Bagnaia zatajał prawdę. Pojedzie na Ducati „GP24.9”

Francesco Bagnaia ujawnił, że od samego początku zimowych testów MotoGP był pewien, iż silnik Ducati na sezon 2024 jest lepszy od wersji przewidzianej na 2025 rok. Wybór silnika stał się kluczowym tematem przedsezonowych testów w 2025 roku, szczególnie że po GP Tajlandii wprowadzona zostanie dwuletnia blokada dalszego rozwoju. Finalnie Włosi zadecydowali: cała trójka zawodników z fabrycznym sprzętem będzie mieć stary silnik z 2024 roku.

W czwartek, podczas testów w Buriram, Ducati ogłosiło, że ich fabryczni zawodnicy (plus oczywiście Fabio Di Giannantonio z VR46) na sezon 2025 będą korzystać z silnika z 2024 roku, ponieważ nowsza specyfikacja nie przyniosła znaczących ulepszeń. Bagnaia, który w Buriram zajął piąte miejsce (test zakończył się „zwycięstwem” Marca Marqueza), powiedział wcześniej, że silnik z 2025 roku radził sobie nieźle, ale gorzej wypadał podczas hamowania w porównaniu z wersją z 2024 roku.

Pod koniec testów Bagnaia otwarcie przyznał, że wcześniej nie mówił prawdy mediom – od samego początku wiedział, że starszy silnik jest lepszy. „Naprawdę trudno było poprawić to, co mamy w 2024 roku. Myślę, że inni zawodnicy zapłaciliby za taki sprzęt” – stwierdził.

Kliknij, aby pominąć reklamę

„Od początku byłem prawie pewny, że to lepszy wybór. W ostatnich dniach musiałem trochę zatajać prawdę, ale wiedziałem, jak jest naprawdę. Od pierwszego dnia testów w Malezji zarówno ja, jak i Marc mieliśmy podobne zdanie – GP24 nadal prezentuje się lepiej.” – dodał.

„Pracowaliśmy nad poprawą hamowania, ale nie udało się to tak, jak chcieliśmy. Dlatego skupiłem się na pracy z silnikiem z 2024 roku i zauważyliśmy, że nadal można coś ulepszyć. To dobry znak”. Ducati planuje rozpocząć sezon 2025 z aerodynamiką i ramą z poprzedniego roku. Bagnaia powiedział, że motocykl, którym będzie jeździł, to „GP24.9”.

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamę

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

2 komentarzy

Dodaj komentarz

Back to top button