Home / MotoGP / Honda: Silnik pneumatyczny czy nie? Oto jest pytanie.

Honda: Silnik pneumatyczny czy nie? Oto jest pytanie.

Możliwe, że Honda wstrzyma się z użyciem w sezonie 2008 silnika pneumatycznego i powróci do konstrukcji z poprzedniego sezonu. Mimo trzech posezonowych testów poświęconych rozwojowi nowego radykalnego silnika, który jeszcze nie dorównał pod względem oMożliwe, że Honda wstrzyma się z użyciem w sezonie 2008 silnika pneumatycznego i powróci do konstrukcji z poprzedniego sezonu. Mimo trzech posezonowych testów poświęconych rozwojowi nowego radykalnego silnika, który jeszcze nie dorównał pod względem osiągów tradycyjnej jednostce z 2007 roku, Honda umieściła w ramie RC 212V starszy silnik podczas pierwszego dnia testów. Tak twierdzi Nicky Hayden.

Nicky: ”Dzisiaj mieliśmy w ramie standardowy silnik z poprzedniego sezonu. Ale motocykl prowadził się tutaj lepiej rok temu, gdy miał silnik z pneumatycznym sterowaniem zaworów. Nie wiem w czym tkwi problem. Czy jest to większa moc „starego” silnika? Naprawdę miałem ciężkie chwile z przodem motocykla. Nie mogłem się złożyć, tak jak bym tego chciał. Inny silnik oznacza inne ustawienia, opony… jednym słowem — wszystko.”

Wypytywany o zmianę decyzji ze strony Hondy, Hayden przyznał, że udoskonalona wersja nowego silnika znajduje się w Sepang, ale na razie nie ma pozwolenia na testowanie go.

”Najnowsza wersja silnika z pneumatycznym sterowaniem zaworów jest tutaj, ale jeszcze nie byliśmy w stanie jej przetestować. Jednostka ta była testowana na hamowni w Japonii, ale prawdopodobnie inżynierzy nie są z niej zadowoleni całkowicie. Nie dostaliśmy zielonego światła na przeprowadzenie próby na torze. Zobaczymy teraz, co powiedzą dzisiaj wieczorem w Japonii i, mam nadzieję, zaczniemy prace nad nowym silnikiem już jutro. Dopóki jednak nie zostanie zrobiony duży krok naprzód, możliwe, że nie będziemy używać go w tym sezonie.

Kiedy zapytano Haydena, jaki typ silnika powinien zespół używać, mistrz świata z 2006 roku stwierdził, iż wciąż popiera nową technologię, która jest już używana przez Suzuki i Kawasaki.

”Chciałbym używać silnika pneumatycznego. Chciałbym zobaczyć duży postęp w tym obszarze. Uważam, że to jest przyszłość. Ma o wiele większy potencjał. Muszę sprawdzić ulepszoną wersję, by zobaczyć, jak daleko posunięte są prace.”

Na domiar złego, złamanie ręki przez Daniego Pedrosę oznacza mniejszą ilość danych dla HRC do analizy przed podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie konstrukcji silnika.

Podczas gdy Honda boryka się z problemami, Yamaha zdaje się zmierzać w zupełnie przeciwnym kierunku.

James Toseland powiedział: ”Silnik z pneumatycznym sterowaniem zaworów jest tutaj, ale wciąż w fazie rozwoju. Być może dostanę go do pierwszego wyścigu. Wszystko zależy od tego, jak będą wyglądały postępy. Przede wszystkim jednak musi być lepszy i niezawodny.”

Gwiazda fabrycznego zespołu Valentino Rossi natomiast prowadzi rozwój nad nową jednostką napędową Yamahy. Jednak pomimo problemów z tego typu silnikiem w drugiej części sezonu 2007, 7-krotny mistrz świata uważa, że owa technologia ma przyszłość.

źródło:www.crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
120 zapytań w 0,391 sek