Home / MotoGP / GP Austrii: Ducati Show na Red Bull Ringu! Iannone pokonuje Doviego

GP Austrii: Ducati Show na Red Bull Ringu! Iannone pokonuje Doviego

Andrea Iannone

Skończyło się długich sześć lat bez zwycięstwa dla zespołu Ducati. Włosi wykorzystali ogromną szansę w postaci sprzyjającego im toru Red Bull Ring i dubletem zwyciężyli w GP Austrii. Reszta stawki tylko w pierwszej połowie wyścigu nawiązywała walkę. Podium, za Andreą Iannone i Andreą Dovizioso, uzupełnił Jorge Lorenzo. Liderem mistrzostw świata pozostaje dziś piąty na mecie Marc Marquez.

Przepięknie położony tor Red Bull Ring był areną znakomitego wyścigu, pełnego walki na czołowych pozycjach od samego startu. Szybko okazało się, że to duety Ducati i Yamahy będą walczyły o zwycięstwo. Andrea Dovizioso, Andrea Iannone (jedyny na miękkich oponach!), Valentino Rossi i Jorge Lorenzo starali się uciec reszcie stawki, ale przez pewien czas za ich plecami podążali jeszcze Marc Marquez z Maverickiem Vinalesem.

Zawodnicy Yamahy tylko na początku byli w stanie dotrzymywać kroku. Tempo Ducati nie spadło, a Lorenzo i Rossi zwolnili w drugiej części bardzo wyraźnie i stało się jasne, że jeśli nic nadzwyczajnego się nie wydarzy, to zwycięstwo pozostanie wewnętrzną sprawą Ducati.

Kliknij, aby pominąć reklamy

I nic się nie wydarzyło – walka duetu Andrea – Andrea była bardzo czysta. Iannone miał lepsze tempo i wysforował się na prowadzenie jednym, pewnym atakiem na dohamowaniu do zakrętu #9. #04 nie potrafił odpowiedzieć i musiał zadowolić się drugą pozycją. Ci, którzy sądzili że miękkie opony Iannone mogą się „skończyć”, musieli się mocno zdziwić. Tempo Włocha pozostało znakomite do samego, zwycięskiego końca.

Jako trzeci na metę wpadł wyraźnie zadowolony Jorge Lorenzo, który odrobił kilka punktów do Marka Marqueza. Hiszpan dotarł spokojnie i samotnie na piątej lokacie i utrzymał spore prowadzenie w generalce. Pomiędzy nimi znalazł się jeszcze Valentino Rossi, który tylko na początku był zaangażowany w walkę w TOP3.

Szóstą pozycję zajął Maverick Vinales, za którym dojechał Dani Pedrosa. Na dwóch kolejnych miejscach ukończyli GP Austrii Scott Redding i Bradley Smith. TOP10 zamknął Pol Espargaro. W brodę pluć może sobie Eugene Laverty, który wywrócił się w ostatnim zakręcie i stracił sporo punktów.

Punkty straciła też piątka zawodników, którzy popełnili „grupowy” falstart. Byli w tym gronie Hector Barbera, Cal Crutchlow, Yonny Hernandez, Alvaro Bautista i Stefan Bradl. Hiszpan z Avintia Racing nie zjechał na przymusową wizytę w alei serwisowej i został ukarany czarną flagą. Punkt z tej piątki zdobył tylko Crutchlow. Wyścigu nie ukończył także Aleix Espargaro, który prawdopodobnie nie był w stanie jechać z kontuzją.

Kolejny wyścig MotoGP odbędzie się już za tydzień. Będzie to GP Czech na torze w Brnie.

