Home / MotoGP / Czołówka MotoGP po kwalifikacjach na Montmelo

Czołówka MotoGP po kwalifikacjach na Montmelo

Dzisiejsza sesja kwalifikacyjna kategorii MotoGP była niezwykle interesująca, chociaż różnice w czołówce nie były wcale, niczym w FP2, małe. O oczekiwaniach najszybszej szóstki tegoż treningu co do jutrzejszego wyścigu o Gran Premi Aperol de Catalunya, jak również o spostrzeżeniach co do QP, przeczytacie Państwo już poniżej.

Jorge Lorenzo, pierwsze pole, 1’42.046, 29 okrążeń

Jestem naprawdę zadowolony z tego trzeciego Pole Position w tym sezonie. Wykonaliśmy dobrą robotę, a zdobycie pierwszego miejsca w kwalifikacjach przed własnymi fanami jest dla mnie czymś szczególnym. To była ciężka sesja, ale na koniec udało mi się zrobić kilka szybkich kółek jadąc na miękkich oponach. Jest tu naprawdę gorąco i nie skłamię jeśli powiem, że jutro czeka nas najtrudniejszy, jak dotychczas, wyścig w tym roku. W takich warunkach będę musiał się dodatkowo skoncentrować. Muszę też być pewny, że jestem w najlepszej formie fizycznej jak to tylko możliwe. Ostateczny wybór opon będzie naprawdę ważny. Sądziłem, że już go dokonaliśmy przed sesją, ale teraz wcale nie jesteśmy tego tacy pewni, więc decyzję podejmiemy po jutrzejszym warm-upie.

 

Casey Stoner, drugie pole, 1’42.410, 21 okrążeń

Dzisiejszego popołudnia w trakcie kwalifikacji zaliczyliśmy tak naprawdę pierwszą sesję na tym torze, podczas której mieliśmy problem. W trakcie treningów wolnych wszystko szło tak, jak powinno. Nie byliśmy w stanie poprawić przyczepności tyłu, nadal nie mam jej dostatecznie dużo. Jesteśmy szybcy zakrętach, zwłaszcza podczas wchodzenia w nie, ale opona nie pracuje tak jak należy na wyjściach. Nie mam wystarczającej przyczepności, więc tył mocno się ślizga. Próbowaliśmy czegoś nowego zmieniając ustawiania jednej maszyny, ale wróciliśmy do poprzedniego set-upu. Spróbujemy kilku nowych rzeczy w trakcie rozgrzewki, ale ogólnie jestem zadowolony z naszego przygotowania do wyścigu.

 

Randy de Puniet, trzecie pole, 1’42.512, 27 okrążeń

Byłem trochę zaniepokojony temperaturą toru i przyczepnością, ale na początku kwalifikacji, na wyścigowym wyjeździe, byłem jednym z najszybszych. Potem mogliśmy popracować jeszcze trochę nad ustawieniami na wyścig, stosując różne mapowania silnika i set-up elektroniki. Następnie zacząłem jazdy na miękkich oponach i byłem w stanie wywalczyć czas 1’42.5. Bardzo chciałem być na Pole Position, ale Jorge i Casey byli naprawdę szybcy. Cieszę się jednak, że trzeci raz z rzędu jestem w pierwszej linii, więc bardzo chcę podziękować moim mechanikom za ich ciężką pracę. Wyścig to jednak zupełnie inna historia, będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak na koniec dystansu będą się spisywały opony. Pracowaliśmy jednak nad tym już od piątku, więc jestem spokojny. Myślę, że mogę zaliczyć mój najlepszy wyścig w tym roku.

Dani Pedrosa, czwarte pole, 1’42.592, 27 okrążeń

Drugi rząd nie jest szczytem marzeń, ale tak czy inaczej pozycja ta nie jest zła, jeśli brać pod uwagę niewielkie różnice czasowe. Dziś staraliśmy się zrozumieć, która mieszanka opon będzie lepszym wyborem na wyścig. Jutrzejsze zmagania będą jednak niezwykle ciężkie, zarówno jeśli chodzi o temperaturę, jak i o rywali. Również odpowiednie zużycie opon będzie ważne, by jeździć konsekwentnie w granicach 1’43. Musimy popracować jeszcze nieco nad ustawieniami zawieszenia, gdyż rano czułem się lepiej na motocyklu aniżeli po południu. Na chwilę obecną jesteśmy w lepszym położeniu niż po kwalifikacjach na Assen, gdzie przecież mieliśmy dobry wyścig. Chciałbym być w pierwszym rzędzie i sądzę, że było to naprawdę możliwe. Na moim przedostatnim okrążeniu popełniłem jednak drobny błąd i nie udało się. Moim najsłabszym punktem nadal jest ostatni sektor, a szczególnie ostatnie hamowanie. Podczas rozgrzewki postaramy się jednak coś znaleźć, by to poprawić. Oczywiście przed moimi kibicami chcę się spisać jak najlepiej i mam nadzieję, że tak właśnie będzie.

 

Ben Spies, piąte pole, 1’42.710, 30 okrążeń

Na początku przeprowadziliśmy prawie pełną symulację wyścigu, by sprawdzić jak w takim upale będzie się spisywał motocykl i co będzie się działo z oponami. Pierwszych dziesięć okrążeń jutro nie przesądzi niczego, więc chciałem wiedzieć, jak to będzie pod koniec zmagań. Najpierw planowałem zrobić tylko dziesięć kółek, ale potem zostałem na torze i przejechałem ostatecznie dwadzieścia okrążeń, co dostarczyło nam wielu cennych informacji. Jestem zadowolony z motocykla, a fizycznie czuję się bardzo dobrze. Nieco się jednak zdenerwowałem, bowiem przyblokował mnie Espargaro, który widział, że jadę szybciej i nawet nie zjechał z wyścigowej linii. Było to jednak moje trzecie okrążenie na ostatnim komplecie miękkich opon. Mój najlepszy czas osiągnąłem na kolejnym kółku i nie myślałem, że będę tak wysoko, że będę piąty. Martwiłem się, że skończę sesję nieco dalej. To będzie ciężki wyścig, ale dam z siebie wszystko, by zaprezentować się równie dobrze jak na Silverstone i Assen.

 

Andrea Dovizioso, szóste pole, 1’42.866, 26 okrążeń

Jestem zadowolony z mojego tempa wyścigowego i sądzę, że jesteśmy gotowi na jutro. Start z drugiego rzędu nie jest najlepszy, ale najważniejsze to ruszanie z dwóch pierwszych linii. Na koniec sesji jechałem na twardych oponach Bridgestone, więc to szóste miejsce nie odzwierciedla w pełni naszego potencjału. Jest wielu zawodników z podobnym rytmem, więc będziemy musieli zobaczyć, jak będą spisywały się gumy, którymi będzie trzeba mądrze zarządzać. Na początku sesji założyliśmy miękkie opony, aby zobaczyć, jak wpływają one na tempo, ale sądzę, że ruszę na twardszej mieszance, bowiem dla tej bardziej miękkiej jest po prostu zbyt gorąco. Musimy jeszcze popracować nad elektroniką, bowiem motocykl dość mocno się ślizga – zarówno z powodu specyfikacji toru, jak i upału. Czekam na jutrzejszy wyścig, gdyż bardzo lubię ten tor, a atmosfera zawsze jest tu niesamowita.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
138 zapytań w 0,907 sek