Home / MotoGP / Bridgestone chce więcej wariantów strategii

Bridgestone chce więcej wariantów strategii

Bridgestone

Firma Bridgestone chciałaby, aby w sezonie 2014 zawodnicy MotoGP mocniej korzystali ze strategii wyścigowych – dlatego ma zamiar zaprojektować opony, których poszczególne rodzaje byłyby do siebie bardziej zbliżone.

W sezonie 2013 tylko w dwóch na osiemnaście wyścigów pretendenci do mistrzowskiego tytułu korzystali z odmiennych typów ogumienia.

Valentino Rossi zdradzał w trakcie minionego sezonu, że to między innymi duże różnice między poszczególnymi typami opon są powodem jego słabnących osiągów. Opony na sezon 2014 mają być do siebie bardziej zbliżone, jeśli chodzi o parametry. Wszystko po to, by trudniejsza stała się ocena ich przydatności w danym wyścigu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Przez zimę stworzymy opony na przyszłoroczne testy przedsezonowe, które będą miały poprawioną charakterystykę – szybciej się nagrzewające i i po prostu bardziej przydatne.” – powiedział Hiroshi Yamada z Bridgestone’a. „Kontynuujemy także postępy jeśli chodzi o nasze tylne opony – tak, by móc oferować dwa różne typy ogumienia nadającego się na każdy tor, w celu promowania większego zakresu możliwości w dobieraniu opon na wyścig.”

Szef Bridgestone wypowiedział się także na temat opon dla kategorii, która zastępuje dotychczasowe CRT. „Widać od czasu testów, że osiągi nowej klasy OPEN sa są całkiem dobre. Będzie dla nas wyzwaniem dostarczenie bardziej miękkiego przedniego slicka, ale mam nadzieję, że zobaczymy trochę ekscytujących pojedynków między maszynami fabrycznymi a tymi z klasy OPEN.” – zakończył Yamada.

Źródło: autosport.com

Czy Ana Carrasco ponownie będzie mistrzynią świata WSS300 w 2019 roku?

View Results

Loading ... Loading ...

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
151 zapytań w 1,059 sek