Wyniki wyścigu MotoGP p GP Austrii na torze Red Bull Ring:
1.
Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 39m 46.255s

2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 39m 47.193s
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 39m 49.644s
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 39m 50.070s
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 39m 58.068s
6. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 40m 0.596s
7. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 40m 3.318s
8. Scott Redding GBR Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15) 40m 15.692s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 40m 16.040s
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 40m 23.349s
11. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Yakhnich (Desmosedici GP15) 40m 26.020s
12. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici GP) 40m 26.021s
13. Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) 40m 30.539s
14. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)* 40m 31.259s
15. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 40m 49.501s
16. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 40m 58.703s
17. Yonny Hernandez COL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 41m 0.772s
18. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP14.2) 41m 22.765s
19. Stefan Bradl GER Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 40m 53.077s
Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) DNF
Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14.2) DNF

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 31

  1. Iannone mnie pozytywnie zaskoczył. Myślałem że wyglebi tak jak w katarze ale wielkie gratulacje dla Ducati bo ciężko na to pracowali od kilku sezonów ;)

  2. Bardzo cieszy dublet ducati. Yamaha też dobre tempo. Szczególnie szacun dla lorenzo że się pozbierał. Ogólnie wyścig trochę nudnawy ,za mało walki.

  3. I chyba tak miało byc☺

  4. Brawo Ducati.

    Barbera IDIOT!

  5. Tor piękny, bez deszczu od razu rzucają się w oczy wyraźne dysproporcje kondycyjne między poszczególnymi zespołami, w tym najbardziej Repsola. Za tydzień Czechy, oby działo się więcej niż dzisiaj.

  6. Pierwsza część wyścigu kapitalna. Później wialo nudą, ale świetnie, ze Ducati wreszcie wygrało i ze wygrał akurat Iannone. Jestem pod wielkim wrażeniem, ze zawodnicy Ducati utrzymali przez cały wyścig takie dobre tempo. Kalkulacyjna jazda Marqueza. Uwielbiałem jego agresywny styl jazdy, teraz jeździ nudno, ale potrafię to zrozumieć.

  7. Ktoś mówił że nie będzie dominacji Ducati ? :D
    Szybki tor, szybkie Ducati. Moim zdaniem motocykl zbyt mocny na inne tory, wolniejsze tory, jestem ciekaw przyszłego sezonu, bez skrzydłowego :)

  8. Panowie pomóżćie, podrzucie jakiś link całego wyścigu, język obojętny.

  9. Barbera wygląda na to, że samodzielnie nie potrafi podjąć decyzji, muszą inni za niego myśleć, jak na Sachsenringu i wielokrotnie w kwalifikacjach.

    I co Panowie, Lorenzo dał radę, czyż nie ? :)

    Wielka szkoda, że akurat dzisiaj nie było Millera, mógł być dobry wyniki i punkty.

    Pechowo Pedrosa, nikt się dzisiaj przed nim nie przewrócił i tylko 7.

    • Nie oceniaj tak ostro Pedrody, bo pamiętaj, ze oni nie byli na testach Ducati na tym torze, wiec byli stratni. Marquez i Pedrosa mieli ciezki wyścig. Fatalna pomylka byla na poczatku wyścigu kiedy aż 5 zawodników popelnilo falstart.

      • To prawda, nie mielie tutaj treningów z pozostałymi zespołami ( jedynie drogową Hondą https://www.youtube.com/watch?v=LJNFtUjVs7A).

        Mogę się założyć, że Dani był preferowany przez Suzuki przed Iannone i Rinsem, wolał zostać z HRC.

        To plus słabsze występy nie stawiają go w najlepszym świetle, nikt tyle lat szans nie dostawał. Oczywiście go lubię jako zawodnika i życzę najlepiej, tylko kiedy przyjdą rezultaty?

  10. Fajne jest to,ze ducati cieszy sie jakby wygral rowny z rownym.
    Tymczasem nikt w komentarzach juz nawet nie wspomina,ze jada na hanycapie od czterech lat,a Honda i Yamaha zostala pozbawiona fabrycznaj elektroniki na rzecz „wyrownujacej szanse”.
    Zenada.Gdyby nie zabiegi Dorny ducati wciaz wachaloby spaliny za satelitami.

