Home / MotoGP / Brytyjskie FP2 dla Stonera

Brytyjskie FP2 dla Stonera

Drugi trening wolny klasy MotoGP przed niedzielną walką o Hertz British Grand Prix rozpoczął się, i zakończył, na suchej nawierzchni. Najlepszy czas uzyskał dzisiejszego popołudnia ubiegłoroczny triumfator z Silverstone – Casey Stoner, a czołową trójkę oddzieliły tylko dwie dziesiąte sekundy.

FP2 rozpoczęło się na suchej nawierzchni i przy świecącym słońcu, ale już po kilku minutach zaczęło wręcz lać. Deszcz jednak nie przeszkadzał kierowcom zbyt długo, bo wkrótce przestał padać, a dzięki temu, że wiatr był bardzo silny (wiał z prędkością ponad 40km/h!), asfalt szybko wysechł. Sama sesja zakończyła się na suchej nawierzchni i z wynikami o około piętnaście sekund lepszymi aniżeli rano.

Podczas FP2 zawodnicy MotoGP po raz pierwszy w ten weekend mieli także do swojej dyspozycji wyłącznie przednie opony Bridgestone w nowej specyfikacji. Choć mocno narzekał na nie wcześniej chociażby Casey Stoner, to nie przeszkodziło mu to w wywalczeniu dzisiejszego popołudnia najlepszego wyniku. Australijczyk, który wygrał tu rok temu, a po tym sezonie kończy karierę, przejechał jedno kółko w czasie 2’04.791. Był to wynik o ponad sekundę lepszy aniżeli ten uzyskany przez drugiego z kierowców Repsol Hondy – Daniego Pedrosy. Hiszpan z powodu złamanego obojczyka nie jeździł na brytyjskiej trasie w poprzednim cyklu zmagań, a dziś po południu był tylko ósmy. Mówi się, że #26 ma znacznie większe kłopoty z nowymi oponami aniżeli #1.

Tylko 0.034sek wolniejszy od obrońcy tytułu był natomiast Ben Spies, który pomimo wywrotki w Katalonii pokazał tam dobre tempo, a w ten weekend chce w końcu stanąć na podium. Sztuka ta na Silverstone nie wyszła mu w poprzednim sezonie, kiedy wywrócił się w wyścigu. Dodatkowo Amerykanin okazał się w FP2 szybszy o ponad sześć dziesiątych sekundy od swojego zespołowego kolegi z ekipy Yamaha Factory Racing. Triumfator brytyjskich zmagań sprzed dwóch lat, Jorge Lorenzo, zadowolić się musiał miejscem numer siedem. Warto przypomnieć, że krótko przed startem obecnego weekendu Grand Prix Hiszpan przedłużył na dwa lata swoją, kończącą się po tym sezonie, umowę z Yamahą.

Czołową trójkę uzupełnił tymczasem, bądź co bądź nieco niespodziewanie, Alvaro Bautista. Hiszpan przez całą sesję prezentował niezłe tempo, a w ostatecznym rozrachunku był tylko o 0.204sek wolniejszy niż Stoner. #19 z ekipy San Carlo Honda Gresini jako ostatni pobił barierę 2’05. Wydaje się jednak, że Honda może być tu naprawdę mocna, ponieważ piąty czas wywalczył inny satelicki kierowca RC213V – Stefan Bradl. Niemiec, który jeździ tu na maszynie MotoGP po raz pierwszy, był dokładnie o 0.6sek wolniejszy od lidera. Dodajmy, że w poprzednim sezonie obecny zawodnik LCR Honda MotoGP wygrał tutejsze zmagania w Moto2.

Bardzo dobry, czwarty wynik przypadł natomiast Nicky’emu Haydenowi. Rano Amerykanin na mokrej nawierzchni był drugi, ale po południu potwierdził swoją dobrą dyspozycję. Bo choć wydawało się, że czas z FP1 zawdzięcza on jedynie trudnym warunkom, o tyle po południu był wolniejszy od Stonera o pół sekundy. Mało tego, o 1.8sek wyprzedził on swojego team-partnera Valentino Rossiego! Włoch rok temu zaliczył tu debiut i był to jeden z jego najgorszych weekendów w 2011. Dziś rano na deszczu był on natomiast najszybszy, ale po południu wywalczył tylko  jedenaste miejsce i rezultat o 2.3sek gorszy od lidera. Sekundę szybszy od niego był, ostatecznie dziesiąty, jeżdżący na satelickim Desmosedici Hector Barbera!

