W piątek została podjęta decyzja o zamianie klasy 250cc na klasę 600cc. Wszystko zacząć ma się od 2011roku.
Komisja Grand Prix, w skład której wchodzili: Carmelo Ezpeleta, Claude Danis, Herve Poncharal i TakanaoTsubouchi, w obecności sekretarza posiedzenW piątek została podjęta decyzja o zamianie klasy 250cc na klasę 600cc. Wszystko zacząć ma się od 2011roku.
Komisja Grand Prix, w skład której wchodzili: Carmelo Ezpeleta, Claude Danis, Herve Poncharal i TakanaoTsubouchi, w obecności sekretarza posiedzenia, pana Paula Butlera jednogłośnie postanowiła wprowadzić następujące zmiany do regulaminu:
Regulamin techniczny – 2.11 paliwo, oleje i chłodziwa
2.11.2 Benzyna bezołowiowa będzie zgodna ze specyfikacją FIM Grand Prix (w zgodności z nowymi normami UE), jeżeli:
a) posiada następujące cechy: siarka (mg/kg) 10 (zamiast 50) — począwszy od 01.01.2009
Wymiana klasy 250cc
Do podania na 01.01.2011, Komisja Grand Prix zaakceptowała następujący wniosek, podjęty przez większość członków MSMA: 4-suwowy silnik o pojemności maksymalnie 600cc i z maksymalnie 4 cylindrami. Wniosek zostanie wysłany do wszystkich producentów. Kandydatury producentów zainteresowanych braniem udziału w najnowszej klasie muszą być wysłane do FIM i Dorna najpóźniej do 31 lipca 2008. Dokładniejsze dokumentacje techniczne będą następnie omawiane i ustalane.