Home / MotoGP / Dani Pedrosa wygrywa kwalifikacje z rekordem toru!

Dani Pedrosa wygrywa kwalifikacje z rekordem toru!

Dani Pedrosa okazał się być najszybszym kierowcą dzisiejszych kwalifikacji do Gran Premi Aperol de Catalunya. Łamiąc rekord toru należący do Caseya Stonera z 2008 roku, nie dał rywalom żadnych szans na chociażby podjęcie walki o pole position.

Pierwsza część kwalifikacji

Zawodnicy, którzy uzyskali czasy – podczas pierwszych trzech treningów wolnych – plasujące ich poniżej dziesiątego miejsca, mogli w tej części kwalifikacji uzyskać awans do jej drugiej części, mając na to piętnaście minut.

Dlatego też, już od pierwszych chwil, na torze mogliśmy obserwować wszystkich kierowców mających ambicje na awans do Q2. Jednak walka rozegrała się niemal tylko pomiędzy trójką zawodników, która widniała przez pewien czas na premiowanych awansem miejscach. Mowa tu o Andrei Iannone, Michele Pirro oraz Bradleyu Smith.

Jako pierwszy, najlepszy czas okrążenia zanotował Iannone, za którym podążał drugi kierowca na DucatiMichele Pirro. Jego czas był jednak nieco gorszy i pozwalał na zajęcie jedynie drugiego miejsca.

Kiedy do końca pierwszej części kwalifikacji pozostało pięć minut, swój czas zdołał poprawić włoski kierowca z numerem #29 i umocnić się na pozycji lidera.  Jednak nie był to czas, który gwarantował by mu zwycięstwo w tej sesji. Kiedy zegar wskazywał już tylko 3 minuty, bardzo dobrze pojechał Bradley Smith, który zmienił Włocha na pozycji lidera.

Do samego końca o awans walczył jeszcze Randy de Puniet, jednak wynik który uzyskał, pozwolił mu jedynie na zajęcie 3 miejsca i otwarcie piątego rzędu startowego. Obok niego ustawi się jutro Michele Pirro oraz Hector Barbera.

Druga część kwalifikacji

W drugiej części kwalifikacji, na torze jako pierwszy zameldował się Jorge Lorenzo, jednak po pokonaniu okrążenia wyjazdowego ponownie zjechał do boksu.  Bardzo dobrze, pierwsze pomiarowe okrążenie pokonał Cal Crutchlow, który objął prowadzenie w sesji. Jednak Brytyjczyk nie nacieszył się zbyt długo swoim prowadzeniem, ponieważ wkrótce zmienił go na prowadzeniu #26. Trzeci na tym etapie czas należał jak na razie do drugiego kierowcy zespołu Repsol HondaMarca Marqueza.

Co ciekawe, przez niemal połowę sesji, swoich czasów nie odnotowali jeszcze „The Doctor”, „Por Fuera” oraz Aleix Esparegaro – który miał mały upadek podczas czwartego treningu wolnego. Dwójka fabrycznych kierowców Yamahy wykonała swoje pierwsze pomiarowe okrążenie, gdy do końca pozostawało już tylko 8 minut i uzyskując odpowiednio 5 i 3 czas.

Klasę i znajomość swojego domowego toru pokazał Dani Pedrosa. Na cztery minuty przed zakończeniem kwalifikacji, pojechał idealne okrążenie, pobił rekord toru i z czasem 1m40.893 umocnił się na prowadzeniu. W swoich ostatnich okrążeniach, czasy poprawiali jeszcze zarówno #35 jak i #99, którzy nie zagrozili jednak liderowi i ostatecznie uzupełnili pierwszy rząd.

Drugi rząd otworzy natomiast Alvaro Bautista, który również miał bardzo udaną końcówkę sesji kwalifikacyjnej. Zdołał on wyprzedzić Nicky Haydena, oraz Marca Marqueza, dla którego jest to powtórka pozycji z GP Kataru oraz Włoch.

Z ponad sekundową stratą do zwycięzcy kwalifikacji, trzeci rząd otworzy Valentino Rossi. Po wygraniu drugiego treningu wolnego, siódme miejsce na starcie chyba nie jest tym jakiego oczekiwał. Obok #46, w trzecim rzędzie ustawi się jeszcze kwalifikant z pierwszej części – Andrea Iannone oraz drugi z kierowców fabrycznego zespołu Ducati Andrea Dowizioso.

Wyniki sesji kwalifikacyjnych:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.893s
2. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.501s
3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 41.566s
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 41.714s
5. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 41.800s
6. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 41.842s
7. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 41.959s
8. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 41.963s
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 42.053s
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 42.090s
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 42.548s
12. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 42.878s

13. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 43.186s
14. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 43.330s
15. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 43.659s
16. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 43.983s
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 44.362s
18. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 44.369s
19. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 44.603s
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 44.630s
21. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 44.913s
22. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 45.441s
23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 46.302s
24. Javier Del Amor ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 48.952s
* Standardowe ECU.

AUTOR: migal

komentarzy 20

  1. Wow czas Daniego robi wrażenie. KO. Rossi znów niestety poniżej oczekiwań,ale to chyba jego max w obecnych czasach. Zobaczymy , co pokaże w wyścigu, lecz póki co zapowiada się ostatni sezon wielkiego doktora, bo nie sądzę , by chciał się tak męczyć w kolejnym. Przegrywając z Ducatami i Bautistami kwalifikacje heh. Cóż wyścig, to wyścig, jednakże czołówka poza zasięgiem doktora,a co za tym idzie wygranie choćby jednego wyścigu graniczy z cudem. Ponadto dajcie Aleixowi jakąś fabryczną maszynę, chłop jest kozak na tym swoim crt.

