Home / MotoGP / Kolejny tytuł dla Rossiego

Kolejny tytuł dla Rossiego

Data urodzin: 16/02/1979
Miejsce urodzin: Urbino, Włochy
Pierwsze Grand Prix: 1996 Malezja, w klasie 125
Pierwsze Pole Position: 1996 Czechy, w klasie 125
Pierwsze najszybsze okrążenie w czasie wyścigu: 1996 Francja, w kData urodzin: 16/02/1979
Miejsce urodzin: Urbino, Włochy
Pierwsze Grand Prix: 1996 Malezja, w klasie 125
Pierwsze Pole Position: 1996 Czechy, w klasie 125
Pierwsze najszybsze okrążenie w czasie wyścigu: 1996 Francja, w klasie 125
Pierwsze Podium: 1996 Austria, w klasie 125
Pierwsze zwycięstwo w GP: 1996 Czechy, w klasie 125
Starty w GP: 153
Starty w klasie 500cc/MotoGP: 93
Starty w klasie 250cc: 30
Starty w klasie 125cc: 30
Zwycięstwa w GP: 77
Zwycięstwa w klasie 500/MotoGP: 51
Zwycięstwa w klasie 250: 14
Zwycięstwa w klasie 125: 12
Drugie miejsca: 23
Trzecie miejsca: 13
Podium: 113
Starty z Pole Position: 40
Ilość tytułów mistrzowskich: 7
1997 w klasie 125cc
1999 w klasie 250cc
2001 w klasie 500cc
2002 w klasie MotoGP
2003 w klasie MotoGP
2004 w klasie MotoGP
2005 w klasie MotoGP
Suma zdobytych punktów: 2492

BIOGRAFIA:
Urodzony 16 Lutego 1979 roku w Urbino. Syn Graziano Rossiego, który był trzeci w Mistrzostwach Świata w 1979 roku w klasie 250cc, na motocyklu Morbidelli. Rozpoczął sportową karierę w 1990 roku jeżdżąc na zawodach mini-moto. W 1993 zadebiutował na Cagiva’ie w Mistrzostwach Włoch, w klasie 125cc Sport i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, aby w sezonie 1994 zdobyć tytuł mistrza. W 1995 brał udział w Mistrzostwach Europy, jako oficjalny jeździec Aprilli, kończąc sezon na 3 miejscu. Opuścił Włoskie Mistrzostwa w 1996 roku i przeniósł się do Mistrzostw Świata.

KARIERA MotoGP:

Dokonania Rossie’go w ciągu 9lat!!!

1996: Debiut w kl. 125ccm w GP Malezji w team’ie Aprilia Scuderia AGV.
Końcowa kwalifikacja 9 miejsce i 111 punktów – pierwsze zwycięstwo: Czechy.

1997: Drugi w historii najmłodszy mistrz świata w kl. 125ccm. Zmiana team’u Aprilia Nastro Azzurro.
Podsumowanie sezonu 1 miejsce i 321 punktów – 11zwycięstw: Malezja, Hiszpania, Włochy, Francja, Holandia, Imola, Niemcy, Brazylia, Wlk. Brytania, Katalonia i Indonezja.

1998: Przejście do 250ccm. Również team Nastro Azzurro Aprilia.
Podsumowanie sezonu 2 miejsce i 201 punktów – 5 zwycięstw: Holandia, Imola, Katalonia, Australia i Argentyna.

1999: Zostanie najmłodszym mistrzem świata w kl. 250ccm. Jeżdżąc na Aprilis.
Podsumowanie sezonu 1 miejsce i 309 punktów – 9 zwycięstw: Hiszpania, Włochy, Katalonia, Wlk. Brytania, Niemcy, Czechy, Australia, płd. Afryka i Brazylia.

2000: Przejście do kl. 500ccm. Zmiana motocykla na Hondę natomiast team pozostaje ten sam Natro Azzurro.
Podsumowanie sezonu 2 miejsce i 209 punktów – 2 zwycięstwa: Wlk. Brytania i Brazylia.

2001: Zdobycie tytułu mistrza świata w kl. 500 ccm. Jeżdżąc w drużynie Nastro Azzurro Honda.
Podsumowanie sezonu 1 miejsce i 325 punktów – 11 zwycięstw: Japonia, płd. Afryka, Hiszpania, Katalonia, Wlk. Brytania, Czechy, Portugalia, Pacyfik, Australia, Malezja i Brazylia.

2002: Bezapelacyjne zwycięstwo w kl. MotoGP na czterosuwowej Hondzie RC211V. Zmiana drużyny Repsol Honda.
Podsumowanie sezonu 1 miejsce i 355 punktów – 11 zwycięstw: Japonia, Hiszpania, Francja, Katalonia, Włochy, Holandia, Wlk. Brytania, Niemcy, Portugalia, Brazylia i Australia.

2003: Obronienie tytułu mistrza świata w kl. MotoGP. Team Repsol Honda.
Podsumowanie sezonu 1 miejsce i 357 punktów – 9 zwycięstw: Japonia, Hiszpania, Włochy, Czechy, Portugalia, Brazylia, Malezja, Australia i Walencja.

2004: Zaskakujące przejście do drużyny Gauloises Fortuna Yamaha i po raz kolejny po pasjonującej walce obrona tytułu „najlepszego” z najlepszych w kl. MotoGP.

2005: Zdobywa drugi tytuł MotoGP w Motocyklowych Mistrzostwach Świata dla Yamahy na 4 rundy przed końcem sezonu, a tym samy zapewnia sobie 7 tytuł w karierze.
Podsumowanie sezonu 1 miejsce i 281punktów po 13 rundach, pozostały do rozegrania jeszcze 4 eliminacja w Australii, Katarze,Turcji i Walencji – 9 zwycięstw: Hiszpania, Chiny, Francja, Włochy, Katalonia, Holandia, Wielka Brytania, Niemcy i Czechy.

INNE FAKTY DOTYCZĄCE KARIERY ROSSI’EGO:

– W 2001 roku Rossi został najmłodszym w historii kierowcą, który zdobył tytuły w trzech różnych klasach. Jedyni kierowcy, którym również się to udało to Phil Read (125, 250, 500) i Mike Hailwood (250, 350, 500). Rossi był czwartym kierowcą w historii jeśli chodzi o wiek, który zdobył tytuł w klasie 500cc po takich kierowcach jak: Freddie Spencer, Mike Hailwood i John Surtees.

– W wyścigu inaugurującym sezon 2004 (tor Welkom, RPA), Rossi został pierwszym w 55 letniej historii MotoGP, który wygrał kolejne z rzędu wyścigu startując na dwóch różnych maszynach

– Ostatnie zwycięstwo Rossi’ego w Czechach było jego dziewiątym zwycięstwem w tym roku. Jest to najwyższa liczba zwycięstw w sezonie dla jakiegokolwiek kierowcy Yamahy w historii.

– Rossi jest trzecim w historii kierowcą, który zdobył pięć lub więcej tytułów w „królewskiej klasie”. Giacomo Agostini wygrał najwięcej – osiem, a Mick Doohan pięć.

– Jedynym kierowcą, który zdobył kolejne z rzędu tytuły, startując na różnych motocyklach, był Eddie Lawson, który zdobył tytuł jeżdżąc Yamahą w 1988, a potem Hondą w 1989.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
128 zapytań w 1,065 sek