Home / MotoGP / Drugi dzień w Katarze dla Bautisty

Drugi dzień w Katarze dla Bautisty

Losail International Circuit

Z wynikiem 1’55.194 Alvaro Bautista okazał się być najszybszym zawodnikiem podczas drugiego dnia testów na Losail International Circuit. Sobotę Hiszpan zakończył z solidną przewagą trzech dziesiątych sekundy nad drugim w tabeli Stefanem Bradlem.

Ci, którzy wczoraj nie brylowali tempem, dziś byli najszybsi. Mowa o dwójce satelickich kierowców Hondy, którzy w trakcie tych testów są jedynymi z zaledwie czterech reprezentantów klasy „fabrycznej”. Poza nimi jest to oczywiście duet teamu Monster Yamaha Tech3 – Bradley Smith i Pol Espagaro. Dwójka francuskiego zespołu uzupełniła dziś czołową piątkę, a oddzieliło ich ćwierć sekundy. Za Bautistą i Bradlem, notując miejsce numer trzy, znalazł się Aleix Espargaro – jak zwykle najszybszy reprezentant klasy „open”.

Zgodnie z oczekiwaniami, dziś tor był nieco bardziej czysty i tym samym czasy notowane przez kierowców były lepsze. Co prawda czas lidera – dziś 1’55.194 – był tylko dwie dziesiąte lepszy niż rezultat najszybszego wczoraj #41, ale jednocześnie sam Bautista pojechał aż o sekundę szybciej niż pierwszego dnia testów. Pięć dziesiątych ze swojego wczorajszego wyniku „urwał” z kolei Bradl, zaś dwie dziesiąte wolniej pojechał starszy z braci Espargaro.

Pozycja numer sześć przypadła Andrei Iannone, zaś ćwierć sekundy do niego – a sekundę do lidera – stracił Colin Edwards. Póki co nie jest to potwierdzone, ale wygląda na to, że Amerykanin w końcu dokonał solidnego postępu. W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze: team-partner „CrazyJoe” – Yonny Hernandez oraz dwóch kierowców używających produkcyjnej Hondy RCV1000R – Nicky Hayden i Scott Redding. Brytyjczyk jako ostatni stracił do lidera mniej niż dwie sekundy.

Testy zakończą się jutro.

 

Wyniki drugiego dnia testów w Katarze:

1. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1:55.194 (okr. 18/55)
2. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1:55.508 | +0.314 (33/51)
3. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward-Yamaha) 1:55.586 | +0.392 (31/32)
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:55.627 | +0.433 (58/62)
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:55.876 | +0.682 (28/66)
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1:56.026 | +0.832 (39/51)
7. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward-Yamaha) 1:56.289 | +1.095 (17/32)
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1:56.480 | +1.286 (23/36)
9. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:56.923 | +1.729 (27/63)
10. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 1:57.154 | +1.960 (26/47)
11. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:57.281 | +2.087 (52/55)
12. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1:57.728 | +2.534 (37/37)
13. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1:57.730 | +2.536 (17/24)
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1:57.738 | +2.544 (37/43)
15. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1:57.860 | +2.666 (20/28)
16. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 1:58.175 | +2.981 (20/32)
17. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1:59.305 | +4.111 (19/34)

Niebieski = klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

Czerwony klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,149 sek