Home / MotoGP / Crutchlow: Nowa Honda nie jest łatwiejsza w jeździe

Crutchlow: Nowa Honda nie jest łatwiejsza w jeździe

Cal Crutchlow potwierdził przypuszczenia, że przyszłoroczny motocykl Hondy nie musi być wcale przyjaźniejszy zawodnikowi niż tegoroczna konstrukcja, którą krytykowali wszyscy zawodnicy, poza Markiem Marquezem, który zdobył na niej mistrzowski tytuł. Brytyjczyk testował nową maszynę, do spółki z Hiszpanem i Stefanem Bradlem.

Crutchlow przez cały sezon 2019 zaznaczał, że tegoroczna RC213V jest trudna w skręcaniu, z czego bierze się wiele upadków #35. Brytyjczyk tylko trzy razy zdobył miejsca na podium. Inni zawodnicy poza Marquezem – ani razu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Trzeba zachować pozytywne nastawienie odnośnie motocykla, który nam dostarczyli, i tego że w niektórych obszarach jest to krok naprzód.” – powiedział Crutchlow, który miał czwarty czas tych testów.

„Czułem się nieco bardziej komfortowo i pewnie na motocyklu, ale jeśli chodzi o nasze wymagania dotyczące sprawienia, by był łatwiejszy w prowadzeniu, to tak nie jest. Wciąż musimy poprawić to przez zimę. Mam nadzieję, że im się uda.” – dodał. „Jeśli chodzi o ogólne odczucia, dawałem radę pojechać szybciej niż przez cały weekend wyścigowy.”

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 25

  1. Cal powinien być właśnie po 2-3 sezonach w HRC. Co by o nim nie mówić, to od lat jest niezmiennie drugą Hondą, a miał za rywali Daniego, Lorka i Zarco. Kadrowe decyzje Hondy są dziwne.

    • Bez jaj … Mocno popłynąłeś. Przy całym szacunku i sympatii do Cala to w generalce wygrał z Pedrosą tylko raz i to w sezonie gdy Dani kończył karierę. Cal ma w latach 2015-2018 3 zwycięstwa a Dani w tym samym czasie 5. W jakich statystykach się tego doszukałeś? Cal nigdy nie był wyżej w generalce niż 7. Nie sądzę aby to dla Hondy była oczekiwana pozycja dla drugiego motocykla.

      • I to że jest w prywatnym zespole, a Dani był w fabryce, nie ma żadnego znaczenia?

        • @thundercat Oczywiście, że ma. Właśnie dlatego, że Dani był ceniony wyżej i przez 12 lat z rzędu walczył w okolicach podium generalki to jeździł w fabryce. Prawdopodobnie dlatego, gdy obniżył loty i na kolejny kontrakt zabrakłoby dla Niego miejsca w fabryce to wolał zakończyć karierę. Z JL99 to był oczywiście jednorazowy nieudany eksperyment, który został zakończony przed terminem. Poza tym Cal nie jest perspektywicznym zawodnikiem i sam oficjalnie mówi o końcu kariery. To co robi w zespole satelickim jest dla Hondy bardzo cenne, od czasu do czasu błyśnie ale nigdy to nie był zawodnik na generalkę. Dlatego wszyscy powinni być zadowoleni z aktualnej sytuacji.

  2. Nie przesadzaj bo Cal ze swoimi osiągnięciami nawet nie stał przy Danim Pedrosie. Ale uważam że gdyby Honda tak od roku 2016 nie szła tak bardzo w radykalizacje motocykla to innym zawodnikom motocykl bardziej by pasował. Drugi taki Marqez moze się nie trafic przez nastepną dekade i co wtedy?

    • Nawet przez 5 dekad..

    • To osiągnięcia jeżdżą? Nie wiedziałem, pewnie dlatego sezon wygrał Rossi, drugi był Marquez, a Lorenzo był trzeci… A nie, zaraz, wcale tak nie było! Jak to tak, czyżbyś jednak pisał głupoty?

