GP25 na razie słabsze od GP24?

Franco Morbidelli znalazł się w centrum dyskusji o konkurencyjności motocykli Ducati na sezon 2025. Starsze modele często radzą sobie lepiej na początku sezonu, ale z czasem to nowsze konstrukcje zyskują przewagę. W zeszłym roku ten trend jednak się nie potwierdził – fabryczne Ducati dominowały, z wyjątkiem Marca Márqueza, który nawiązywał walkę.

Zawodnicy fabryczni w Malezji mają bardzo trudne zadanie: ocenić wybór specyfikacji silnika na dwa kolejne sezony, bowiem silnik wybrany na start sezonu zostanie zamrożony aż do końca okresu stosowania aktualnych przepisów. Dodatkowo nakładają się na to kłopoty z hamowaniem przy nowym silniku. Jest to inna sytuacja niż rok temu, gdy właściwie z marszu GP24 zdobyły dominującą pozycję.

Po pierwszych testach w Sepang ponownie na czoło wysunęły się więc roczne wersje motocykli. Najszybszy był Álex Márquez z Gresini, a Morbidelli, reprezentujący VR46, uplasował się na czwartej pozycji. „W zeszłym roku wszyscy oczekiwaliśmy więcej po GP23” – przyznał Morbidelli. „Tak naprawdę tylko Marc potrafił wykorzystać jego potencjał. To, czego się spodziewaliśmy, po prostu się nie wydarzyło.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

Morbidelli przeszedł z Pramaca do VR46, korzystając dalej z tego samego, ale teraz już zeszłorocznego mistrzowskiego Ducati GP24. Nic więc dziwnego, że ma komfort wyłącznie ustawienia i dopasowania się do tego co już świetnie zna. Mimo że jego nowy kolega z zespołu, Fabio Di Giannantonio, złamał obojczyk, Włoch uważa testy za bardzo udane.

„Jestem niezwykle zadowolony z tych trzech dni. Zespół wykonał świetną pracę, a ja dobrze rozumiem się z nową ekipą.” – powiedział. „To bardzo pozytywne i stanowi świetną bazę do dalszego rozwoju.”

Podkreślił też znaczenie współpracy: „Kluczowe było wzajemne zrozumienie. Wiedzieć, czego się chce, jasno to komunikować i doprowadzić do realizacji tych oczekiwań. Twoje uwagi są ważne, ale równie istotna jest właściwa komunikacja. To pierwsza rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, kiedy dołączasz do nowego zespołu.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

Źródło: crash.net

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Back to top button