 2020 MotoGP będzie miało po raz pierwszy w historii 20 wyścigów. Formuła 1 już dawno przekroczyła tę liczbę – w tym roku na zawodników czekają aż 22 rundy.

W poprzednich latach często zdarzało się, że oba sporty mają swoje wyścigi w ten sam weekend, choć kalendarz MotoGP starano się dopasowywać przynajmniej godzinami tak, by pory rozgrywania rund były inne niż w Formule 1. W tym roku stało się to trudniejsze. Pomogło jednak przesunięcie godziny startu wyścigów Formuły 1 w przypadku europejskich rund z 14:00 na 15:10, do którego doszło jeszcze przed poprzednimi sezonami.

Kliknij, aby pominąć reklamy

O ile w 2018 i 2019 roku sześciokrotnie w ten sam weekend odbywały się wyścigi MotoGP i Formuły 1, o tyle w tym sezonie będzie tak aż dziewięciokrotnie! Poniżej lista przypadków, gdy chętni na obejrzenie obu tych wydarzeń będą musieli baczniej zwracać uwagę na godziny rozpoczęcia. Pełny kalendarz MotoGP można zobaczyć pod tym linkiem.

Rundy MotoGP i F1 w ten sam dzień:
19 marca: MotoGP – GP Tajlandii, F1 – GP Bahrajnu
5 kwietnia: MotoGP – GP Argentyny, F1 – GP Chin
3 maja: MotoGP – GP Hiszpanii, F1 – GP Holandii
7 czerwca: MotoGP – GP Katalonii, F1 – GP Azerbejdżanu
25 czerwca: MotoGP – TT Assen (Holandia), F1 – GP Francji
30 sierpnia: MotoGP – GP Wlk. Brytanii, F1 – GP Belgii
25 października: MotoGP – GP Australii, F1 – GP USA
1 listopada: MotoGP – GP Malezji, F1 – GP Meksyku
15 listopada: MotoGP – GP Walencji, F1 – GP Brazylii

Źródło: gpblog.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jak często oglądasz wyścigi Formuły 1?

View Results

Loading ... Loading ...

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. Ale że GP Hiszpanii w obu seriach jest w ten sam dzień? :O

    Zresztą, w 5 przypadkach kolizja i tak dotyczy rund rozgrywanych w innych strefach czasowych.

  2. F1 jest nudna od 9 sezonów.
    W nowym sezonie zmiany obejmują zmniejszenie kontroli trakcji do 10% na starcie ;)

    95% bolid + elektronika, 4% zespół, 1% kierowca ;)

    W seriach Moto nie ma takiej dysproporcji, za co powinniśmy dziękować DORNA ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
133 zapytań w 0,472 sek