Home / MotoGP / GP Katalonii: Kwalifikacje dla Suzuki!

GP Katalonii: Kwalifikacje dla Suzuki!

Aleix Espargaro

Dwa pierwsze pola startowe w Q2 wywalczyli zawodnicy Suzuki. Z pole position wyruszy jutro Aleix Espargaro, tuż za nim na linii startu ustawi się Maverick Vinales. Pierwszy rząd zamyka zawodnik Yamahy – Jorge Lorenzo.

Do drugiej części kwalifikacji nie udało się bezpośrednio awansować Daniemu Pedrosie i Andrei Iannone. Zawodnicy musieli powalczyć w Q1, jednak tym razem nie było niespodzianek i to dwaj faworyci przeszli do Q2. W kwalifikacjach nie brał udział czeski zawodnik Karel Abraham, co było spowodowane groźnym wypadkiem w ostatnim treningu wolnym.

W drugiej części kwalifikacji świetne tempo zaprezentowali zawodnicy Suzuki, którzy mają do swojej dyspozycji miękką mieszankę opon niedostępną dla fabrycznych zespołów. Jorge Lorenzo nie udało się przebić czasu swoich rywali i musiał zadowolić się startem z trzeciego pola. Czyżby to zasługa mocniejszego silnika zespołu z Hamamatsu?

Marc Marquez otwiera drugi rząd, z którego wystartują także Andrea Dovizioso i Dani Pedrosa. Słabiej poszło zdobywcy pole position sprzed dwóch tygodni – Andrea Iannone wystartuje dopiero z 12. pola.

Niezbyt udane kwalifikacje w wykonaniu Valentino Rossiego w tym sezonie to już tradycja. Jednak w jego przypadku nie zawsze jest to ogromną przeszkodą w walce o czołowe pozycje, choć na pewno w jakimś stopniu utrudnia mu to życie. Włoch pogoni za czołówką z siódmego miejsca.

Wywrotkę zaliczył Cal Crutchlow, jednak jutro zobaczymy go na 9. polu startowym. Z problemami również Pol Espargaro, któremu udało się wywalczyć dopiero 11. rezultat.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki Q2 w kategorii MotoGP przed GP Katalonii:
1. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 40.546s [Lap 5/7] 333km/h (Top Speed)
2. Maverick Viñales ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 40.629s +0.083s [6/8] 334km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 40.646s +0.100s [5/8] 337km/h
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.754s +0.208s [7/7] 344km/h
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 40.907s +0.361s [6/7] 343km/h
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 40.928s +0.382s [6/7] 346km/h
7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 41.058s +0.512s [7/7] 336km/h
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.068s +0.522s [6/7] 340km/h
9. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 1m 41.195s +0.649s [3/6] 344km/h
10. Yonny Hernandez COL Octo Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 1m 41.333s +0.787s [6/7] 342km/h
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.385s +0.839s [6/6] 339km/h
12. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP15) 1m 41.524s +0.978s [3/7] 346km/

Wyniki Q1 w kategorii MotoGP przed GP Katalonii:
13. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 1m 42.003s 342km/h
14. Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 42.029s 339km/h
15. Stefan Bradl GER Athina Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.053s 333km/h
16. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 1m 42.155s 341km/h
17. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 1m 42.273s 336km/h
18. Nicky Hayden USA Aspar MotoGP Team (RC213V-RS) 1m 42.485s 332km/h
19. Loris Baz FRA Athina Forward Racing (Forward Yamaha)* 1m 42.592s 328km/h
20. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 42.600s 334km/h
21. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 1m 42.928s 335km/h
22. Eugene Laverty IRL Aspar MotoGP Team (RC213V-RS)* 1m 42.971s 328km/h
23. Alex De Angelis RSM E-Motion IodaRacing (ART) 1m 43.601s 327km/h
24. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 44.345s 332km/h
Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) Brak czasu

