Home / MotoGP / GP Kataru: FP3 także dla Aleixa Espargaro

GP Kataru: FP3 także dla Aleixa Espargaro

Aleix Espargaro

Podczas trzeciego treningu wolnego mieliśmy mały przedsmak tego, co może nas czekać jutro w trakcie kwalifikacji. Znowu najszybszy był Aleix Espargaro, pierwszą wywrotkę na Ducati zaliczył Cal Crutchlow, a duet Movistar Yamaha MotoGP rzutem na taśmę zapewnił sobie awans bezpośrednio do Q2.

Przypomnijmy, że połączone czasy z trzech pierwszych sesji treningowych decydują o tym, kto wystartuje w której części kwalifikacji. I tak najszybsza dziesiątka awansuje bezpośrednio do Q2, pozostali walczą w Q1 – najlepsza dwójka przechodzi do drugiej części czasówki i tam do podziału pozostają miejsca w czterech pierwszych rzędach startowych.

W trakcie trzeciego treningu raz jeszcze najszybszy był Aleix Espargaro, który uzyskał wynik 1’54.773 i z przewagą od czterech dziesiątych pokonał Andreę Iannone. Mniej niż pół sekundy stracili jeszcze do niego Alvaro Bautista oraz Andrea Dovizioso. Po siedem dziesiątych wolniejsi byli Marc Marquez, Brytyjczyk Bradley Smith, który zaliczył potężnego high-side’a (szczęśliwie nie nabawiając się kontuzji) oraz rodak obrońcy tytułu mistrzowskiego, Jorge Lorenzo. Czołową dziesiątkę uzupełnili Stefan Bradl, Valentino Rossi i Dani Pedrosa.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Tymczasem w łącznej tabeli wyników ze wszystkich trzech sesji treningowych zbyt wielkich różnic nie ma, poza tym, że wyniku z FP2 nie poprawił właśnie #26. Pedrosa w klasyfikacji łączonych czasów jest ósmy, przed Bradlem i Rossim. Wszyscy od miejsca jedenastego w dół, a więc zaczynając od Pola Espargaro, walczyć będzie w Q1.

Wyniki trzeciej sesji treningowej w Katarze:

1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’54.773
2. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’55.186 | +0.413
3. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’55.240 | +0.467
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’55.250 | +0.477
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’55.446 | +0.673
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’55.474 | +0.701
7. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’55.495 | +0.722
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’55.676 | +0.903
9. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’55.702 | +0.929
10. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’55.754 | +0.981
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’55.793 | +1.020
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’56.013 | +1.240
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’56.357 | +1.584
14. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’56.373 | +1.600
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’56.633 | +1.860
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’56.939 | +2.166
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 1’56.997 | +2.224
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’57.345 | +2.572
19. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’57.665 | +2.892
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 1’58.204 | +3.431
21. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’58.219 | +3.446
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’58.378 | +3.605
23. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1’58.651 | +3.878

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 7

  1. Tak sobie teraz myślę, jak to dobrze że Forward Racing zgarnęło Aleixa od Aspara. Choć z drugiej strony można też pomyśleć co by było gdyby Aspar zatrzymał Aleixa i ten dosiadałby Hondy RCV1000R…

    Fajnie też widzieć Andreę Iannone w czołówce.

    • ManiacJoe drugiii :-D :-D :-D i to na dodatek kręcił „niskie 1:56″ co baaaardzo dobrze wróży… Oby jutro był podobny wynik :-) a przedewszystkim w wyścigu :-)

      Ogólnie to brawa dla Ducati AI29 jak i DOVI4 świetnie dziś pojechali i ogólnie zawsze któs od czerwonych przewijał się w czołówce wiec może krok po kroku Ducati wróci na szczyt … Rowież Ducati z największą prędkością na prostej :-) tym razem to Dovi wycisnął 342″+”
      Szkoda troche Cala ale on wg mnie jeszcze się przyzwyczaja do Ducata…

      Aleixowi zostały tylko 2 miękkie mieszanki, ciekawe co zostawi na wyścig….

      Lorenzo troche pogwiazdorzył, Rossi podobnie do Lorka jechał ale nie machał ciągle głową i nie okazywał frustracji, oczywiście to tylko moja opinia :-)

      Bradley Smith „zawodnikiem FP3” po takiej kraksie zdołał być najszybszym na fabrycznej eMce… brawa
      :-) Mam nadzieję że Wygra rywalizację z Polem :-)
      Również Bauti zasługuje na brawa… :-)
      Oczywiście to tylko treningi i wyścig wszystko wyjaśni…

      Jutrzejsze kwalifikacje zapowiadają się baaardzo ciekawie :-)

      • Oj te Ducati mogą w końcu nam namieszać trochę w tym sezonie. :) Trochę niespodzianką może być dla mnie forma Andrei Iannone, czy Cala Crutchlowa na nowej maszynie, ale myślę, że Dovi zgarnie podium w którymś z wyścigów. Myślę, że nawet nieraz.
        Smith pozytywnie zaskoczył i mam nadzieję, że wygra rywalizację z Espargaro, mocno trzymam za niego kciuki. A niestety to, co pokazuje fabryczny duet Movistara… oba dni bardzo słabo, mam nadzieję, że Valentino jutro zajmie chociaż pozycję w drugim rzędzie.
        Jakby ktoś miał transmisję online na jutrzejsze kwalifikacje klasy MotoGP po polsku, to może tu wrzucić, będę mu wdzięczny. :)

  2. Nieźle Yamaha Movistar jest w czarnej dupie heh, wszystko w rękach Vale teraz, bo Lorenzo to za bardzo im nie pomoże. Nawet jak już siedział w boksie, to zamiast dawać jakieś wskazówki, mówić cokolwiek, to pokazywał by ktoś mu przyniósł napój heh.
    Ciekawe jak Aleixowi pójdzie w wyścigu.

    • Widzę że nie tylko ja odniosłem takie wrażenie odnosnie Lorenzo….

      Polerst
      http://www.wiziwig.tv
      akurat to nie jest na PSN ale na BTsports a co najważniejsze nie tnie, jakość w miare nie ma reklam(oprócz 2 na początku ale to chyba standard na streamach) :-)
      Ogólnie jak szukałem to znaleźć nie mogłem PSN być może dlatego że to otwarty kanał każdy kto ma naziemną ma go w tv i jest mało popularny….

  3. w niedziele po 20 dowiemy sie jak to bedzie faktycznie wygladac

  4. Panowie :) wydaję mi się że dalej to kwestia pojedynczych czasów. Ta hiper miękka mieszanka nie wytrzyma wyścigu w takim tempie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
169 zapytań w 1,458 sek