Home / MotoGP / Obawy zawodników i zespołów przed nowymi regulacjami ciśnienia

Obawy zawodników i zespołów przed nowymi regulacjami ciśnienia

Wprowadzenie w 2023 roku surowych przepisów dotyczących minimalnego ciśnienia opon wywołało obawy wielu zawodników MotoGP, którzy uważają, że nowa regulacja jest „niebezpieczna”. W zeszłym roku wiele ekip przekraczało minimalne ciśnienie, co skłoniło twórców zasad do zmiany przepisów.

Teraz minimalne ciśnienie dla przedniej opony wynosi 1,9 bar (27,6 psi), a dla tylnej 1,7 bar (24,7 psi). Zawodnicy, którzy przekroczą minimalne wymagania, mogą zostać ukarani usunięciem czasu lub dyskwalifikacją z wyścigu. Niektórzy jeźdźcy obawiają się, że zwiększenie minimalnego ciśnienia opon może zwiększyć liczbę wypadków.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Alex Marquez z ekipy Gresini Ducati uważa, że ​​nowa regulacja „nie ma sensu” i może być niebezpieczna. Wraz z wprowadzeniem sprintów w 2023 roku, każde podium może być pełne wątpliwości, ponieważ zawodnicy nie będą mieli pewności, czy utrzymają swój wynik po zakończeniu jazdy. Dodatkowo, wprowadzenie nowych czujników ciśnienia w 2023 roku może stanowić dodatkowy problem dla ekip.

Aktualny mistrz świata – Francesco Bagnaia – również wyraził obawy związane z bezpieczeństwem, wskazując, że zwiększenie minimalnego ciśnienia opon może spowodować niebezpieczeństwo podczas wyścigów. Obawy dotyczą oczywiście przyczepności.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 0,995 sek