Szósta i ósma lokata przypadła natomiast duetowi ekipy Monster Yamaha Tech3, mocno rywalizującemu między sobą o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Tym razem lepszym z tej dwójki był Andrea Dovizioso, który dwa tygodnie temu na Circuit de Catalunya stanął na najniższym stopniu podium i był drugi na Silverstone w poprzednim sezonie. #4 do lidera stracił 0.657sek i o jedną dziesiątą pokonał swojego team-partnera Cala Crutchlowa. Brytyjczyk jeździ w ten weekend u siebie, ale póki co nie zachwyca. Rok temu jednak wywrócił się on tu w kwalifikacjach i złamał obojczyk, ale w ten weekend po cichu liczy na podium.

Najszybszym z kierowców CRT okazał się być Randy de Puniet, który stracił do Stonera dokładnie trzy sekundy i jedną dziesiątą. Francuz na swojej maszynie dostarczanej przez Aprilię czuje się coraz lepiej i w niedzielę chce w końcu być najszybszym z zawodników startujących na nieprototypowych motocyklach. Drugi z reprezentantów Power Electronics Aspar tym razem nie zachwycił. Choć Aleix Espargaro w klasyfikacji generalnej jest pierwszy wśród kierowców CRT, to w FP2 był tylko szesnasty ze stratą 1.4sek do #14!

Lokaty numer trzynaście i czternaście wywalczyli natomiast dwaj zawodnicy rodem z Italii. Lepszym z nich był tym razem ścigający się na FTRze z jednostką napędową Hondy – Michele Pirro. Włoch do poprzedzającego go Randy’ego stracił nieco ponad pół sekundy, a Mattię Pasiniego pokonał o cztery dziesiąte. Reprezentant teamu Speed Master jako ostatni zszedł poniżej bariery 2’09.

Czołową piętnastkę uzupełnił Yonny Hernandez, który używa maszyny z podwoziem marki FTR i silnikiem z Kawasaki ZX-10R. Jego zespołowy kolega z teamu Avintia Blusens, świętujący niedawno 30-te urodziny Ivan Silva był ostatni, dwudziesty. Między nimi, na lokatach od siedemnastej do dziewiętnastej, znaleźli się kolejno faworyt miejscowej publiczności James Ellison, Włoch Danilo Petrucci oraz Colin Edwards, który rok temu na Yamasze finiszował tu na podium.

Już jutro o 11:10 zawodnicy MotoGP wystartują do trzeciego treningu wolnego, a o 14:55 rozpocznie się sesja kwalifikacyjna.

 

Wyniki drugiej sesji treningowej w Wielkiej Brytanii:
1. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        2’04.791
2. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        2’04.825
3. Alvaro Bautista   (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        2’04.995
4. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          2’05.353
5. Stefan Bradl      (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        2’05.391
6. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        2’05.448
7. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        2’05.488
8. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        2’05.574
9. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        2’05.886
10. Hector Barbera   (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          2’06.084
11. Valentino Rossi  (ITA)  Ducati Team                GP12          2’07.125
12. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           2’07.893 *
13. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     2’08.535 *
14. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           2’08.975 *
15. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  2’09.078 *
16. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           2’09.379 *
17. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           2’09.944 *
18. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    Ioda-Aprilia  2’11.325 *
19. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     2’11.600 *
20. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  2’12.737 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 3

  1. A POLSAT ZNOWU MIESZA,A NIECH GO SZLAK

  2. Bo polsat ma niestety MotoGP w czarnej d… Praktycznie wszystkie inne transmisje mają dla nich wyższy priorytet. MotoGP wykupili sobie chyba tylko po to, żeby posmyrać swoje ego… i potorturować przy okazji fanów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
153 zapytań w 1,383 sek