Johann Zarco nie miał sobie równych w sobotnich kwalifikacjach do jutrzejszego GP Francji. Zawodnik Tech3 Yamahy ku uciesze swoich kibiców w końcówce czasówki uzyskał najlepszy wynik, pokonując bardzo szybkiego Marca Marqueza na Hondzie. Trzecie pole startowy niespodziewanie przypadło Danilo Petrucciemu z Pramac Ducati. Rozczarowali fabryczni zawodnicy Ducati i Yamahy, których zabrakło w ścisłej czołówce.
W pierwszej części kwalifikacji groźny upadek na koniec zaliczył Cal Crutchlow. Zawodnik LCR Hondy opuścił tor na noszach, wywieszono też czerwoną flagę. W decydujących minutach drugiej części o pole position rywalizowali Johann Zarco i Marc Marquez. Francuz był lepszy.
Wyniki kwalifikacji MotoGP przed GP Francji na torze Le Mans:
- Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 31.185s [Lap 7/8] 304km/h (Top Speed)
- Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V)1m 31.293s +0.108s [Lap 9/9] 304k
- Danilo Petrucci ITA Pramac Ducati (GP18) 1m 31.381s +0.196s [Lap 8/8] 303k
- Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR)1m 31.454s +0.269s [Lap 7/9] 298k
- Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP18) 1m 31.553s +0.368s [Lap 8/8] 306k
- Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP18) 1m 31.590s +0.405s [Lap 6/8] 306k
- Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP17) 1m 31.683s +0.498s [Lap 7/9] 301k
- Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.784s +0.599s [Lap 8/9] 304k
- Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.900s +0.715s [Lap 8/8] 302k
- Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 32.024s +0.839s [Lap 9/9] 301k
- Tito Rabat ESP Reale Avintia (GP17) 1m 32.049s +0.864s [Lap 8/8] 301k
- Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 32.455s +1.270s [Lap 7/7] 300k
Kwalifikacje #1:
- Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 32.315s 306k
- Hafizh Syahrin MAL Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 32.397s 302k
- Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 32.401s 297k
- Franco Morbidelli ITA EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 32.770s 300k
- Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 32.795s 298k
- Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 32.988s 302k
- Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V)*1m 33.062s 297k
- Alvaro Bautista ESP Angel Nieto Team (GP17)1m 33.324s 301k
- Thomas Luthi SWI EG 0,0 Marc VDS (RC213V)*1m 33.439s 295k
- Scott Redding GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 33.676s 297k
- Xavier Simeon ESP Reale Avintia (GP16)* 1m 33.802s 297k
- Karel Abraham CZE Angel Nieto Team (GP16)1m 33.839s 304k
Źródło. crash.net
Ciężko cokolwiek przewidzieć Treningi inne kwalifikacje inne
A zwyciezca ciagle ten sam 93 ;)))
Szczere gratulacje dla Zarco za super osiągnięcie.
Mniej szczere gratulacje dla dyrekcji wyścigowej, za czerwoną flagę jakieś 2 minuty po wypadku.
No nic, 46 i 25 zajeździli Yamahę, i dopóki ten skład będzie dalej to nic z tego nie będzie. Wielka szkoda. Zarco jak zwykle jeździ zajebiście.
hehe Jak Marc nie dał rady ? to co zrobiła reszta stawki ????
I teraz wszyscy widzicie dlaczego jakiś czas temu napisałam, że szkoda iż Zarco idzie do KTM-a bo oni nie mają jeszcze motocykla na konkurencyjnym poziomie a Zarco to talent ogromny który wszystko na to wskazuje niestety nigdy nie zdobędzie MŚ MGP bo po prostu nie ma na czym :-((
Kasa i układy. To jest wielka tragedia sportów motorowych i blokada dla wielu talentów. Szkoda Zarco. Yamaha słabo, coś #46 i #25 nie radzą sobie razem. Może duet Lorenzo i Rossi powodował dużo napięć, ale były przynajmniej wyniki.
No i oczywiście – BRAWO PETRUX !!!!!
Moim zdaniem bedzie ostra walka miedzy Marquezem i Zarco.
Jutro stawiam Dov, Maq, Zar – zobaczymy, co to będzie, Le Mans lubi nas czasem zaskoczyć ;)
Polerst – ja czuję że wygra Zarco (szczerze i gorąco mu tego życzę) , MM wyglebi. O pozostałe miejsca na podium bić się będą Iannone, Petrux i Dovi. Niestety jakoś tak czuję że także MV będzie wyżej niż VR co, jak pewnie się domyślasz, bardzo mnie martwi.
Też z całego serca trzymam za Zarco, we Francji to już w ogóle, bo pamiętam reakcje publiczności rok temu, gdy prowadził, bądź gdy niespodziewanie prowadziła dwójka Francuzów 11 lat temu :) Marquez sporo błędów robi, co pewnie nas osobiście cieszy – na tle pozostalych zawodników Hondy, widać, że tu on robi różnicę, a nie motocykl – także wreszcie to może być przeciętny tor dla Hondy, oby! :)
Także w 2015 Marquez tu dobrze prezentował się w treningach, itd. a w wyścigu po raz pierwszy wyszły na jaw te ogromne problemy Hondy
Czy MV będzie wyżej, czy VR, to w sumie nie ma dla mnie różnicy, jeśli chłopaki mieliby się bić o n-te miejsce, gdzie n>=4 :/
„nikomu zle niezycze” :) ktory juz raz ? :))
Który to już raz słysze przed wyścigiem że 'MM wyglebi’ i jakoś 'nie glebi’
Sprawdzanie limitów moto na treningach to nie wyścig
Muszę przyznać, że Iannone ostatnio niesamowicie imponuje. Ciekawy jestem czy to się nie zmieni gdy kontraktowe karty zostaną już rozdane. Ale nawet jeśli potrafił się tak zmobilizować tylko z powodu nowych umów to i tak duży szacunek – przede wszystkim za brak błędów.