Dziś FIM (Międzynarodowa Federacja Motocyklowa) przedstawiła nieoficjalne listy startowe zawodników Motocyklowych Mistrzostw Świata na sezon 2010. O ile w klasie MotoGP nie zaszło wiele zmian, o tyle w końcu poznaliśmy, prowizoryczne, nazwiskDziś FIM (Międzynarodowa Federacja Motocyklowa) przedstawiła nieoficjalne listy startowe zawodników Motocyklowych Mistrzostw Świata na sezon 2010. O ile w klasie MotoGP nie zaszło wiele zmian, o tyle w końcu poznaliśmy, prowizoryczne, nazwiska kierowców nowopowstającej kategorii Moto2.
W klasie MotoGP wystąpi siedemnastu zawodników. Na liście zabrakło takich zespołów jak FB Corse oraz Inmotec, które początkowo miały wziąć udział w pełnym cyklu zmagań. Wszystko wskazuje jednak na to, że oba te teamy pojawią się na kilku wybranych torach.
Z MotoGP odeszły takie ekipy jak Grupo Francisco Hernando, Hayate Racing oraz Scot Honda, jednak w ich miejsce przyszły dwa inne zespoły – Aspar MotoGP oraz Intrewetten-Honda MotoGP. Oznacza to jednak, że na starcie pojawi się o jednego zawodnika mniej niż w roku ubiegłym. Po raz pierwszy od 2002 roku nie zobaczymy przynajmniej jednej maszyny Kawasaki.
Najlepsze zespoły w stawce nie przewidziały zmian sponsorów, chociaż wciąż nie wiadomo kto w dużej mierze pokryje koszty startów takich teamów jak: LCR Honda oraz Aspar Ducati.
Warto też zaznaczyć, że kilku kierowców postanowiło zmienić numery. Pierwszą zmianą jest powrót Dani’ego Pedrosy do dawnego emblematu – #26. Przez kilka sezonów Hiszpan jeździł z #3, i choć w minionym cyklu zmagań zajął tą samą pozycję w klasyfikacji generalnej, jednak nie będzie się on dalej ścigał z „trójką”. Numer #7 po Chrisie Vermeulenie przejął, debiutujący w klasie królewskiej – Hiroshi Aoyama, z kolei #41 po Gaborze Talmacsi wybrał Aleix Espargaro. Spies wybrał #11, Bautista #19, Barbera #40, a Simoncelli #58.
Co ciekawe, w pierwotnej wersji owej listy pojawił się pewien błąd. Przy nazwisku Marco Melandri’ego pojawił się numer #24. Fani i dziennikarze na całym świecie byli w szoku, a niektórzy wierni kibice Włocha nazywali nawet zmianę liczby startowej ich idola mianem bluźnierstwa. Wszystko jednak szybko się wyjaśniło, a okazało się, że był to najzwyklejszy w świecie błąd FIM. My więc poniżej pokazujemy poprawioną wersję owej listy…
Pełna lista startowa klasy MotoGP:
#4 Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team, Honda
#5 Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3, Yamaha
#7 Hiroshi Aoyama JPN Intrerwetten-Honda MotoGP, Honda
#11 Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3, Yamaha
#14 Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP, Honda
#19 Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki MotoGP, Suzuki
#26 Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team, Honda
#27 Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team, Ducati
#33 Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini, Honda
#36 Mika Kallio FIN Pramac Racing Team, Ducati
#40 Hector Barbera SPA Aspar MotoGP Team, Ducati
#41 Aleix Espargaro SPA Pramac Racing Team, Ducati
#46 Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team, Yamaha
#58 Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini, Honda
#65 Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP, Suzuki
#69 Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team, Ducati
#99 Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team , Yamaha
Na prowizorycznej liście kategorii Moto2 znalazło się 39 nazwisk. To pierwszy spis zawodników, którzy mają wystartować w tej klasie w przyszłym roku. Do tej pory pojawiały się tylko listy zespołów, które wezmą udział w owej serii w sezonie 2010. Kategoria, która zastąpi 250-tki przyciągnęła do siebie właśnie 39-ciu kierowców z 18-tu krajów, 23 zespoły oraz 14-tu konstruktorów.
Zawodnikami, którzy do Moto2 trafią po nie znalezieniu kontraktów w klasie królewskiej są: Talmacsi, Takahashi, Elias, de Angelis oraz Canepa. Prawdopodobny jest też powrót do wyścigów rangi Grand Prix byłego zawodnika Kawasaki w MotoGP — Anthony’ego Westa. Póki co Australijczyk znajduje się jednak na liście rezerwowej. W stawce znajdą się nie tylko kierowcy klasy królewskiej, ale także Superbike’ów, jak i 250-tek czy kategorii 125cc.