  2. PIĘKNIE!!! Liczę jutro na wspaniałe zwycięstwo!!! PO TYTUŁ!!! :))

    • niech Dani już wygra w końcu ten tytuł… :)

      Jorge ma teraz zgryz z silnikami, więc sprawa staje się łatwiejsza, oby tylko pech Daniego nie dosięgnął.

      BTW dawać fabrykę dla Cala :)

      jutro wyścig po 2 miejsce?

  3. nie oglądałam wiec może mi ktoś powiedzieć dlaczego Vall tak słabo wypadł? Pozycja Daniego cieszy mnie niezmiernie, ale czemu Valle tak kiepsko Hayden i ,,zyzol” przed nim -matko boska;/

    • Vale nie może wykorzystać odpowiednio dobrze małej ilości paliwa + nowe opony, ale tempo wyścigowe ma bardzo mocne i będzie w wyścigu bardzo wysoko.

  4. Muszę przyznać, że po raz pierwszy miło ogląda się Daniela w motogp ponieważ facet po prostu stał się dojrzałym motocyklistą. Wie dokładnie co może zrobić w danych warunkach i to robi. Trzymam kciuki za jego mistrzostwo, bo już po prostu mu się należy po tylu latach :)
    Dla Vale to musi być psychicznie masakra widząc Haydena przed sobą….

  5. tak Hayden i Zezol przed Rossim ale jutro Doctor ich objedzie,przykro patrzeć ale w kwalifikacjach Valle nie idzie ale cóż latka też swoje robią.

  6. spoko spokao to wyscik rozstrzygnie mark zrobi wyjazd i tak niech bedzie

  7. Dani pozamiatał, szokująco dobrze Hayden, a Vale nie musi się obawiać Bautisty na pierwszych zakrętach bo Alvaro będzie daleko z przodu :P

  8. heh.. Zezol czemu zezol??

  9. silver46 – absolutna racja co do EsP. On winien latać na yamaha tech3 a nie jakiś anonimowy Smith (który w dodatku jest trefny i jeździ byle jak). Bautista out też. Niczego nie pokazał i nie pokaże już. CC powinien dostać fabryczną yamę. Rossi na emeryturę. Był i jest mega, giga i kosmos, ale już wystarczy :) Pora na innych.
    Iannone mnie ciekawi. Też można by mu coś lepszego dać na „moment” :)
    I mój „mały as” w rękawie. Zapomniany, nieobecny, pechowy Benek (Spies) :) Dałbym mu na wypróbowanie moto od Bautisty. Idę o zakład że zmiażdżyłby dokonania Bautisty (dotychczasowe na tym sprzęciku) w ciągu 5 wyścigów :)

    • Identyczne mam zdanie co do Smitha, dla mnie to na maxa przereklamowany jeździec nez jakichkolwiek sukcesów i jeszcze dali mu 2 lata kontraktu heh. Racja co do Cala, chłop wyczynia niesamowite rzeczy. Benek ,to w moim odczuciu człowiek pech,szkoda mi go, bo potencjał ma nieziemski. Crazy Joe również mógłby polatać na jakimś lepszym sprzęcie. Jako wielki fan Vale ubolewam po każdych kwalifikacjach,a żyję nadzieją w każdym wyścigu. Lecz niestety czas leci,szczególnie w Moto GP. W SBK jestem przekonany, jeśli tam trafi, to zdominuje tą klasę do końca swoich dni :)

    • ale CC ma tegoroczna rame!! Vale używa ramy z 2012 więc różnica między tech 3 a fabryką jest praktycznie zerowa

  10. Bautista jak zawsze się podciąga za innymi na kwalifikacjach :D brawo Nicky – wszyscy go wywalają z Ducati, mówią jaki to beznadziejny – a proszę 5. miejsce i przede wszystkim brawo CAL! Jeśli Yamaha wepchnie Espargaro w jego miejsce, będzie beznadziejna. No i Rossi… czy może być gorzej? :(

  11. silver46
    Rossi pokazał, że czołówka jest w jego zasięgu na Losail w Katarze. Jeśli sezon dalej tak będzie wyglądał to nie ma szans by Vale skończył z MotoGP po sezonie. Na pewno będzie chciał udowodnić, że to nie jest koniec wielkiego mistrza. Jego jedynym problemem są kwalifikacje i dobry czas na jednym okrążeniu, bo w wyścigu trzyma dobre tempo i to jest najważniejsze. Top 4 jak najbardziej w zasięgu w każdym wyścigu.

  12. Jak tak dalej pójdzie, to Vale będzie w przyszłym roku latał na Yamie razem z Samem Lowsem na superbikach, bo podobno Yamaha chce wrócić za rok do WSBK.

  13. sd
    Racja, tylko mocnym punktem Rossiego jest to, że cały wyścig potrafi trzymać równe tempo, tak samo z resztą jak Lorenzo. Nie mówię tu o tym, że Vale ma szanse na wygrane, ale na top 4 spokojnie go stać.

    • A ja mówię tylko,że top 4 na pewno go nie satysfakcjonuje i jak tylko nic się nie zmieni,możemy być świadkami odejścia wielkiego mistrza, choć dalej mam nadzieję,że Vale będzie w stanie powalczyć o zwycięstwa,lecz to tylko nadzieja. Realia są zupełnie inne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
164 zapytań w 1,536 sek