Home / MotoGP / GP Argentyny: Marquez w FP2 już z przewagą sekundy

GP Argentyny: Marquez w FP2 już z przewagą sekundy

Marc Marquez nie pozostawił złudzeń mającym nadzieję na jego obniżkę formy. Hiszpan wygrał drugą sesję treningową przed GP Argentyny, a swojego partnera zespołowego Daniego Pedrosę pokonał aż o sekundę. Trzeci był inny Hiszpan, Aleix Espargaro. Jorge Lorenzo, który był najszybszy w FP1, tym razem uzyskał dziewiąty czas.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki 2. treningu MotoGP przed GP Argentyny:
1.
Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 39.313s [Lap 16/18] 325km/h (V max)
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.396s +1.083s [18/18] 326km/h
3. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 40.566s +1.253s [15/16] 320km/h
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 40.891s +1.578s [18/20] 326km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 41.042s +1.729s [5/11] 328km/h
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.303s +1.990s [16/20] 324km/h
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 41.368s +2.055s [14/19] 322km/h
8. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 41.395s +2.082s [17/21] 323km/h
9. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 41.533s +2.220s [9/18] 324km/h
10. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 41.924s +2.611s [11/13] 324km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 42.029s +2.716s [12/20] 326km/h
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 42.128s +2.815s [14/16] 320km/h
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 42.348s +3.035s [14/18] 317km/h
14. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.608s +3.295s [15/19] 313km/h
15. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 42.621s +3.308s [14/18] 311km/h
16. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 42.739s +3.426s [12/16] 308km/h
17. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 42.827s +3.514s [14/14] 302km/h
18. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 42.898s +3.585s [15/17] 318km/h
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 43.106s +3.793s [14/18] 307km/h
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 43.125s +3.812s [7/14] 309km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 43.151s +3.838s [14/17] 307km/h
22. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 43.165s +3.852s [15/16] 307km/h
23. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 43.347s +4.034s [12/18] 311km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. zaraz sie zacznie jakie to wyscigi sa nudne bo ciagle marquez heh

    • A nie są? Podaj mi choć jeden powód, dla którego dominacja Marqueza ma być ciekawa. Bo sam fakt, że bije ileśtam rekordów, jakoś do mnie nie przemawia.

      Kiedyś chociaż była walka na torze, nawet gdy Rossi zgarniał te 7 tytułów w MotoGP. Wtedy można było mówić, że “jego najmocniejszym rywalem w owym sezonie był ktośtamktośtam”. Dziś można tylko patrzeć jak Marquez odjeżdża od innych kierowców (wyjątek: GP Kataru). Nawet nie chcę mówić że “rywali”, bo kto z nim niby rywalizuje? Lorenzo? Pedrosa? Rossi? Espargaro?

      • Poczekajmy, Lorenzo w końcu złapie wiatr w żagle. Nie kibicuję mu, ale świetnym kierowcą jest i wystarczą sprzyjające warunki, żeby Marquez musiał się napocić, żeby wygrać.

        Pozatym styl w jakim Marquez odjeżdża i tak jest niesamowicie ciekawy. Jego hamowania do zakrętów przyprawiają o szybszez bicie serca, nawet jak za nim nikogo nie ma.

  2. Niestety jest to fakt, hegemonia jednego zawodnika nie służy żadnej dyscyplinie i wpływa na jej widowiskowość. Mimo tego, że oglądanie MM jest naprawdę ciekawe a jego styl nadzwyczaj widowiskowy wolałbym by stawka była równa. Od kilku lat znacznie bardziej lubię oglądać wyścigi WSBK które są zwykle znacznie ciekawsze.

  3. Jezeli dla Ciebie ogladanie takiego poziomu jazdy motocyklem jest nudne to moze przerzuc sie na zuzel tam masz walke do konca. Bardzo dawno nie widzialem kogos tak utalentowanego w zasadzie to odkad ogladam wyscigi (1996) to nie pamietam takiego zawodnika chyle czola on nawet w treningach nie odpuszcza dla mnie numer jeden stoner(mimo ze tez talent) moze sie uczyc od niegojak i wielu innych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
129 zapytań w 0,535 sek