„Diggia” może dostać nowsze części niż zespół fabryczny Ducati

Po tym, jak Marc Marquez i Francesco Bagnaia zdecydowali się na silnik GP24 z powodu problemów z hamowaniem w nowym silniku GP25, Ducati i VR46 potwierdzili, że Fabio di Giannantonio również będzie używał starszego silnika. Jednak jeśli chodzi o podwozie i aerodynamikę, może być zupełnie inaczej.
Mimo że Marquez i Bagnaia prawdopodobnie rozpoczną sezon z homologowaną owiewką GP24 i starszym podwoziem, di Giannantonio jako trzeci zawodnik fabrycznej specyfikacji może postawić na nowsze części. Zgodnie z doniesieniami, podczas pierwszego dnia testów w Sepang „Diggia” dobrze oceniał podwozie z 2025 roku. Jednak niefortunny wypadek – nieudane wheelie – zakończył się złamaniem lewego obojczyka, co wykluczyło go z testów w Buriram.
Z tego powodu Włoch chętnie wspomoże Ducati w rozwijaniu nowego podwozia, które nie jest objęte przepisami homologacyjnymi i może być modyfikowane w trakcie sezonu. Modernizacje aerodynamiczne nadal będą ograniczone do jednej zmiany na sezon, a specyfikacje silników Ducati, Aprilia i KTM pozostaną zamrożone przez najbliższe dwa lata – do 2027 roku, kiedy pojawią się nowe motocykle o pojemności 850 cm³. Do tego czasu silnik GP24 – który zapewnił Martinowi i Bagnai pierwsze oraz drugie miejsce w mistrzostwach świata – będzie używany przez kolejne trzy sezony.
Bagnaia rozpocznie tegoroczny sezon z bardzo podobnym zestawem do tego, którego używał w 2024 roku. Natomiast Marquez i di Giannantonio wciąż będą mieli „nowe motocykle” po zeszłorocznej jeździe na satelickiej specyfikacji GP23. Przy czym jeśli faktycznie Ducati będzie chciało rozwijać podwozie i aerodynamikę, to „Diggia” dostanie nowszy sprzęt od fabrycznego duetu i na początku sezonu jako jedyny będzie z nimi pracować.
Tegoroczni kierowcy na specyfikacji satelickiej – Alex Marquez i Fermin Aldeguer w Gresini oraz Franco Morbidelli w VR46 – także będą korzystać z GP24. Oznacza to, że na początku sezonu będą mieli niemal identyczny sprzęt, jak trio z zespołu fabrycznego, aż do momentu wprowadzenia ulepszeń dla oficjalnych zawodników.
Źródło: crash.net