Jeszcze na kilka chwil przed końcem kwalifikacji w Austin na czele tabeli z czasami widniał sensacyjnie Alex Rins (LCR Honda), zresztą Hiszpan do końca myślał, że wygrał czasówkę (czy to jednak wielkie zaskoczenie, patrząc na to, że Rins wygrywał wyścigi na CotA we wszystkich trzech klasach?). Jednak na ostatnim mierzonym okrążeniu rewelacyjny, rekordowy wynik zanotował Francesco Bagnaia (Ducati). Trzeci czas uzyskał Luca Marini (VR46 Ducati).
Przez Q1 przebrnęli tym razem Johann Zarco z Marco Bezzecchim. Bagnaia był szybki od początku, ale w niezrozumiały sposób (bo przecież dysponuje równie szybkim Ducati) w Q2 rozpraszał go Alex Marquez, próbując za wszelką cenę ustawiać się za Włochem, czego Bagnaia wyraźnie nie chciał, kilkukrotnie próbując pozbyć się z „ogona” zawodnika Gresini Ducati. W końcu, gdy #73 zaczął jechać sam, to od razu zaliczył uślizg, a Bagnaia wykręcił swój rekordowy czas. Marquezowi dało to „jedynie” czwarte pole do sprintu i niedzielnego grand prix.
Lider klasyfikacji, wspomniany wyżej Bezzecchi, zajął piątą pozycję. Nieźle spisał się natomiast Fabio Quartararo, który na ostatnim okrążeniu uratował kwalifikacje i awansował z ostatniej na siódmą lokatę, tuż za Aleixa Espargaro, który „holował się” za nim. Rozczarował ósmy Maverick Vinales.
Bardzo nieudane były kwalifikacje dla Pramac Ducati. Jorge Martin i Johann Zarco zaliczali upadki, a dodatkowo Hiszpan jest w ten weekend chory. Aż dwa razy przewrócił się Jack Miller na KTM.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 2’1.892s | 7/7 | 339k |
2 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.160s | 6/7 | 338k |
3 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.289s | 7/7 | 340k |
4 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.350s | 3/6 | 340k |
5 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.376s | 5/6 | 344k |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.647s | 7/7 | 343k |
7 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.857s | 7/7 | 335k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.990s | 2/6 | 340k |
9 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +1.170s | 6/6 | 340k |
10 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.192s | 3/7 | 340k |
11 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.215s | 7/7 | 343k |
12 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +1.400s | 2/3 | 338k |
Q1 | ||||||
13 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 2’2.743s | 5/7 | 338k |
14 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 2’2.95s | 6/6 | 339k |
15 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 2’3.065s | 5/6 | 341k |
16 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 2’3.35s | 7/7 | 335k |
17 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 2’3.403s | 2/6 | 332k |
18 | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 2’3.452s | 3/6 | 340k |
19 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 2’3.527s | 2/5 | 340k |
20 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 2’3.798s | 5/6 | 338k |
21 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | 2’3.907s | 2/6 | 339k |
22 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | 2’7.597s | 4/5 | 334k |
Wyniki FP3 | |||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX | |
1 | ^1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 2’03.295s | 9/12 | 341k |
2 | ^3 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.085s | 4/13 | 344k |
3 | ^1 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.239s | 6/7 | 346k |
4 | ˅3 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.313s | 5/11 | 342k |
5 | ^2 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.367s | 11/11 | 334k |
6 | ^5 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.384s | 9/11 | 342k |
7 | ^7 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.414s | 6/11 | 345k |
8 | ^1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.435s | 12/12 | 341k |
9 | ^10 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.491s | 5/11 | 338k |
10 | ˅2 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.542s | 9/11 | 346k |
11 | ˅8 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.672s | 11/12 | 342k |
12 | ^3 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.768s | 6/12 | 343k |
13 | ˅1 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.770s | 8/11 | 335k |
14 | ^4 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.869s | 9/10 | 340k |
15 | ˅9 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.967s | 9/11 | 342k |
16 | ^1 | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.979s | 7/10 | 339k |
17 | ˅7 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.064s | 9/11 | 342k |
18 | ˅2 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.128s | 6/11 | 335k |
19 | ˅6 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.137s | 9/10 | 334k |
20 | = | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +1.312s | 7/12 | 335k |
21 | = | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.567s | 5/12 | 335k |
22 | = | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | +2.466s | 14/14 | 339k |
Źrodło: crash.net
Młodszy Marquez lepiej niech nie naśladuje brata bo tylko zniechęci do siebie ludzi …. Peco jak nie będzie głupio glebił to wydaje się poza zasięgiem.
