Czemu KTM zrezygnował z GasGasa?

W zeszłym tygodniu KTM ogłosił nie tylko nowych zawodników zespołu Tech3 w MotoGP na 2025 rok, ale także powrót zespołu Hervé Poncharala do nazwy Red Bull KTM Tech3, używanej do 2022 roku – po zmianie na GasGas w 2023 roku.

Hubert Trunkenpolz, zastępca dyrektora generalnego Pierer Mobility Group, która jest właścicielem obu marek, wyjaśnił w rozmowie z SPEEDWEEK.com, że decyzja ta odzwierciedla strategię dotyczącą tożsamości KTM: „Przede wszystkim decyzja o ponownym rozpoczęciu startów zespołu Tech3 pod marką KTM od 2025 roku wyraża ofensywę marki. Uzgodniliśmy, że w obecnej chwili i przy dostępnych nam możliwościach postawimy markę KTM na pierwszym planie. Chcemy wzmocnić naszą filozofię „Ready to Race” we wszystkich aspektach, nie tylko w rywalizacji, ale także w rozwoju produktów. Chodzi o mocniejsze podkreślenie naszych podstawowych wartości. Dlatego zdecydowaliśmy się na pełny pomarańcz w MotoGP.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

„To nie oznacza, że marka GasGas straci na znaczeniu w planach grupy” – wyjaśnił Trunkenpolz „Ważne jest, aby zrozumieć, że w żaden sposób nie osłabiamy znaczenia GasGasa. Wręcz przeciwnie, chcemy stworzyć większą przejrzystość w ich pozycjonowaniu, z większym zróżnicowaniem. Nowe ukierunkowanie ma na celu stworzenie jeszcze większej lojalności wobec produktów, które są szczególnie skierowane do młodszych klientów. W tym sensie GasGas będzie nadal obecny w kategoriach promocyjnych, szczególnie w Moto3, zwłaszcza po znacznym wzmocnieniu w MotoGP w tym roku dzięki talentowi Pedro Acosty.”

Źródło: motorcyclesports.net

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

16 komentarzy

  1. Wiem że ludzie z KTM zapewniają że nie chcieli Marca Marqueza, ale ta cała wymianka GasGas pasuje mi do koncepcji że jednak byli nim bardzo zainteresowani. Marc z bratem do GasGas, który tak naprawdę staję się fabrycznym zespołem, albo Marc do prawdziwego zespołu fabrycznego, a Binder do „fabrycznego” Tech3, żeby myślał że to to samo i nie miał żalu.

    Myślę że dobra decyzja, u niektórych kibiców może pojawi się łezka wzruszenia, jak sobie przypomną czasy 3 albo nawet 4 motocykli Repsol Honda. Albo jak Eddie Lawson zdobył tytuł w 1989 roku na „satelicie”, chociaż sytuacja była analogiczna do tej z Maverickiem i Bestią. Eddie miał kontrakt z HRC, jeździł na identycznym motorze jak Doohan i Gardner (te same barwy Rothmans) ale pod szyldem Kanemoto Honda.

    0
    0
      1. Może i komedia, ale nie takie historie w profesjonalnym sporcie były. Teraz w NBA się mówi kto wybierze Bronny Jamesa w drafcie, nie dlatego że Bronny jest wielkim talentem (wszystko wskazuje że nie jest – w collage nawet mało gra) – tylko po to aby pozyskać jego ojca czyli LeBron Jamesa. Jakiś czas temu King James wspominał że jego marzeniem jest wspólna gra z synem, więc będą zespoły które poświęcą swój nr draftu na James Jr, aby Lebron przeszedł do nich w 2025 jako wolny zawodnik.

        0
        0
  2. GASGAS ma w ofercie motocykle szosowe w liczbie 0 i sportowe szosowe w liczbie 0 więc reklama marki w tym segmencie nie ma sensu. A kTM ma szosowe sportowe motocykle od 125 do 1300cm. Weszli za Suzuki bo mieli obowiązek zamienić markę na markę wiec było GASGAS zamiast SUZUKI

    0
    0

Dodaj komentarz

Back to top button