Home / MotoGP / Jorge Lorenzo przerywa passę Marqueza!

Jorge Lorenzo przerywa passę Marqueza!

Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP)

Passa Marca Marqueza została przerwana podczas trzeciej sesji treningowej na torze Le Mans. Najlepszy czas w samej końcówce osiągnął Jorge Lorenzo, jednocześnie po raz pierwszy w tym sezonie plasując się na szczycie tabeli wyników.

Gdy w pewnym momencie sesji Marquez uzyskał wynik 1’33.045, jego przewaga nad rywalami wynosiła pół sekundy i wydawało się, że nikt nie będzie w stanie zdetronizować go z pozycji numer jeden. Na sam koniec sesji jednak udało się to ubiegłorocznemu v-ce Mistrzowi Świata Lorenzo, który pokonał swojego rodaka o dokładnie 0.021sek. Tym samym jeszcze żadnemu zawodnikowi nie udało się w ten weekend zejść poniżej bariery 1’33.

Czołową trójkę uzupełnił w FP3 Pol Espargaro, wyprzedzając o 0.009sek swojego rodaka Alvaro Bautistę. Drugi z Hiszpanów, tak jak wczoraj, tak dobry wynik uzyskał w samej końcówce. Piąty i trzy dziesiąte wolniejszy od lidera był tymczasem Valentino Rossi, przy okazji poprawiając się o ponad sekundę względem wczorajszej sesji. Szósty czas przypadł Stefanowi Bradlowi, który o blisko jedną dziesiątą pokonał Daniego Pedrosę. Dwójka ta po Grand Prix Hiszpanii przeszła operacje prawych rąk, by zapobiec syndromowi pompującego przedramienia.

W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze Bradley Smith oraz dwójka Ducati: Andrea Dovizioso i drugi wczoraj – o włos wolniejszy od Marqueza – Andrea Iannone. To właśnie ta dziesiątka bezpośrednio awansuje do Q2, z tym tylko, że w nieco innej kolejności. W łącznej tabeli wyników „CrazyJoe” znalazł się bowiem na pozycji numer osiem, przed Brytyjczykiem i #4.

Już o 13:30 czwarta, ostatnia sesja treningowa. Zaraz po niej rozpoczną się obie części kwalifikacji.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki trzeciej sesji treningowej we Francji:
1. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’33.021 [okr. 22/22] 307km/h (max.speed)
2. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’33.045 +0.024 [12/19] 306km/h
3. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’33.241 +0.220 [17/22] 309km/h
4. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’33.250 +0.229 [18/21] 307km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’33.331 +0.310 [20/21] 308km/h
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’33.368 +0.347 [17/22] 308km/h
7. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’33.449 +0.428 [14/21] 310km/h
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’33.510 +0.489 [20/24] 307km/h
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’33.716 +0.695 [19/21] 311km/h
10. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’33.784 +0.763 [6/23] 307km/h
11. Aleix Espargaro SPA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’33.851 +0.830 [10/15] 299km/h
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’34.209 +1.188 [16/19] 303km/h
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’34.333 +1.312 [7/19] 308km/h
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’34.382 +1.361 [18/23] 295km/h
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’34.604 +1.583 [15/20] 301km/h
16. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’34.626 +1.605 [4/18] 293km/h
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’35.727 +2.706 [5/16] 295km/h
18. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Avintia) 1’36.014 +2.993 [16/18] 295km/h
19. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’36.127 +3.106 [5/12] 290km/h
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’36.462 +3.441 [12/18] 292km/h
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’36.513 +3.492 [13/14] 288km/h
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’37.117 +4.096 [18/19] 291km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,451 sek