Nazwisko zobowiązuję:) ale tak serio po co ma fajne moto, tempo po co mu ta zabawa, no chyba że w domu rywalizują o tyłu Holownika 2023 ale od brata musie się jeszcze dużo, dużo nauczyć ni ta liga ;)
W FP2 to akurat za Alexem holował się Martin a za Pecco Fabio.
Czym innym jest jednorazowe holowanie się i wykorzystanie ad hoc sytuacji na torze (i to jeszcze można zrozumieć), a czym innym uporczywe, planowane, ostentacyjne czekanie na kogoś, by się holować, pomimo ewidentnych sugestii, że drugi kierowca nie ma ma na to ochoty i po prostu sobie tego nie życzy. To są 2 zupełnie różne sytuacje na torze.
często się z Tobą nie zgadzam i nie podoba mi się Twoja krytyka ale po tym co wczoraj zobaczyłem, muszę się z Tobą zgodzić. O ile Marca jeszcze rozumiem ze względu na słabsze moto, to jednak Alex pokazał, że jest głupkiem
Dziękuję, pracuję nad tym. by krytyka była rzeczowa i obiektywna (i coś do tematu wnosiła). Czasami jednak ponoszą sympatie czy antypatie i po prostu przegrywamy jako ludzie (w ocenach i komentarzach; cóż, emocje odbierają dostęp do kory mózgowej i logika się wyłącza).
Czy ktoś widział El Diablo , który pomimo ewidentnie słabszego pakietu i tony frustracji niemal nigdy nie holuje się za nikim? To jest klasa! (chociaż sam bym sobie włosów nie utlenił ;))
Brawo Rins. Oby w wyścigu pokazał się z dobrej strony. Honda zawsze była mocna w Ameryce, ale był Marquez. Fajnie jakby było top 5.
Tak Rins potwierdził moje nadzieje że będzie się bił w czubie,
bo choć wszystkie statystyki na tym torze za tym przemawiały jednak Honda ostatnich sezonów do obecnego Ducati to wiadomo
Nad rodziną Marquezów nie będe się znęcał wszyscy widzieli
szkoda że Morbi to był jednorazowy wyskok z pomocą deszczu
Aprilia bardzo blisko z tempem do Yamahy czyli pierwsze wyścigi to nie był przypadek
Fabio swoim talentem robi różnice ale to nie wystarczy żeby się liczyć i chyba tak się kroi cały sezon
Mlody Marquez pokazal że nie jest znany tylko z tego że jest bratem Marca… fajnie zaczyna jeździć ale brata niech nie naśladuje
ogólnie kibicuje Hondzie, jakoś tak zawsze w myślach bronię Marqueza za tą krytykę nt. holowania, ale to co pokazał dzisiaj brat świadczy, że niestety wielu krytyków ma rację, ten jego brat to też dureń jest, śmiać mi się chciało jak stał jak baran i próbował dźwignie zmiany biegów naprawiać, wiedziałem, że tak się to skończy, miał to na co zasłużył, żaden mistrz z niego nie będzie
Ja tam Alexa M od początku nie trawię. Szkoda, że dostał angaż w Ducati, bo to oznacza, że chcąc nie chcąc będzie się bił w czubie. Yamaha jednak nadal w głębokiej d. Jedynym zagrożeniem dla Pecco, jest on sam.
Mam to samo tylko w inną stronę też nie trawie Bagnaia a tym bardziej po tym wybryku alkoholowym.
Bagnaia w primie > Marc Marquez w primie