Home / MotoGP / GP San Marino: Vinales z pole position, P2 dla KTM! Spięcie Rossiego i Marqueza

GP San Marino: Vinales z pole position, P2 dla KTM! Spięcie Rossiego i Marqueza

Maverick Vinales w ostatnich sekundach kwalifikacji w Misano zapewnił sobie pole position, uzyskując zdecydowanie najlepszy czas. Oznaczało to mały dramat dla Pola Espargaro, który na motocyklu KTM chwilę wcześniej zameldował się na szokującym pierwszym miejscu. Jego wynik przetrwał jednak tylko kilkadziesiąt sekund. Valentino Rossi i holujący się za nim Marc Marquez niemal zderzyli się na ostatnim okrążeniu. Po incydencie zostali wezwani przez sędziów.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Marquez, który w FP4 zaliczył wywrotkę, w Q2 próbował holować się za Valentino Rossim. Wydawało się, że taki plan da mu drugie miejsce, jednak Włoch jechał na tyle wolno, że Marquez go wyprzedził. Tyle tylko, że wyjechał za szeroko, po czym to Rossi „zapikował” do wewnętrznej, robiąc „block pass”.

Fabio Quartararo zdobył trzecie miejsce, a jego partner z Petronasa – czwarte. Marquez został z piątym, a Rossi z siódmym miejscem. Fatalnie spisuje się póki co Ducati, a zwłaszcza Danilo Petrucci, którego pokonał nawet Michele Pirro, tester włoskiej ekipy. Andrea Iannone nie wziął udziału w Q1 z powodu kłopotów z ramieniem. Johann Zarco straci trzy pozycje po karze za wypadek z Miguelem Oliveirą we wcześniejszej rundzie. Dziś Francuz był wysoko (jak na niego) – na ósmej pozycji.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki kwalifikacji:
1 Maverick Viñales SPA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’32.265s 9/9 287k
2 Pol Espargaro SPA Red Bull KTM Factory (RC16) +0.295s 7/7 292k
3 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha (YZR-M1)* +0.306s 3/7 289k
4 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.445s 3/8 287k
5 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.477s 3/9 294k
6 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP19) +0.773s 9/9 293k
7 Valentino Rossi ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.814s 3/9 289k
8 Johann Zarco FRA Red Bull KTM Factory (RC16) +0.858s 6/6 288k
9 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +1.000s 7/8 293k
10 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR)* +1.166s 2/8 290k
11 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.184s 8/8 288k
12 Michele Pirro ITA Ducati Team (GP19) +1.196s 6/7 293k
Q1
13 Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (GP18)* 1’33.488s 7/8 288k
14 Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1’33.516s 7/8 293k
15 Aleix Espargaro SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1’33.522s 7/7 289k
16 Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP19) 1’33.571s 3/8 293k
17 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (GP19) 1’33.63s 6/8 290k
18 Jorge Lorenzo SPA Repsol Honda (RC213V) 1’33.777s 6/8 291k
19 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16)* 1’34.162s 7/8 285k
20 Hafizh Syahrin MAL Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1’34.322s 6/8 290k
21 Karel Abraham CZE Reale Avintia Ducati (GP18) 1’34.401s 3/7 287k
22 Tito Rabat SPA Reale Avintia Ducati (GP18) 1’34.904s 2/4 290k
23 Andrea Iannone ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) No TIme 0/0

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 16

  1. Niewiele brakowało do sensacji, ale dyspozycja KTM-a na tym torze jest niesamowita.

    Zachowanie Marqueza było głupie.

  2. Kwalifikacje ciekawe, forma KTM zdecydowanie na plus, ciekawe czy Zarco nie będzie żałował jednak swojej decyzji. Jednak zachowanie marqueza, rzuca cień na sobotnie zmagania. Facet ma mega przewagę w klasyfikacji i prosta drogę do mistrzostwa, a zachowuje się w sposób żenujący- ciagle zabawy w holowanie się, to nie przystoi zawodnikowi na takim poziomie.

    • A może to honda jest tak słaba że już Marc musi się holować

    • Czemu nie przystoi? Co nie jest zabronione to jest dozwolone. Marquez ma pragmatyczne podejście, dlatego jest zawodnikiem z największą liczbą punktów w sezonie.

      • „Co nie jest zabronione to jest dozwolone.”

