Fermin Aldeguer doskonali technikę przed debiutem

Fermin Aldeguer, który w 2025 roku debiutuje w MotoGP, spędził pierwsze dni tego sezonu na torze podczas testów Shakedown w Sepang. Dla młodego Hiszpana to dopiero początek drogi w królewskiej klasie, po czterech latach rywalizacji w Moto2. Choć adaptacja do nowej maszyny wciąż trwa, Aldeguer widzi pozytywne efekty swojej pracy.
„Jestem zadowolony, bo idziemy w dobrym kierunku. Z każdą sesją udaje nam się coś poprawić – zarówno w ustawieniach motocykla, jak i w mojej jeździe. Pierwszy dzień był wyjątkowo trudny, bo tempo MotoGP jest szalone. Po zimowej przerwie przesiadka na tak potężny motocykl to ogromne wyzwanie, ale myślę, że wykonujemy dobrą robotę i możemy być spokojni.” – powiedział.
Jednym z największych wyzwań dla Aldeguera jest dostosowanie się do specyfiki hamowania w MotoGP. Wynika to nie tylko z mocy samych hamulców, ale też z prędkości, z jaką motocykl wchodzi w zakręty.
„Najtrudniejsze jest wyczucie momentu hamowania. Prędkości są tak ogromne, że trudno uwierzyć, jak późno można zacząć hamować. Muszę jeszcze lepiej to zrozumieć, zwłaszcza z nowym układem hamulcowym” – przyznał zawodnik.
Jego progres w czasie testów był wyraźny – pierwszego dnia jego okrążenia mieściły się w granicach 2min00s, a trzeciego dnia udało mu się zejść do 1min58s.
„Nie zwracam teraz uwagi na czasy okrążeń, bo do poziomu czołówki brakuje nam jeszcze dwóch sekund” – powiedział. „Na razie skupiam się na doskonaleniu techniki jazdy i dopasowaniu jej do wymagań MotoGP. Muszę nauczyć się być bardziej agresywny, bo ten motocykl tego wymaga. Wiem, że potrzebuję jeszcze więcej czasu i okrążeń, żeby dokładnie zrozumieć, gdzie mogę zyskać.”
„Jestem zadowolony z tego, jak radzę sobie z tylną oponą, ale wciąż uczę się lepszego wyczucia przodu, zwłaszcza przy hamowaniu. Po testach w Barcelonie skupił się również na poprawie pozycji na motocyklu – ten element nadal wymaga dopracowania. Ustawienie ciała jest kluczowe w MotoGP, jeśli chce się sprawnie pokonywać zakręty” – powiedział.
„Potrzebuję jeszcze więcej czasu na torze, żeby lepiej poczuć motocykl i dopracować ustawienia. Muszę też dostosować do tego swój styl jazdy.” – zakończył.
Źródło: crash.net