Home / MotoGP / Historia Grand Prix Niemiec

Historia Grand Prix Niemiec

Na zamkniętych odcinkach dróg publicznych w okolicach Chemnitz (za czasów NRD Karl-Marks Stadt) ścigano się już 80 lat temu. Jednak na wybudowanie toru wyścigowego, który służyć miał treningom i wyścigom, zdecydowano się dopiero w latach 90-tych. Tor Na zamkniętych odcinkach dróg publicznych w okolicach Chemnitz (za czasów NRD Karl-Marks Stadt) ścigano się już 80 lat temu. Jednak na wybudowanie toru wyścigowego, który służyć miał treningom i wyścigom, zdecydowano się dopiero w latach 90-tych. Tor usytuowano nieomalże u bram miasta Hohenstein-Ernsttal. To w tym właśnie malowniczym miejscu położonym na południowym zboczu wzgórza Pfaffenberg urodził się Karol May, twórca słynnej postaci Winnetou.

Dane:
Otworzony: 1996 rok
Zmodyfikowany: 2003 rok
Długość okrążenia: 3 671 m.
Najdłuższa prosta: 780 m Szerokość toru: 10 m
Pole position: z lewej strony toru
Zakrętów w lewo: 10
Zakrętów w prawo: 4

To specyficzny tor, jedyny w swoim rodzaju. Mniej niż 10% czasu okrążenia kierowcy jadą z całkowicie otwartą przepustnicą, a wiele długich łuków pokonywanych jest tutaj przy nieznacznym jej uchyleniu. Na tym torze najbardziej przydatnym biegiem jest trójka, a szóstki nie ma nawet gdzie „wrzucić”. Jest to jeden z najkrótszych torów w całym wyścigowym sezonie, a w dodatku większość zakrętów to lewe łuki. Zawodnicy jadą na nim 30 okrążeń. Krótszym torem jest jedynie Laguna Seca w USA gdzie zawodnicy muszą pokonać aż 32 okrążenia. Prawie nikt z zawodników nie lubi tego toru. Prawdą jest jednak, że potrafią tu szybko pojechać Jacque czy Barros. Latem w 1998 roku FIM ogłosiła nowe zasady bezpieczeństwa na torze. To zmusiło projektantów do zmienienia kilku zakrętów toru w Sachsen, na bezpieczniejsze. Kilka statystyk: * W 2004 roku, rekord prędkości na tym torze „zaliczył” Troy Bayliss, rozpędzając się podczas kwalifikacji do 290,9 km/h.

W 1996 roku, na pierwsze GP rozegrane na torze Sachsenring przyszło od 60-100 tys. widzów.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
114 zapytań w 0,340 sek