Pełna lista startowa klasy Moto2
#2 Gabor Talmacsi HUN Speed up Aprilia, Speed Up
#4 Stefan Bradl GER Viessmann Kiefer Racing, Suter
#5 Joan Olive SPA Jack&Jones by A.Banderas, Promoharris
#6 Alex Debon SPA Red Bull Ajo Motorsport, FTR
#7 Axel Pons SPA Pons Racing, Pons Kalex
#9 Kenny Noyes USA Jack&Jones by A.Banderas, Promoharris
#10 Fonsi Nieto SPA G22 Holidaygym, Moriwaki
#12 Thomas Luthi SUI Interwetten Moriwaki Racing, Moriwaki
#14 Ratthapark Wilairot THA Honda SAG, Suter
#15 Alex de Angelis RSM Scot Racing Team, Scot
#16 Jules Cluzel FRA Forward Racing, Suter
#17 Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing, RSV
#24 Toni Elias SPA Gresini Racing Moto2, Moriwaki
#25 Alex Baldolini ITA Caretta Technology Race Dept, I.C.P
#29 Andrea Iannone ITA Speed up Aprilia, Speed Up
#25 Raffaele De Rosa ITA Tech 3 Racing, Tech 3
#37 Fabricio Perren ARG Kino Racing, Kino
#39 Robertino Pietri VEN Italtrans S.T.R, Suter
#40 Sergio Gadea SPA Pons Racing, Pons Kalex
#41 Arne Tode GER Racing Team Germany, Suter
#44 Roberto Rolfo ITA Italtrans S.T.R, Suter
#45 Scott Redding GBR Marc VDS Racing Team, Suter
#48 Shoya Tomizawa JPN Technomag-CIP, Suter
#52 Lukas Pesek CZE Matteoni C.P. Racing, Moriwaki
#53 Valentin Debise FRA WTR San Marino Team, ADV
#55 Hector Faubel SPA Honda SAG, Suter
#56 Vladimir Leonov RUS Vector Kiefer Racing, Suter
#59 Niccolo Canepa ITA Scot Racing Team, Scot
#60 Julian Simon SPA Mapfre Aspar Team, RSV
#61 Vladimir Ivanov RUS Gresini Racing Moto2, Moriwaki
#63 Mike di Meglio FRA Mapfre Aspar Team, RSV
#71 Claudio Corti ITA Forward Racing, Suter
#72 Yuki Takahashi JPN Tech 3 Racing, Tech 3
#75 Mattia Pasini ITA JiR Moto2, TSR
#76 Bernat Martinez SPA Blusens BQR, BQR-Moto2
#77 Dominique Aegerter SUI Technomag-CIP, Suter
#88 Yannick Guerra SPA G22 Holidaygym, Moriwaki
#95 Mashel Al Naimi QAT Blusens BQR, BQR Moto2
#TBA TBA TBA JiR Moto2, TSR
Rezerwowi
#27 Vincent Lonbois, BEL Marc VDS Racing Team, Suter
TBA Anthony West, AUS MZ Racing Team, Mz
Na liście klasy 125cc znalazło się z kolei dwudziestu siedmiu zawodników. Wśród nich głównym faworytem do wywalczenia mistrzostwa stał się Bradley Smith. Przeszkodzić mu w tym będą jednak chcieli Nico Terol, Pol Espargaro czy Sandro Cortese.
Większość motocykli dostarczać będzie Aprilia, a w szeregach konstruktorów próżno poszukiwać KTMa, Loncina czy Haouje. Ci producenci wycofali się z walki wraz z końcem minionego sezonu, podczas gdy chińskie motocykle wystartowały tylko w kilku rundach.
Pełna lista startowa klasy 125cc:
#5 Alexis Masbou FRA Worldwiderace Team, Aprilia
#7 Efren Vazquez SPA Bainet Derbi, Derbi
#9 Muhammad Zulfahmi MAL Empowerment Worldwiderace Team, Aprilia
#11 Sandro Cortese GER Red Bull Ajo Motorsport, Derbi
#12 Esteve Rabat SPA BQR Racing, Aprilia
#14 Johann Zarco FRA WTR San Marino Team, Aprilia
#18 Nicolas Terol SPA Bancaja Aspar Team, Aprilia
#23 Alberto Moncayo SPA Andalucia Cajasol, Aprilia
#24 Simone Corsi SPA Fontana Racing, Aprilia
#26 Adrian Martin SPA Team WRB, Aprilia
#32 Lorenzo Savadori ITA Matteoni C.P. Racing, Aprilia
#35 Randy Krummenacher SUI Molenaar Racing, Aprilia
#38 Bradley Smith GBR Bancaja Aspar Team, Aprilia
#39 Luis Salom SPA Lambretta Reparto Corse, Lambretta
#44 Pol Espargaro SPA Bainet Derbi, Derbi
#50 Sturia Fagerhaug NOR Empowerment Worldwiderace Team, Aprilia
#69 Louis Rossi FRA CBC Corse, Aprilia
#71 Tomoyoshi Koyama JPN Racing Team Germany, Honda
#72 Marco Ravaioli ITA Lambretta Reparto Corse, Lambretta
#78 Marcel Schrotter GER Interwetten Racing, Honda
#80 Quentin Jacquet FRA Molenaar Racing, Aprilia
#84 Jakub Kornfeil CZE Racing Team Germany, Honda
#87 Luca Marconi ITA Worldwiderace Team, Aprilia
#93 Marc Marquez SPA Red Bull Ajo Motorsport, Derbi
#94 Jonas Folger GER Worldwiderace Team, Aprilia
#99 Danny Webb GBR Team WRB, Aprilia
#TBA TBA TBA CBC Corse, Aprilia