Ducati zostało pierwszą fabryką, która oficjalnie przetestowała swoją 800cc maszynę do przyszłorocznych Mistrzostw Świata MotoGP. Zaszczyt pierwszych jazd na Desmosedicim w specyfikacji 2007, przypadł w udziale Vittoriano Guareschi, na torze Mugello wDucati zostało pierwszą fabryką, która oficjalnie przetestowała swoją 800cc maszynę do przyszłorocznych Mistrzostw Świata MotoGP. Zaszczyt pierwszych jazd na Desmosedicim w specyfikacji 2007, przypadł w udziale Vittoriano Guareschi, na torze Mugello w miniony wtorek.
Testy trwały, aż do wczoraj, a tak wyraża się o nowej maszynie kierowca testowy Ducati – Vittoriano Guareschi: „Muszę przyznać, że pierwsze okrążenie na GP7 były bardzo podniecające. Przywykłem już do testowania nowych rozwiązań w naszych motocyklach, ale to było zupełnie co innego. Jest to kompletnie nowa maszyna, więc było to niesamowite doświadczenie, bardziej niż zwykle. Pamiętam to prawie jak wczoraj, jak pierwszy raz testowaliśmy tutaj, na torze w Mugello Desmosedici GP3, ale od tego czasu minęło już 4 lata! Dziś ponownie postawiliśmy kolejny ważny krok naprzód w projekcie MotoGP: to tak jakby w naszej rodzinie pojawiło się nowe „dziecko”, a jej pierwsze odgłosy wcale nie są takie złe!”
Niestety nie podano ani czasów okrążeń uzyskiwanych przez nowe „dziecko” Ducati, ani też żadnej specyfikacji motocykla 800cc. Ale dyrektor techniczny Ducati Corse – Filippo Preziosi powiedział, że jest „usatysfakcjonowany” z debiutu.
”Dziś (Wtorek) nowy silnik 800cc w końcu wyjechał na tor i jesteśmy z tego powodu zadowoleni,” powiedział Filippo Preziosi. ”Zaczęliśmy od sprawdzenia wszystkich części nowej maszyny i w ciągu następnych 2 dni, jeśli nie napotkamy jakiś nieoczekiwanych problemów, przeniesiemy się do fazy numer dwa i zaczniemy pierwsze próby z ustawieniami. Dzisiejszy dzień jest z pewnością bardzo ważny, ale to dopiero początek, długiej drogi jaka nas czeka.”
„Specjalne podziękowania należą się dla wszystkich chłopaków z Ducati Cors, którzy przez ostatnie kilka miesięcy bardzo ciężko pracowali nad budową motocykla, na którym przyjdzie nam się ścigać w kolejnym sezonie. Dziękuję także wszystkim dostawcom i sponsorowi technicznemu, a przede wszystkim Shell Advance, którego technologia, doświadczenie i dostępność jest bardzo pomocna przy naszym projekcie.”
Mugello było torem, na którym zadebiutowała również pierwsza wersja Desmosedici, w Sierpniu 2002 roku.
Źródło: www.crash.net