      Honda od 2013 poza jednym rokiem rokrocznie ma mistrza świata i tytuł producentów. Rzeczywiście źle robią i powinni słuchać twoich rad:D

  3. Wtedy ściągli by kogoś innego Jest kilku młodych szybkich głodnych sukcesów kierowców Nie widze nigdzie takiego zadziornego dominatora jak Marquez ale alternatywa jakaś by sie znalazła

  4. Skoro mu nie pasuje to niech zacznie próbować jeździć jak Marqez bo widać że Honda jest bardzo dobrym Moto jeśli się nim jeździ tak a nie inaczej, a jeśli mu nie pasuje to niech zmieni zespół

  5. Wkurza mnie już to całe gadanie Cala. Honda zrobiła motocykl który zgarnął wszystko w MGP. Jeśli ktoś uważa, że motocykl mu nie pasuje to niech albo:
    a/ zmieni swój styl jazdy i dopasuje go do motocykla
    b/ zrezygnuje z jazdy Hondą i przejdzie do innego producenta
    Taka jest brutalna prawda : Honda daje sprzęt na którym można wygrywać ( co MM udowodnił nie raz) i malkontenci niech zrobią to co radzi nasza niedościgniona erudytka Krystyna Pawłowicz czyli „zamkną mordę” (sąd orzekł że „morda” to nie jest obraźliwy wyraz) i wezmą się za siebie samych a ściślej za dostosowaniem swojej techniki jazdy do motocykla. Biorą za to spore pieniądze. Jeśli zaś ta praca ich przerasta to jest tyle innych zajęć do wyboru :-)))

    • lub zaczną plewić ogródki,a nie to w wieku 65 lat dopiero

    • Kasia ale pojechalas :), masz odemnie łapkę w góre :)

    • Bez przesady. Przecież On się nie poszedł wyżalić tylko media pytają się o Jego odczucia i porównanie do maszyny 2019. Po prostu rzetelnie to skomentował. Akurat ta wypowiedź Cala w stosunku do Jego innych wystąpień jest bardzo stonowana. A co do tego co zgarnęła Honda to są to naprawdę sukcesy indywidualnego zawodnika a nie fabryki w tym roku. Proponowałbym policzyć punkty do statystyki producentów z pominięciem Marqueza.

      • Dokładnie ivar – Cal zaprzecza pewnym oczekiwaniom co do zmian w prowadzeniu motocykla, gdyż zapowiedzi Hondy, że będą od tego roku nad tą kwestią pracować, spowodowała „rozdmuchane” oczekiwania w tej materii. Marquez powiedział, że to mała ewolucja póki co, ale nadal chyba Maq popycha Hondę w kierunku poprawienia osiągów układu napędowego, bo to droga krótsza do lepszych osiągnięć dla Marca.
        Za jakiś czas, może Honda zrobi bardziej uniwersalne moto, a póki co najważniejsze jest, że zaczęli nad tym pracować :)

    • Jak na razie Cal jest drugi rok z rzędu drugą Hondą mimo rywalizacji z Lorenzo i Pedrosą, a Ty tylko piszesz na forum. Jak na razie jest Cal 2 Kasia 0.

  6. Pol z ktm-a na Hondę! To by było piękne, to by było beautiful

  7. Panie i panowie chce wam tylko dyskretni przypomnieć ze od roku dwutysięcznego do obecnego Honda zdobyło mistrzostwo motogp z czterema rożnymi kierowcami a np. Yamaha tylko z dwoma. Czyli jeśli trzeba to mogą i potrafią zbudować motocykla który będzie zwyciężał z rożnymi kierownikami.

    • Zgadzam się z kolegą. Gdy będzie potrzeba zbudują inne moto ale teraz mają Marca i budują dla niego. Ps brakuje mi malowania moto z twojego avatara

    • I w sumie mnie to ciekawi czy w momencie jak Alex nie dostosuje się do poziomu brata, Hrc zacznie pod niego prace nad innym moto(kto wie może się już zaczęły). W testach jeździł konstrukcją 18 czy 19? bo nie repsolem tylko satelitą o ile dobrze wyczytałem. Por Fuera szybka ogarnął że pod niego nie zaczną i dobrze że się spakował:D

    • Do tego Honda jest 25 krotnym zwycięzcą w kategorii producentów w królewskiej klasie, a Yamaha ma jedynie 14 wygranych, Augusta 16, a Ducati… 1. Suzuki wygrywało 7 razy.

      Rzeczywiście Honda sobie nie poradzi jeśli Marqueza kiedyś zabraknie…

  8. Znowu zaczyna sie denna bezsensowna dyskusja pt. motocykl pod Marqueza Dajcie juz sobie spokój z tego typu komentami

    • A nie jest tak? Repsol Honda dobrze na tym wyszła… ale nie oszukujmy się. Pracują tylko pod jednego zawodnika. Taki Crutchlow robi za testera, drugi zawodnik jest zapchajdziurą, natomiast Nakagami rodzimym zawodnikiem. ;) Póki Marquez jest u nich i wygrywa, będzie pięknie… ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
175 zapytań w 1,828 sek