    • To prawda, ale ten handicap ciągle się zmniejsza wraz z coraz lepszymi wynikami.
      Ja się ciesze ze zwycięstwa Ducati, bo nie ma nic lepszego dla kibiców niż ciekawe wyścigi.

    • Widzę ze nie tylko ja mam takiej spostrzeżenia. Fajnie że wygrywają różne fabryki i zawodnicy, ale nie kosztem tego że jednym odbiera się coś żeby drudzy mogli wygrywać.

  11. Pierwsze kółka sugerowały ciekawy wyścig, ale potem jak było wszyscy widzieli. Cieszę się ze zwycięstwa dukatów, bo lubię obydwu zawodników. Faktem jest, że AI29 trafił z oponami za co szacunek, bo ryzyko było duże. Reszta stawki to dobry powrót do ścigania JL99, natomiast zarówno VR46 jak i MM93 bez iskry. Wiem, że MM93 zbiera punkty, ale wyścig przez to średnio interesujący. Ciekawy był sam tor chociaż miejsc do wyprzedzania jak na lekarstwo, a strefy dla kibiców dość daleko od samego toru (to chyba „zasługa” F1) – Brno jest bardziej widowiskowe dla kibiców.

  12. Marquez nie ciula pkt. tylko robi to co mowil czyli jak nie da rady podejmowac walki to jej nie podejmuje tak samo robi kazdy inny zawodnik z obecnaj czolowki.

    A co do wyscigu to tor pod ducati czyli nudny heh

    • Żeby nie było – rozumiem MM93 tylko piszę że traci na tym widowisko. Wg mnie tytuł zdobędzie MM93 i będzie to zasłużone bo jeździ dojrzale. VR46 w tym roku niesamowicie szybki ale dwa błędy plus pech na Mugelo kosztować go bedą mistrzostwo. Kto będzie drugi nie ma żadnego znaczenia bo w MotoGP liczy się tylko mistrz.

      • W ten weekend nie będzie kalkulacji 93 chyba ,że znowu zadowoli
        się 5-tym miejscem ??? a tym razem Yamaha na 1,2 miejscu więc
        Marquez będzie walczył z Ducati o podium !!!

  13. Jack Miller niby jest lepszy od Lorenzo bo lepiej sobie radzi na deszczu? A co to za sztuka prowadzić 250 konnego potwora 30 sekund wolniej niż może jechać? Na suchym gdy opanowanie pełnej mocy jest znacznie trudniejsze Australijczyk zalicza kompromitujące upadki jeden za drugim podczas gdy Lorek nie ma najmniejszych problemów z opanowaniem motocykla gdy jedzie tak szybko jak został zaprojektowany.

  14. Zobaczymy w przyszłym sezonie jakie będzie Ducati bez skrzydełek

  15. NUDY, NUDY, NUDY – strasznie nudny tor. Wygrywają tu nie najlepsi, najwszechstronniejsi kierowcy tylko ci którzy mają najmocniejsze pojazdy. Gratulacje dla Iannone że w końcu zmienił Stonera w kwestii ostatniej wygranej Ducati. Fakt że Ducati jest na handicapie ale jeśli Ducati nie walczyłoby w MotoGP to czegoś by tu brakowało – może DORNA źle zrobiła a może wręcz przeciwnie. Zdania są i będą w tym temacie podzielone. Może się mylę ale mam takie przeczucie że cały ten sezon już do końca będzie bez większych emocji. Szkoda ale tak czasami bywa.

  16. Garść statystyk i ciekawostek po GP Austrii:

    -najbardziej oczywista – to pierwsze zwycięstwo Ducati od GP Australii 2010

    A teraz mniej znane:

    -to trzeci dublet Ducati po GP Walencji 2006 (Bayliss przed Capirossim) i GP Australii 2007 (Stoner przed Capirossim), a jednocześnie pierwszy po starcie z pole position;

    -Andrea Iannone został czwartym – po Capirossim, Baylissie i Stonerze – zawodnikiem który wygrał na Ducati;

    -Iannone jest drugim – obok Capirossiego – Włochem który wygrał na Ducati;

