Home / MotoGP / KTM chce Petruxa na Dakarze po zatrudnieniu Fernandeza

KTM chce Petruxa na Dakarze po zatrudnieniu Fernandeza

Stefan Pierer stojący na czele marki KTM przyznał, że bardzo chętnie widziałby w składzie fabrycznej ekipy na Rajd Dakar Danilo Petrucciego, dla którego zabrakło miejsca w KTM na tor 2022 w MotoGP. Przypomnijmy – austriacka ekipa zupełnie przemodeluje skład Tech3 – a więc posady tracą zarówno Iker Lecuona jak i wspomniany Petrucci.

KMT już dawno zakontraktował do MotoGP Remy’ego Gardnera, teraz potwierdził także Raula Fernandeza – niesamowicie utalentowanego Hiszpana. Petrucci nie podołał wyzwaniu jazdy na motocyklu RC16, ale jego umiejętności pozatorowe sprawiają, że KTM widzi dla niego przyszłość wewnątrz marki. Przypomnijmy, że gdy Petrucci jeździł dla Ducati, często odbywał wspólne treningi crossowe z Andreą Dovizioso.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Danilo to niesamowity gość. Chcemy go więc zatrzymać. Dostał od nas oferę. Może ścigać się w Dakarze 2022 w Arabii Saudyjskiej. Na początku mi nie uwierzył. Jego motocykl miałby barwy Tech3.” – powiedział Pierer.

„Udział w Dakarze zawsze byłjego dążeniem. Mówił nam o tym. W takim projekcie mamy pewne możliwości marketingowe wycelowane we Włochy. To byłaby świetna historia. Nie wypuścimy Danilo. Przekażemy naszemu menedżerowi zawodów offroadowych, Robertowi Jonesowi, że potrzeba nam czwartego zawodnika na Dakar do współpracy z Red Bullem, i Danilo może być jednym z nich.” – dodał.

Źródło: speedweek.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 32

  1. no i fajnie, ale największą zagadką pozostaje skład petronasa, tutaj to dopiero możemy spekulować…

    • Lecuona – Locatelli albo Lecuona – Canet, na ten moment nic innego nie ma sensu

      • Canet odpada, podpisał już kontrakt z Pons Racing na 2 kolejne sezony.

        • No to super! Canet zostaje na dwa sezony w moto2. A tak szczerze to oczekiwałem że za rok bedzie motogp. Jego decyzja…

        • No to jeszcze prościej. Na ten moment branie kogoś innego z Moto 2 to albo za duże ryzyko (Ogura, Arbolino, Vietti) albo skazanie się na zamykanie stawki (Vierge, Dixon, Roberts). Skoro chcą mieć młody skład, Lecuona nadaje się z dostępnych opcji najlepiej, a Locatelli radzi sobie lepiej od Gerloffa, więc nie musiałby być outsiderem

          • Lecuona + Yamaha to może być sukces. On ma w sobie coś co nie mógł pokazać na KTMIE,może fajna opcja by była. Locatelli to junior yamahy, który w debiucie WSBK jezdzi na podium, a Gerloff i Toprak podpisani wiec został on

        • Mateusz Racing Obserwator

          Jakim Pons Racing w HP 40 nie będzie jeżdzić

        • Mateusz Racing Obserwator

          Raczej w Aspar Team skala HP 40 Pons zostanie prawdopodobnie identyczny

        • Mateusz Racing Obserwator

          Przepraszam skład Flexbox HP 40 Pons prawdopodobnie zostanie identyczny a Canet zostanie w zespole Aspar Angel Nieto Team

        • Mateusz Racing Obserwator

          Co miałem przeczytać jak nie była oficjalnych informacji mądralo

          • Oficjalne informacje są. Tylko że ty przeglądasz jedynie motogp,pl i potem jesteś zdziwiony „skąd taka informacja?”.
            Zacznij czasem przeglądać również oficjalną stronę motogp,com albo coś skupiającego wszystkie sporty motorowe (jak motorsport,com) to czasem wyłapiesz nieco więcej, i to zanim na tej stronie się pojawi.
            To że Paweł Krupka, Mefisto czy ktokolwiek inny z redakcji nie puścił „jeszcze” jakiegoś newsa na motogp,pl nie oznacza jeszcze że coś nie jest potwierdzone. A czasem ciężko ogarnąć pisanie kilku wiadomości naraz – zwłaszcza teraz gdy jednocześnie było MotoGP i WorldSBK.

        • Mateusz Racing Obserwator

          Ja przeglądam co najmniej kilka stron motor sportowych jak MotoGP.com.Motor Sport.com,MotoGP.pl.Autosport.com,Motor sport week,Speedweek,Świat wyścigów itd itd.Także nie wmawiaj mi takich inwektyw dobrze.

          • Jakbyś przeglądał te inne serwisy to wiedziałbyś że Canet idzie do Pons Racing na kolejne 2 sezony, wiedziałbyś też wcześniej że Gerloff zastępuje Morbidelliego w Assen… ale ty to jedynie wolisz sam pouczać kogoś co ma „czytać uważnie”.

