Nicky Hayden zakończył testy na Sepang mocnym akcentem. Amerykanin uzyskał najlepszy czas okrążenia na motocyklu wyposażonym w nowe podwozie oraz silnik jeszcze ze standardowymi zaworami. Wszystko to dlatego, że nowa jednostka napędowa wyposażona w pneumaNicky Hayden zakończył testy na Sepang mocnym akcentem. Amerykanin uzyskał najlepszy czas okrążenia na motocyklu wyposażonym w nowe podwozie oraz silnik jeszcze ze standardowymi zaworami. Wszystko to dlatego, że nowa jednostka napędowa wyposażona w pneumatyczne zawory nie generuję takiego progresu jaki zakładał wcześniej team Hondy.
Nicky znany jest z tego, że podczas testów jest jednym z najbardziej pracowitych zawodników na padoku. Nie inaczej było i dziś. Nicky przejechał dzisiaj 77 okrążeń, najwięcej w całej stawce zawodników. Partner z zespołu Repsola, Dani Pedrosa jak wiadomo wrócił do Hiszpanii w celach rehabilitacyjnych.
Kilka słów od Nicky’ego:” Dzisiaj poszło o wiele lepiej niż przez ostatnie dni i czujemy się z tym dobrze, mam wrażenie, że jestem o wiele bliżej czołówki niż w zeszłym roku o tej porze. Rano sprawdzaliśmy pneumatyczne zawory, potem skupiliśmy się na standardowym silniku i tegorocznym podwoziu, pracując na ustawieniach bazowych.” – rozpoczął mistrz świata 2006.
”Używałem opon kwalifikacyjnych podczas najlepszego okrążenia i stwierdzam, że spisały się dobrze. Potem sprawdziliśmy zestaw przednich opon, ponieważ jednym z moich słabych punktów jest jazda podczas gdy asfalt robi się tu naprawdę gorący. Postanowiłem więc sprawdzić trochę opon kiedy tor był najgorętszy.”
W dalszej części wypowiedzi Nicky zwraca uwagę na to dlaczego dopiero w ostatnim dniu testów osiągnął tak doskonały rezultat: ”Tak naprawdę nie testowaliśmy zbyt wielu opon Michelin aż do dnia dzisiejszego, chcieliśmy wykonywać raczej długie przejazdy. Te przejazdy były przyzwoite, prawdopodobnie najlepszą rzeczą jaką wykonałem w czasie tych testów.”
Kolejne dni to ciężka praca przed zawodnikami kategorii MotoGP: ”Teraz wybieramy się do Phillip Island, który jest trochę innym torem, z kilkoma długimi zakrętami, bardzo szybkimi kawałkami i wieloma zmianami kierunku. Tam najważniejszą rzeczą będą opony, więc będzie to dla nas bardzo istotne by wykonać trochę pracy nad oponami razem z Michelin.”
Nie mogło się odbyć bez komentarza dotyczącego pneumatycznych zaworów nad którymi intensywnie pracują inżynierowie Hondy: ”Wykonaliśmy trochę pracy nad silnikiem z pneumatycznymi zaworami. Nie wiem nad czym konkretnie pracują w Japonii, ale to wszystko zależy ile pracy w to włożą i od tego na jakim etapie się obecnie znajdujemy.”