Jorge Martin jest nie do zatrzymania! Hiszpan był najszybszy w drugiej sesji treningowej MotoGP, która zdecydowała o tym, kto bezpośrednio przechodzi do Q2. Przez chwilę przewaga #89 nad drugim zawodnikiem wynosiła aż 0,6s; Jorge poprawił dotychczasowy rekord aż o 0,5 sekundy… a to dopiero piątek. Drugi czas uzyskał Maverick Viñales, który w ostatnich minutach zbliżył się do czasu Martina. Zawodnik Aprilii wygląda w ten weekend naprawdę dobrze. Trzeci czas należał do króla COTA – Marca Marqueza, za którym w tabeli był Pecco Bagnaia.
Powoli powinniśmy przestawać już nazywać to zaskoczeniem, ale Pedro Acosta znów nie zawiódł i zaprezentował się naprawdę świetnie. Zawodnik GasGas Tech3 był piąty, podczas gdy następny motocykl KTM-a, w rękach Brada Bindera dopiero 14. Ewidentnym zaskoczeniem jest jednak Franco Morbidelli na 7. miejscu. Włoch jeździł dziś bardzo szybko, i miejmy nadzieję że to nie kwestia toru, a że Franky w końcu wraca do gry. Ostatnie dwa miejsca dające awans zajął duet VR46 Racing. Do awansu mało zabrakło zawodnikom Trackhouse Aprilia, którzy w ten weekend chcą jak najlepiej zaprezentować amerykańskie barwy zespołu.
OUTRAGEOUS! 🤯@88jorgemartin SMASHES the old lap record! 💥#AmericasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/7WQd8Gxn7D
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 12, 2024
Wyniki treningu | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP24) | 2’01.397s | 16/20 | 344k |
2 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.076s | 19/20 | 345k |
3 | Marc Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +0.409s | 18/18 | 344k |
4 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.411s | 18/19 | 342k |
5 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | +0.569s | 18/19 | 346k |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP24) | +0.627s | 13/17 | 347k |
7 | Franco Morbidelli | ITA | Pramac Ducati (GP24) | +0.706s | 19/19 | 342k |
8 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +0.747s | 14/18 | 344k |
9 | Fabio Di Giannantonio | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.847s | 13/17 | 341k |
10 | Marco Bezzecchi | ITA | VR46 Ducati (GP23) | +0.961s | 17/21 | 345k |
11 | Miguel Oliveira | POR | Trackhouse Aprilia (RS-GP24) | +1.069s | 17/18 | 343k |
12 | Raul Fernandez | SPA | Trackhouse Aprilia (RS-GP23) | +1.079s | 14/18 | 347k |
13 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP23) | +1.096s | 20/20 | 344k |
14 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.154s | 17/18 | 351k |
15 | Augusto Fernandez | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16) | +1.156s | 14/18 | 344k |
16 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.405s | 14/19 | 346k |
17 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.442s | 19/20 | 343k |
18 | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.478s | 17/17 | 343k |
19 | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +1.617s | 18/19 | 341k |
20 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +2.047s | 14/17 | 344k |
21 | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +2.124s | 16/20 | 343k |
22 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +2.587s | 16/20 | 344k |
Źródło: crash.net
Brawo japońskie motocykle 🤭 ostatnie 6 miejsc. Jestem ciekaw jak wypadnie Honda przecież Rins tu wygrał ostatnio właśnie na Hondzie. No i zobaczymy co też pokaże Rins po przesiadce na Yamahę 🤭
Pecco 4 setki straty- przepaść :( nie wiem jak Vinales zdołał się tak zbliżyć, choć w sumie w FP1 też był bardzo szybki :) kosmiczne okrążenie Jorge :):):) wszystko do tej pory wskazuje na to, że Jorge przejął pałeczkę od MM na COTA :):):)
Spokojnie, #1 i #93 nie powiedzieli ostatniego słowa.
Wczoraj było ciekawe ujęcie jak Acosta leciał za P#1 i mimo że Pecco późno hamuje do zakrętu to Pedro w tym momencie siadał mu na ogonie.
Chciałbym zobaczyć podobne ujęcie tylko z MM zamiast Bagniaii.
#31 pokazuje i technikę i szczególnie na Cota różnice względem chłopków z KTM.
odnoszę wrażenia że Marquez skupił się na tym aby udowodnić że na gorszym motocyklu może być lepszym od Bagnaii. Sęk w tym że nie on jeden jest ostatnio lepszy od Peco a prawdziwy problem MM to to że miejsca w Ducati na 2025 rok już są rozdane. Aldeguer przechodzi do Pramaca a Martin do Lenovo, więc Marquez musi pogodzić się z tym że na dłużej zagości w Gersini.
Odnosząc się do twojego komentarza to tak wszystko klarownie nie wygląda jak mówisz będzie jeszcze tyle zmiennych w tym sezonie że cokolwiek ciężko tutaj zgadnąć co się może wydarzyć bo to wszystko może pójść jeszcze w inną stronę.
Odnoszę ostatnio dziwne wrażenie że zawodnicy którzy mocno brylują w mediach społecznościowych różnymi shortami, rolkami, relacjami mniej brylują na torze🙂 oby Marquez nie skończył niebawem jak Rea. Kibicuje obu(pomimo przejścia Jonathana do Yamahy), ale widzę tendencję spadkową połączoną z „groźnymi minami” do złej gry. Niby Marquez po zmianie na ducati wrócił do czołówki, ale kurde chyba nie ma tej iskry. Obym się mylił…
MM ostatnio w wywiadach twierdzi, że nie już tak szybki.