Źródło: crash.net, fot. Suzuki

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: iwka

Fanka MotoGP i germanistka. Lubuje się w japońskich motocyklach, choć ślepa miłość podstępnie prowadzi ją do tych włoskich. Z portalem związana od 2015 roku.

komentarzy 17

  1. Brawo Suzuki, oby tak dalej.Myslę, że gdyby Aleix miał do dyspozycji fabryczną Hondę lub Yamahę to walczył by o majstra.
    Dlaczego Iannone i Pedrosa musieli walczyć w Q1 skoro na FP4 mieli odpowiednio 1 i 3 miejsce? Oglądałem po włosku i nie rozumiem tej sytuacji.

    • Bo liczą się tylko 3 pierwsze sesje, a 4 to zwykły trening

    • Tylko wyniki z pierwszych trzech treningów są brane pod uwagę, jeśli chodzi o bezpośrednie wejście do Q2. Czwarty trening wolny jest tak jakby ostatnią szansą zawodników na poprawienie ustawień do kwalifikacji, ale czasy z niego nie są brane pod uwagę w przypadku wejścia do drugiej części kwalifikacji.

  2. @grzesiek811 Ponieważ zliczane są czasy do FP3 , FP4 jest już luźnym treningiem.

  3. Na miękkich oponach to mogą, ale Vinales naprawdę solidnie :) Jutro jednak przewiduję zwycięstwo Lorenzo.

  4. Pamięta ktoś może czy we wcześniejszych rundach w tym roku Suzuki też korzystało z miękkiej mieszanki ?

  5. z tego co ja zauważyłem to chyba wszyscy zawodnicy którzy mają do dyspozycji tą bardziej miękka oponę zakładają ją do kwalifikacji.

    • Tak, bo ma ona wytrzymac tylko 3-4 mierzone okrązanie na Q1-2 i do tego nadaje się znakomicie (przyklady Ducati z wczesniejszych wyścigów, a teraz Suzuki).
      No ale podczas wyścigu już nie jest tak różowo – inne opony, słabsze moto, dłuższy dystans — i chłopaki spadają na tyły, a wygrywa zawsze…Rossi :)))

  6. Cieszyć się trzeba, mamy 7 eliminację, a oni już 1 i 2 miejsce zgarniają, nie liczę oczywiście De Puniet’a w Walencji, bo przecież od tamtej pory sporo wyjeździli w Japonii i Europie udoskonalając m.in. elektronikę, o której najczęściej słyszeliśmy.

    Czas, aby przejechać dobrym tempem cały wyścig i być może naruszyć kogoś z trójki Lorenzo, Marquez, Rossi.

    Widzieliście ten prawie upadek Petrucciego w przedostatnim zakręcie? :) Facetowi zabrakło w pewnym momencie przedniej i tylnej opony :D

  7. No to teraz tylko poszukać, kiedy (i czy w ogóle) kierowcy Suzuki mieli poprzednim razem start z dwóch pierwszych miejsc. Bo ostatni wyścig z podwójnym podium to wiem – GP San Marino 2007, zaś ostatnie podium to GP Czech 2008.

    Osobiście jednak myślę że Ducati, Suzuki i Aprilia (jako producenci z przywilejami klasy Open) powinni dostawać nie dwa, a trzy rodzaje opon – w przypadku GP Katalonii miękką, pośrednią i twardą. Bo tak to są z góry skazani na pożarcie w trakcie wyścigu. Tak niektórzy narzekają że to niesprawiedliwe iż Ducati ma te przywileje, ale nawet te “lepsze” opony niewiele im pomagają – w wyścigu bardziej im się zużyje.

    Melandri po raz pierwszy nie wystartuje z ostatniego miejsca :D (jeśli Abrahamowi nic poważniejszego się nie stało)

  8. Gdzie można Zobaczyć wyścig na żywo?

  9. Pedrosa czarnym koniem wyscigu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 0,783 sek