        Szkoda tylko że Marquez to „geniusz który wie jak podkręcić czas okrążenia”, a reszta to „j*bani holownicy”.

        • Marqueza zadaniem jest zdobywanie dobrych wyników, więc skoro Yamaha jest tu piekielnie mocna, a Quartararo na niej cały weekend wymiata na czele, a Maq nie może wydobyć z tej Hondy tyle, by odpowiedzieć na te wyniki, to chyba macie coś z głową (serio), jeśli uważacie, że nie sięgnie po każdą DOZWOLONĄ możliwość, by znaleźć sposób, by być stosownie wysoko w wynikach.

          @Griszka – żenujące by było, gdyby taki gość jak Marquez nie wychodził z siebie i nie robił wszystkiego, by (wy)ciągnąć jako jedyny tę wielką maszynę o nazwie (Repsol)Honda.

          • Takie komentarze mnie denerwują – na siłę usprawiedliwianie Marqueza za to że się holuje „bo to jedyny sposób”, podczas gdy kierowcy Ducati oraz Rossi zostali już skrytykowani przez te same osoby że chcąc robić lepszy czas szukali kogoś szybszego żeby się podciągnąć.

            Innymi słowy: tylko Marquez zasługuje żeby mieć najlepszy motocykl w stawce i podholować się za rywalami, ponieważ to Marc Marquez, 7-krotny mistrz świata.

          • Tylko Lorenzo odmawiał holowania się, reszta to robiła mniej lub więcej – Marquez więcej, potem Lorenzo też zaczął rozmieć, że jak jest w gorszej pozycji, to trzeba się podholować, bo ludzie patrzą, bo są kontrakty, bo są ambicje. I cóż z tego? Dorna widzi jak to wygląda, więc dopóki nie wprowadzą zmian (np jak to w Moto-E), to będą takie zagrania.
            Każdy ma prawo się holować, czy Wam się to podoba czy nie – taka formuła, więc należy mieć pretensje do Dorny, nie do Marqueza.
            To co Marquez zrobił źle, to że w tak głupi sposób walczył w tej akcji z Rossim – tyle co można mu zarzucić.

    • Raczej będzie żałował, zwłaszcza że jest bez kontraktu na przyszły sezon. Ciekawe czy ktoś w ogóle będzie go chciał w sezonie 2021, bo zerwanie kontraktu tuż przed tym jak motocykl się poprawił tylko go pogrąża. Yamaha, Suzuki też niezbyt wykazywały zainteresowanie nim w poprzednim sezonie.

    • Po co afere krecic. Jeden probowac cwaniakowac, drugi go wystopowal i tyle. Temat zamkniety. Holownikow generalnie wszyscy nie lubimy, bez wzgledu na to kto to robi. Chociaz mistrzowi pewnie mniej to wypada robic niz komus z konca stawki.

  3. Kasiu? To jak to było? KTM jest słaby, niekonkurencyjny, zacofany, be i fe? Coś pominąłem?
    Owszem, jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba to zaakceptować. KTM robi postęp. I za jakiś czas może stać się takim Suzuki z 2018 roku

  4. A Zarco mówił że na KTM-ie nie da się jeździć

  5. zarco jest cienki jak barszcz na motogp, kolejny sezon w yamasze bylby i tak slaby. psychika kiepska na wygrywanie w motogp:d

  6. Już kiedyś to pisałem. Dobry zawodnik to taki który nie tylko umie jechać ale również potrafi rozwijać motocykl, dawać wskazówki mechanikom i inżynierom. Jak to mówią: „zły to ptak co swoje gniazdo kala”
    Za bardzo nikt nim się nie interesował, KTM dał mu szansę i zamiast z Polem wspólnie rozwijać maszynę to tylko narzekał że to nie yamaha itp. Aktualna Yamaha też nie jest taka jak ta sprzed 3 lat. KTM niech się rozwija razem z aprilią. A Dani Pedrosa był dużo, dużo lepszym zawodnikiem niż Cal

  7. A ja się pytam, dlaczego jak Marc wyszedł szeroko i Rossi go pyknal i potem scial szybko do środka zakrętu, to nazywane jest to block pass i wina Marca, a jak to samo we wcześniejszym wyścigu zrobił Zarco z Oliveira gdy się wywrocili, to była to wina Zarco?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
177 zapytań w 1,430 sek