Home / MotoGP / GP Hiszpanii: Trzy Hondy w pierwszej linii, Pedrosa z pole position

GP Hiszpanii: Trzy Hondy w pierwszej linii, Pedrosa z pole position

Gorąco w Hiszpanii i gorąco w kwalifikacjach MotoGP. Pokazujący świetne tempo w ten weekend Dani Pedrosa wystartuje do jutrzejszego wyścigu o GP Hiszpanii z pierwszej pozycji. Obok Hiszpana ustawi się Marc Marquez (stracił tylko 0,049s) a kolejno Cal Crutchlow. W drugiej linii zobaczymy Vinalesa, Iannone oraz Zarco a w trzecim rzędzie ustawią się Rossi, Lorenzo i Folger.

Z Q1 do Q2 przeszli Andrea Iannone (5. na starcie) na Suzuki oraz Aleix Espargaro (12. na starcie) na Aprilii. Andrea Dovizioso wystartuje dopiero z 14. pozycji a tuż za Włochem na KTM’ach ustawią się Pol Espargaro oraz Bradley Smith co jest dobrym wynikiem dla austriackiego producenta, który podczas GP Hiszpanii korzysta z nowych silników typu big-bang.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji kategorii MotoGP na torze Jerez de la Frontera przed GP Hiszpanii:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.249s [Lap 6/7] 291km/h (Top Speed)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 38.298s +0.049s [8/8] 291km/h
3. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 38.453s +0.204s [6/7] 291km/h
4. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 38.677s +0.428s [3/7] 292km/h
5. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 38.744s +0.495s [3/8] 291km/h
6. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 38.861s +0.612s [6/8] 291km/h
7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 38.908s +0.659s [6/7] 290km/h
8. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 38.910s +0.661s [6/8] 293km/h
9. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 39.108s +0.859s [8/8] 291km/h
10. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 39.125s +0.876s [3/8] 290km/h
11. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 39.152s +0.903s [5/8] 292km/h
12. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 39.400s +1.151s [2/5] 288km/h
13. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 39.090s 290km/h
14. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 39.255s 294km/h
15. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 39.282s 294km/h
16. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 39.321s 291km/h
17. Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP16) 1m 39.462s 291km/h
18. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 39.564s 292km/h
19. Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP15) 1m 39.678s 294km/h
20. Loris Baz FRA Reale Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 39.824s 287km/h
21. Hector Barbera ESP Reale Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 39.906s 293km/h
22. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 40.213s 287km/h
23. Takuya Tsuda JPN Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 40.386s 287km/h

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Kuba Owsianowski

komentarzy 20

  1. Brawo Pedrosa. Jutro czekam na zwyciestwo;)

  2. No nieźle Pedrosa, mam nadzieję, że jutro wygra, jeśli o zwycięstwo mają walczyć same Hiszpany :)
    A jutro to chyba tradycyjnie czeka nas cholernie nudny wyścig, jak co roku w Jerez – obym się jednak mylił!

  3. Qwale całkiem ciekawe. Fajnie że Dani wystartuje z PP.

    Móje typy na jutrzejsze podium, do dwójka Repsola + Viniales. Dalej Vale i Cal.

    • Jeśli jutro będzie gorąco, a ma być, to Yamahy (factory) mogą zyskać w drugiej części wyścigu. Przewiduję czasy na poziomie 1.40 (niskie). Ale, że Daniel jest lekki i jeździ stosunkowo najmniej agresywnie, to on będzie zwycięzcą. Zastanawiam się też kogo zgarnie jutro Zarco (typy?)
      Podium: 26, 25, 93 dalej Rossi Cal i Lorenzo

  4. Iannone ladnie pociągnął, sprytnie. W wyścigu pewnie nie da rady, chociaż mam nadzieję, że się mylę.

  5. Aż dziwnie to zabrzmi ale Lorenzo miał dzisiaj szansę na P5 a już na pewno na P6… Szkoda że mechanicy Ducati nie przypilnowali że Lorenzo ma dzisiaj Hol. No i to pokazuje gdzie dokładnie jest Ducati. Na pewno mogą być momenty gdzie Lorenzo będzie najszybszym Ducati… Ale widać cały czas że uślizgi Jorge robi wciąż na niższym poziomie złożenia aniżeli robi to chociażby Stoner i tu jest pole do progresu… I przede wszystkim chyba cieszy że Jorge dzięki nauce uślizgów robi progres na mokrym torze. Na pewno ten sezon będzie pełen wzlotów i upadków. Najbardziej się boję jednak tego czy opony w Ducati wytrwają przy jutrzejrzym skwarze bo to że obecnie Yamaha (nawet te satelickie) dobrze zarządza oponami jest kwestią pozytywną już od paru ładnych sezonów

    • ja bym się doszukiwał pozytywów skoro, na takim strasznym torze dla Ducati, Lorek tak dokładał do pieca cały weekend, podsumowując, nie jest źle.

  6. Jak Jorge dojedzie w pierwszej szóstce to bedzie pozytywnie, życze mu tego bo zarazykował jak kilku wielkich przed nim, lubie takich

    • Pamiętam wszystkich mistrzów świata od czasów Doohana. I w tym czasie po za Lorkiem, tylko Rossi zaryzykował taki nie do końca pewny transfer, dwa razy (raz się udało, drugi raz nie). No chyba że masz na myśli kogoś z wcześniejszych lat.

      • W sumie to jeszcze nie moje czasy ale Stoner jak przechodził do Hondy to też tam dużo do ideału brakowało.

      • Repsol Honda (wcześniej Rothmans Honda) jest czołową ekipą odkąd tylko pamiętam. TAk więc pierwszy raz spotykam się z opinią że transfer do fabrycznego teamu Hondy ktoś uznaje za ryzykowny. To nie mal jak obietnica dobrych wyników. Chyba jedynym któremu z jakiegoś powodu było z nimi nie po drodze, był Max Biaggi i jego wyniki w Camel Honda Pons były lepsze niż w Repsolu.

      • Ale Honda wcale nie była wtedy najlepszą maszyną, było sporo problemów, a dopiero szybka skrzynia biegów (będąca chlubą Hondy do dziś) dała im sporą przewagę.

  7. KTM najlepsza prędkość maksymalna. Dlatego Ducati już nie jest takie mocne. Straciło swój największy atut. Nadal ciężko je wyprzedzić, ale już nie objeżdża innych na prostych jak dawniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
171 zapytań w 1,840 sek