Castrol zamiast Repsola? Umowa z Hondą w fazie finalizacji

Jak informuje portal Motorsport, zespół fabryczny Hondy w MotoGP finalizuje umowę z marką olejową Castrol, która ma zastąpić Repsola od sezonu 2025. W trakcie tegorocznego GP San Marino, w niedzielę, przedstawiciele Repsola oficjalnie poinformowali Hondę o swojej decyzji, by nie przedłużać umowy sponsorskiej, która wygasa z końcem tego sezonu.

Kliknij, aby pominąć reklamę

W krótkim oświadczeniu, wydanym zaraz po wyścigu MotoGP, hiszpańska firma zakończyła 30-letnią współpracę, która zaczęła tracić na znaczeniu po odejściu Marca Márqueza z japońskiego zespołu pod koniec zeszłego roku. Partnerstwo Hondy z Repsolem rozpoczęło się w 1995 roku i od tego czasu przyniosło 15 tytułów mistrza świata, 10 tytułów konstruktorów oraz 183 zwycięstwa w wyścigach.

Ponieważ rozstanie nastąpi za kilka miesięcy, dowiedziano się, że Honda już zawarła umowę z firmą Castrol, aby to właśnie ten brytyjski producent olejów zastąpił Repsol od przyszłego sezonu. Castrol jest jednym z głównych partnerów zespołu LCR, którego właścicielem jest Lucio Cecchinello. Firma dostarcza paliwa i smary jako główny sponsor tej części garażu, w którym obecnie startuje Johann Zarco. Drugi zawodnik – Takaaki Nakagami – ma inne umowy sponsorskie, a motocykle LCR Hondy jako jedyne mają dwa zupełnie inne malowania.

Nowe partnerstwo z fabrycznym zespołem Hondy nie zagraża jednak istniejącej współpracy z LCR. Choć relacja między Castrolem a fabrycznym zespołem Hondy nie będzie miała statusu sponsora tytularnego w 2025 roku, istnieje możliwość, że współpraca może się rozwinąć w zależności od wielu czynników.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Źródło: motorsport.com

Powiązane artykuły

8 komentarzy

  1. Jeśli Castrol ma nie być sponsorem tytularnym, to znaczy, że chyba nie będzie „kultowego malowania” Castrola w fabrycznym zespole Hondy, a bardziej jako dodatek gdzieś na owiewkach (tak jak to np kiedyś było na motocyklach Gresiniego, gdy ten korzystał z Hond do 2014).
    A szkoda, bo takie jednolite malowania jak Monster Yamaha Tech3, Red Bull KTM czy Repsol Honda po prostu wyglądają lepiej niż takie wazony wypchane milionem sponsorów, jak jeszcze np parę lat temu LCR Honda.

Dodaj komentarz

Back to top button