Włoski team udaje się do Australii na domowy wyścig dla Casey Stonera. Dla Ducati efekt rywalizacji w tym kraju zawsze był pozytywny, dlatego liczą też oni na powtórkę z historii.
Obaj zawodnicy tej drużyny są wielkimi fanami toru PhilipWłoski team udaje się do Australii na domowy wyścig dla Casey Stonera. Dla Ducati efekt rywalizacji w tym kraju zawsze był pozytywny, dlatego liczą też oni na powtórkę z historii.
Obaj zawodnicy tej drużyny są wielkimi fanami toru Philip Island ze względu na to, iż jest on szybki, płynny i wymagający technicznie. Stoner posiada w swoim dorobku dwie wygrane na tym obiekcie, podczas gdy Hayden stawał tutaj trzykrotnie na podium, nigdy jednak nie zwyciężając. Nicky jest w dodatku autorem najlepszego czasu jednego okrążenia. Casey’owi zabrakło niegdyś do tego rezultatu 0.008 sek.
Zawsze kiedy Ducati uczestniczyło w rywalizacji na Philip Island przynajmniej jeden zawodnik tej marki stawał na podium. Jedynym wyjątkiem jest rok 2006, gdy najlepszym zawodnikiem na tym włoskim motocyklu okazał się Sete Gibernau, a zajął 4. pozycję. Najlepszym rezultat dla zespołu osiągnięty został od razu w rok później, gdy Loris Capirossi i Casey Stoner ustrzelili dublet. Jest to zatem idealne miejsce dla kontynuacji powrotu Casey’a do pełni sił, a dla Haydena aby mógł powalczyć z czołówką.
Casey Stoner
”Z niecierpliwością oczekuję Philip Island. W Portugalii byłem w stanie dotrzeć do końca wyścigu bez jakichkolwiek problemów, jedynie z oczekiwanym zmęczeniem, spowodowanym dwumiesięcznym brakiem styku z tak wielkim wysiłkiem. Więc może będę lepiej przygotowany na mój domowy wyścig. Poza tym temperatura na tym torze będzie trochę niższa niż w ostatnich wyścigach i to bardziej odpowiada mojej fizycznej kondycji w tym momencie. Tor jest imponujący — szybki, płynny i nie ma tam właściwie takiej sekcji, która nie dawałaby zawodnikowi frajdy. Zazwyczaj wyścigi na Philip Island są fantastyczne. W poprzednich latach odbyłem tu świetne wyścigi ale teraz jest odrobinę inaczej, więc musimy poczekać i zobaczyć co możemy zrobić.”
Nicky Hayden
”Chciałbym, żebyśmy byli na Philip Island już dziś! Uwielbiam zarówno ten tor, jak i miejsce w którym jest on położony. Tor jest świetny — szybki, płynny i zapewnia dużą frajdę. Mam nadzieję, że zastaniemy tam przyzwoitą pogodę, ponieważ staje się trudniej kiedy jest tu zimno — nie ma zbyt wielu zakrętów w prawą stronę, więc do zagrzania prawej strony opony może być potrzebne kilka okrążeń. Przyjemnością są dla mnie te wyścigi pod koniec sezonu, kiedy tyle podróżujemy, bowiem wszystkie teamy lecą w jednym samolocie, potem zostają w tym samym hotelu — możesz zobaczyć drugą stronę ludzi. Mamy więc jeszcze trzy wyścigi do końca sezonu i mam nadzieję oraz potrzebę, aby wykonać kolejny krok w przód. Muszę postarać się z całych sił aby tak się stało.”
Livio Suppo, menedżer zespołu Ducati:
”Zawsze jest miło przyjechać tutaj, na Philip Island. Jest to magiczny tor i mamy z niego dużo fantastycznych wspomnień. Rok temu Casey i Nicky odbyli wspaniałą walkę o pozycję lidera w wyścigu na kilku pierwszych okrążeniach i spełnieniem marzeń byłoby zobaczyć gdy robią to samo, teraz gdy obaj ścigają się na Ducati. To byłaby wspaniała droga aby ostatecznie zostawić wszystkie trudności jakie mieliśmy w tym roku za sobą i mogłaby to być dobra nagroda za ciężką pracę całego zespołu Ducati.”
Najlepsze okrążenie w wyścigu: Nicky Hayden (Honda – 2008), 1’30.059 — 177.803 Km/h
Najlepszy czas walki o Pole Position: Casey Stoner (Ducati – 2008), 1’28.665 — 180.598 Km/h
Długość obiektu: 4,448 km
Ilość okrążeń w wyścigu: 27 laps (120.096 km)
Czas rozpoczęcia wyścigu MotoGP: 16:00 czasu lokalnego
Historia Ducati na Philip Island:
2008: 1. (Stoner)
2007: 1. (Stoner) 2. (Capirossi)
2006: 4. (Gibernau)
2005: 3. (Checa)
2004: 3. (Capirossi)
2003: 2. (Capirossi)
Wyniki Stonera:
2008: Start: 1. Wyścig: 1.
2007: Start: 3. Wyścig: 1.
2006: Start: 8. Wyścig: 6.
Oraz Haydena:
2008: Start: 3. Wyścig: 3.
2007: Start: 4. Wyścig: nie ukończył
2006: Start: 1. Wyścig: 5.
2005: Start: 1. Wyścig: 2.
2004: Start: 14. Wyścig: 6.
2003: Start: 5. Wyścig: 3.