        • Mateusz Racing Obserwator

          O tym nawet nie wiedzą Badziak i Jędrzejewski.Jakby wiedzieli to powiedzelii by o tym w transmisji a nie przymierzali Caneta do Petronas Yamahy.Także nikogo nie pouczam tylko musiałem przegapić te info i tyle w temacie Arona

          • sam sie wyjaśnileś tutaj. Widać że oglądasz tylko PL bo fakt o Badziaku i Jedrzejewskim mówi sam za siebie. I już nie rób siary na portalu bo dużo razy twoje ego wykraczało poza skale

    • Myślę, że aktualny. Przeczesanie Google wskazuje, że newsy o Dakarze są o 2-3 dni późniejsze.

      • Tak, artykuł ze Speedweeka jest z 10.08.
        Tyle że wcześniej sam Petrucci powiedział co sądzi o dalszej współpracy.
        Tyle że jest to kolejne „chcemy aby…” ze strony KTM w jego kierunku.
        Po Le Mans Petrucci poprosił o więcej wsparcia ze strony fabryki i powiedzieli mu że dostanie i na powiedzeniu i na jednej nowej ramie jakiś czas później się skończyło.
        Więc jak teraz KTM obiecuje Petrucciemu super współpracę w Dakarze, to chyba liczą że koleś dostał amnezji.
        Bardzo chciałbym zobaczyć jak KTM składa mu propozycję:
        „Ej Danilo kojarzysz ten zespół co to go z niego Cię właśnie wyrzuciliśmy tak szybko że nawet szef tego zespołu nie wiedział, bo bierzemy Hiszpana na siłę? No, to mógłbyś w jego barwach startować w Dakarze. Świetna sprawa, nie? Obiecujemy, że tym razem to już na pewno damy Ci odpowiednie wsparcie. Przecież nie kłamali byśmy”

        • no fakt, KTM potraktował go conajmniej niepoważnie, mam wrażenie, że KTM robi się podobny do ducati pod tym i innym względem

          • Podobny? Oni tak robią od kiedy się pojawili i zaczęli coś znaczyć, RB w F1 to dokładnie ten sam przypadek

          • Smith,Zarco,Syahrin tera Lecuona i Petrux. Jeżeli liczymy jeszcze Moto3 to Antonelii,Can Oncu,Bendsneyder,Kent Jeżeli Moto2 to Oettl,Bezzecchi i troche Martin

  2. Fernandez bardzo był niezadowolony z faktu że trafi do MotoGP w przyszłym sezonie. Lecuona wróci raczej do Moto2, a Petrucciego wiedziałbym w Petronasie z jakimś młodym zawodnikiem.

  3. W Petronasie Lecuona byłby dobrą opcją. Jest młody i perspektywiczny, już objeżdżony. Więc tak na prawdę nie jest już debiutantem. Petrucci swoje już szanse dostał. To nie kaliber MotoGP. Oby tylko nie przyszło im wziąć z WSBK Rabata. Savadori także się nie nadaje. Andrea Locatelli? Szczerze w to wątpię. Już prędzej Gerloff, ale to z pobudek marketingowych. Dixon nie zasłużył za obecny sezon. Już prędzej Joe Roberts, choć trochę zaczął ostatnio cieniować. Ciężki orzech do zgryzienia ma Petronas. W zeszłym roku wygrali łącznie sześć wyścigów, a teraz są w poważnych tarapatach.

  4. A jak już tak w temacie Petronasa to może by tak dać Doviego. Może już stary, może wybredny, ale na rynku nie ma wielkich nazwisk. Mogliby mu dać kontrakt na rok i obie strony zobaczył by jak im się współpracuje. Pytanie czy Dovi by chciał, ale myśle, że fabryczne moto w Petronasie to nienajgorsza opcja. Albo bardzej szalona opcja z Acostą, choć sam uważam, że nie byłoby to dla zawodnika, jednak kiedyś były głosy że może by tak od razu z moto3 do motogp.

    • Dovi i Acosta to nie najlepsze plot twisty. Czy ktoś serio chciałby 17 latka do Motogp? Ludzie nie szalejcie z tym Acostą. Jeszcze sie okaże że to zwykly outsider co bedzie zamykał tyły w moto2. Wszystko może sie stać. A Dovi? Predzej wróci z Aprilią niż z Petronasem,sprawdzenie takiego jednego sezonu to ogromne ryzyko. Ja osobiście licze na Lecuone i Locatelliego.

  5. Co do Petronasa tam nie trzeba pośpiesznie organizować składu. Dovi ma pewien pogląd co Aprilia jest w stanie mu zaproponować. Co do Petronasa możliwe że z emki jako muł testowy wróci CC 35. 2 fotel na spec A to będzie wielka niewiadoma. Yamaha potrzebuje zawodników którzy będą na satelitach pociągnąć rozwój zespołu i motocykla. Sprowadzanie na siłę z Moto 2 i Moto 3 może być bezcelowe i zbyt wielkim ryzykiem.

    • W świetle informacji o wycofaniu się Petronasa, to może być ciężko rozwój motocykla w tej satelicie.
      Bez pieniędzy, zespół Razalego zapewne stanie się drugim Monster Yamaha Tech3.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
221 zapytań w 1,618 sek