Hamulce Bagnai nie przydadzą się Di Giannantonio

Podczas testów MotoGP w Aragonii, Fabio di Giannantonio z VR46, podobnie jak jego kolega z fabrycznego zespołu Ducati, Francesco Bagnaia, zdecydował się wypróbować większe tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm. Choć Bagnaia podkreślał, że zmiana ta pomogła mu odzyskać ważne wyczucie przodu motocykla, co przyczyniło się do zdobycia trzeciego miejsca podczas wyścigu, di Giannantonio nie poczuł tych samych korzyści.
Di Giannantonio, który borykał się z problemami z feedbackiem przedniego koła, zdecydował się na podobny krok. Jednak nie odczuł znaczącej różnicy w porównaniu do swojego kolegi. “To zupełnie inne odczucie na klamce hamulca” – powiedział. „Ale nie dawało nam to aż takiej pewności ani informacji z przodu. To było po prostu inne. Również balans motocykla nie odpowiadał mi, więc wróciliśmy do naszego zestawu.”
Różnice w odczuciach wynikają również z faktu, że styl jazdy di Giannantonio różni się od stylu Bagnaia, a także z innego ustawienia maszyn. „Nasze style jazdy są dość różne, także pozycja na motocyklu nie jest taka sama. A jeśli spojrzysz na nasze ustawienia, to również nie są one do siebie podobne. Trudno porównać moje odczucia z Pecco. Powinniśmy zamienić się motocyklami, żeby zrozumieć!” – dodał.
Mimo to, di Giannantonio osiągnął postępy w innych obszarach, zdobywając 11. czas dnia podczas testu. „Nie czułem się pewnie w szybkim zakręcie. Zawsze była to moja mocna strona, a teraz miałem problemy, ponieważ nie czułem żadnego feedbacku przy wjeździe w zakręt” – wyjaśnił zawodnik VR46. „Dziś poprawiliśmy to. Przynajmniej zrozumieliśmy kilka rzeczy. Zawsze jest trudno odtworzyć to uczucie na każdym wyścigu, ale celem było zrozumienie.”
Di Giannantonio wrócił także do testowania prototypowej owiewki, którą Ducati zaprezentowało podczas testów przedsezonowych. Jednak nie jest jeszcze pewne, czy zdecyduje się na homologację tego rozwiązania w najbliższym czasie. „Zawsze jest trudno powiedzieć na 100%, czy jest to lepsze, czy gorsze, ponieważ tor zmienia się po każdym przejeździe. Są zarówno pozytywy, jak i negatywy. Na razie musimy przeanalizować wszystko, ale to jest możliwe” – stwierdził.
Di Giannantonio zajmuje obecnie piątą pozycję w klasyfikacji generalnej MotoGP, tracąc 134 punkty do lidera, Marca Márqueza, który również startuje na motocyklu Ducati GP25.
Źródło: crash.net