    -Iannone jest także pierwszym – innym niż Rossi – Włochem który odniósł zwycięstwo w MotoGP, od GP Wlk Brytanii 2009 kiedy to wygrał Dovizioso;

    -na czele wyścigu znalazło się dwóch kierowców o takim samym imieniu – Andrea Iannone i Andrea Dovizioso. To pierwszy taki przypadek od TT Assen 2000, kiedy to wygrał Alex Barros, a drugi był Alex Crivile;

    -w otatnich pięciu wyścigach (Mugello, Catalunya, Assen, Sachsenring, Red Bull Ring) mieliśmy pięciu różnych zwycięzców – Lorenzo, Rossi, Miller, Marquez i Iannone. Jeżeli następny wyścig wygra ktoś spoza tej piątki (np. Pedrosa, Vinales, Dovizioso) to powtórzy się sytuacja na przestrzeni sezonów 2006 i 2007, gdy wyścigi na Phillip Island, Motegi, Estoril i Valencia w 2006 oraz Losail i Jerez 2007 wygrywali kolejno Melandri, Capirossi, Elias, Bayliss, Stoner i Rossi;

    -sezon 2016 jest pierwszym od 2007r. gdy zwycięstwem mogły pochwalić się cztery zespoły;

    -jest to też pierwszy sezon od 2007r. podczas którego poznaliśmy co najmniej dwóch nowych zwycięzców wyścigu (Miller, Iannone);

    Jak o czymś sobie przypomnę to dopiszę później.

  17. To jest prawdziwy fan motogp

  18. Gzehoo – fajnie że takie ciekawostki wydłubałeś. To coś na zasadzie „czy wiecie, że….” Nie wiem tylko czemu ktoś pod nickiem „ja” uważa że to wskazuje że jesteś prawdziwym fanem MotoGP (oczywiście wszyscy wiemy że nim jesteś, bez urazy ). Nie gniewaj się na mnie Gzehoo bo nie po to to piszę i piszę raczej do „ja” niż do ciebie. Doceniam Twoją robotę Gzehoo i szacun że ci się chciało. Natomiast drogi/droga „ja” – taką statystyczną robotę mógłby wykonać pierwszy lepszy student w ramach ćwiczeń zadanych mu na jakiejś uczelni. Student kompletnie nie musi być fanem MotoGP. Po prostu wystarczy „sięgnąć do źródeł” i oto jest wynik. Można oczywiście dodać znacznie więcej ciekawostek do takiego badania np. ilu leworęcznych Włochów zajęło 1 miejsce, ile razy i na jakich oponach Ducati wygrywało, jakie pojemności motocykli wówczas obowiązywały, jaki był średni wzrost zawodnika wygrywającego na Ducati, z którego regionu Włoch pochodzili zawodnicy odnoszący sukcesy na Ducati itd, itp. Uwierz mi droga/drogi „ja” – nie trzeba być fanem MotoGP aby takie ciekawostki zaprezentować co oczywiście nie oznacza że Gzehoo nie jest fanem MotoGP. Czytam jego wpisy i wiem że kocha MotoGP jak my wszyscy tutaj. Po prostu nie mogłam zgodzić się z tobą „ja” z uwagi na Twoją logikę rozumowania i błędne wnioski z niej płynące. Konkluzja – wcale nie trzeba być „prawdziwym fanem MotoGP” aby przygotować garść statystycznych ciekawostek. Jeśli mój wpis droga/drogi „ja” cię obraził to z góry proszę o wybaczenie gdyż nie taki miałam zamiar. To raczej polemika a nie krytyka :-))

    • Fakt że przedstawiłem parę tych statystyk i ciekawostek wynika tylko z mojej spostrzegawczości. Poza tym nadarzyła się okazja by akurat coś takiego pokazać to pokazałem ;) Jeśli coś jeszcze ciekawego będzie miało miejsce, związanego ze statystykami, a ktoś inny będzie o to pytał, to znajdzie odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
202 zapytań w 1,971 sek