Home / MotoGP / Ducati: Marquez i Honda korzystają na przesunięciu startu sezonu

Ducati: Marquez i Honda korzystają na przesunięciu startu sezonu

Szef zespołu Ducati Gigi Dall’Igla przyznał, że w całej stawce MotoGP największą korzyść z pandemii koronawirusa odnosi zespół Repsol Hondy z Markiem Marquezem. Najwcześniej sezon może ruszyć z początkiem maja, kiedy to zaplanowane jest GP Hiszpanii w Jerez de la Frontera.

Marquez otrzymał dzięki temu szanse na dojście do pełni sił po zimowej operacji ramienia. #93 miał wyraźne problemy z wytrzymałością jeszcze podczas ostatnich testów w Katarze, i najprawdopodobniej sezon na Losail rozpocząłby w słabszej dyspozycji.

“Myślę, że Marc Marquez na tym skorzysta, ponieważ jest jednym z tych, którzy musieli mocno wracać do sił. Z tymi dodatkowymi miesiącami dalszych przygotowań będzie bardziej gotowy. Zatrzymanie startu sezonu pozwoliło niektórym producentom nabrać oddechu – tym, którzy mieli problemy z osiągami czy niezawodnością. Jest czas na dalsze interwencje.” – powiedział Gigi Dall’Igna.

Kliknij, aby pominąć reklamy

“Mam tu oczywiście na myśli Hondę, ale również i Aprilię, która wystarczająco mocno poprawiła motocykl, ale miała nieco kłopotów z niezawodnością. Będą mogli coś więcej osiągnąć, jeśli patrzeć przez taki pryzmat.” – skomentował szef włoskiej ekipy.

Odwołanie wyścigu w Katarze niewątpliwie jest niekorzystne dla Ducati, które wygrywało tam dwie ostatnie rundy. “Po ostatnich testach, byłem pewny siebie. Dovizioso w tandemie z Petruccim, podczas symulacji wyścigu na używanych oponach był bardzo silny.” – przyznał Włoch. “Życzyłbym sobie, aby wyścig w Katarze się normalnie odbył, bo mogliśmy w nim spisać się bardzo dobrze.”

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 13

  1. Wystarczy zrobić porządne moto, zatrudnić lepszych zawodników i Marquez+Honda nie będą problemem.

    • GENIALNE! postaraj się może ich o tym poinformować

      • Odpowiedź na poziomie gimbazy. Gratulacje…

        • dzięki.
          Ale jak patrzę na Twój komentarz to co innego może przyjść do głowy?
          cały sztab ludzi pracuje ale ich celem nie jest robienie porządnego moto i zatrudnianie najlepszych kierowców tylko co?

          • Często są też wzgledy polityczne lub osobiste. Przykładem jest np. KTM, który usilnie forsuje stalową ramę. Nie wiem jaki jest problem w Ducati. Czytałem, że jak Jean Todt przyszedł do Ferrari, to skoczyło sie winko do obiadu i wszyscy zapitalali, efektem czego byly sukcesy Ferrari w pierwszej dekadzie 2000. Dovi jest już ósmu rok w Ducati i co najwyżej był drugi w generalce. Raz ze stratą 76 punktów a ostatnio jakieś 150. To nawet nie jest otarcie się o tytuł. Może Ducati ma politykę, że w Ducati ma jeżdzić Włoch i tyle ? Patrząc na historię Doviego, nie wygląda on na materiał na mistrza. Dokładając do tego podejście Włochów do pracy, śmiem twierdzić, że albo są leniwi albo bardzo leniwi.

          • Korrekta, Dovi trzy razy buł drugi.

  2. Zaraz poplynie fama ze wirus jest od hondy :D:D:D

  3. Marquez już zdążył wyzdrowieć po tej kontuzji a zanim ruszy sezon to prawdopodobnie zdąży złapać gdzieś na treningu jeszcze jedną i wyzdrowieć. O ile sezon ruszy na co nie wygląda

  4. Jakie korzysci beda mieli inni producenci i zawodnicy niz Marc, Honda?

    Strata na koniec ponizej 100 pkt :D

  5. Taka głupia gadka niewiadomo po co bo nawet gdyby Marc nie do końca był sprawny do ukończyłby wyścig gdzieś w czołówce Te kilka punktów nie robi żadnej różnicy w pierwszym wyścigu a do drugiego już byłoby w porządku z nim kondycyjnie Honda miała problem z uciekającym przodem przez aerodynamikę a to można poprawić w trakcie sezonu co pokazali nie raz jakie postępy potrafią zrobić z wyścigu na wyścig Zgadzam sie z ‘Owsiakiem’ że z tym zarządem w padoku jest coś nie tak a wiemy co nie co po wypowiedziach np.Cala ,Lorenzo czy Stonera Poza tym brakuje im po prostu kierowcy który potrafi wycisnąć wszystko co sie da ze sprzętu

    • pewnie, Owsiak ma rację, ja nie wiem czemu wszystkie ekipy, nie tylko Ducati mają problem z Marqezem + Honda – “wystarczy zrobić porządny motocykl i zatrudnić lepszych zawodników” może trzeba by jakoś postarać się rozesłać to info do wszystkich ekip?

  6. No ja bym się z Gigim trochę nie zgodził owszem Honda dużo na tej sytuacji zyska ale nie Aprilia( bo co jak co ale sytuacja w Japonii jak na razie jest opanowana, natomiast co innego we Włoszech gdzie wirus szaleje) i tam obecnie z pracą działach wyścigowych może być różnie, idąc tym tokiem rozumownia to też Ducati powinno dużo zyskać które na testach wyglądało na mniej konkurencyjne niż rok temu, w każdym razie ogromnymi przegranymi tej sytuacji są Yamaha i Suzuki które to podczas testów wyglądały najlepiej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
133 zapytań w 0,424 sek