Po ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu maszyn o pojemności 1000cc do MotoGP w roku 2012, wczoraj ujawniono kolejne zmiany w regulaminie, które w życie wejdą już w nadchodzącym sezonie. Dotyczą one testów oraz zaplecza medycznego.
KomPo ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu maszyn o pojemności 1000cc do MotoGP w roku 2012, wczoraj ujawniono kolejne zmiany w regulaminie, które w życie wejdą już w nadchodzącym sezonie. Dotyczą one testów oraz zaplecza medycznego.
Komisja Grand Prix, w której skład wchodzą Carmelo Ezpeleta (szef Dorny), Claude Danis (reprezentujący FIM), Hervé Poncharal (IRTA President) oraz Takanao Tsubouchi (MSMA) spotkała się w piątek by ustalić dalsze szczegóły regulaminu na zbliżający się wielkimi krokami sezon. Do tej czwórki dołączyli także: Vito Ippolito (prezydent FIM), Ignacio Verneda (dyrektor FIM Sport), Javier Alonso (członek Dorna Sports), a także Paul Butler (sekretarz spotkania). Cała ta ósemka wprowadziła następujące zasady:
TESTY:
W klasie MotoGP, treningi zakontraktowanych zawodników na motocyklach biorących udział w wyścigach są zakazane w trakcie całego sezonu jak i przerw między wyścigami na wszystkich torach, na których odbywają się rundy Grand Prix w danym sezonie. Wyjątkami jednak są:
* Sesje treningowe wchodzące w skład harmonogramu.
* Jeden dzień prób zaraz po Grand Prix Hiszpanii (tor Jerez de la Frontera), GP Czech (Brno) oraz dwa dni testów po ostatniej rundzie sezonu w Walencji (Ricardo Tormo).
Testy pełnoetatowych zawodników zabronione są w okresie zimowym na każdym obiekcie, a wyjątek stanowią:
* Maksymalnie sześć dni oficjalnych prób organizowanych przez Dornę/IRTĘ na torach, które wchodziły w skład kalendarza Mistrzostw Świata minionego, lub nadchodzącego sezonu.
* Testy są zakazane od 1-wszego grudnia do 31-wszego stycznia następnego roku włącznie. Z zasady tej zwolnieni są debiutanci, którzy mają prawo do jednorazowych, trwających trzy dni prób w listopadzie lub grudniu.
Cały harmonogram zimowych testów musi zostać oczywiście zaakceptowany przez Komisję Grand Prix. Akurat ta decyzja została podjęta 7-mego listopada w Walencji.
W kategoriach 125cc oraz Moto2 zawodnicy startujący z dzikimi kartami zostają zwolnieni z zasad odnośnie testów, które dotyczą zakontraktowanych zawodników tych kategorii. Zanim wprowadzono ten punkt do regulaminu, kierowcy z dzikimi kartami nie mogli zarówno trenować jak i ścigać się na jakimkolwiek torze Grand Prix na dwa tygodnie przed planowanym występem w Motocyklowych Mistrzostwach Świata.
ZAPLECZE MEDYCZNE:
Komisja wprowadziła także kilka zmian w stosunku do zaplecza medycznego. Decyzje te odnoszą się do minimalnych wymogów na każdą rundę:
Usługi medyczne obejmujące niezbędny sprzęt, personel oraz pojazdy muszą być zorganizowane w taki sposób i takiej liczbie, by zapewnić poszkodowanemu zawodnikowi właściwe i wszystkie niezbędne czynności ratunkowe. Każdy kierowca musi mieć zapewniony jak najszybszy transport do centrum medycznego lub, odpowiednio wyposażonego, szpitala.
Pozostałe ogłoszone zmiany dotyczą procedur: startowej i dyscyplinarnej oraz arbitrażu.
Źródło: motogp.com