Home / MotoGP / KTM wraca do gry

KTM wraca do gry

Mimo, iż austriacki producent motocykli KTM nie najlepiej radził sobie w Motocyklowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2010, na wieść o nowej kategorii Moto3, momentalnie otrzymał nowe siły do dalszej rywalizacji.

Już w 2012 roku oficjalnie będziemy mieli okazję podziwiać prototypowe KTM’y w akcji w kategorii zastępującej dzisiejsze 125cc. Najwyraźniej kategoria Moto3 jest strzałem w dziesiątkę, skoro dała konkretny zastrzyk energii austriackiemu producentowi po tym jak zupełnie nie radził sobie w ubiegłym roku z Danielem Kartheiningerem w najniższej kategorii w Motocyklowych Mistrzostwach Świata.

 

Jak dobrze pamiętamy, KTM niegdyś z sukcesami wystawiał swoje motocykle w kategoriach 125cc i 250cc. W pewnym momencie okazało się, że austriacki producent postanowił skupić się już tylko na sportach motocrossowych itp., przez co prawie do zera spadło jego zaangażowanie w MotoGP. Co prawda w ubiegłym roku, KTM wziął jeszcze udział w serii World Superstock, wystawiając swój sportowy motocykl RC8, jednak to nie było już to samo, a wyniki pozostawiały wiele do życzenia.

 

Możliwe, że gdyby nie kategoria Moto3 to próżno byłoby nam wyszukiwać pomarańczowych jednośladów w jakiejkolwiek klasie wyścigowej Motocyklowych Mistrzostw Świata. W momencie gdy KTM dowiedział się o Moto3, bez wahania zaczął budować nową maszynę wyścigową. Efekty pracy austriackiego producenta można było podziwiać tuż przed końcem ubiegłego roku. Nowy prototypowy motocykl KTM odbył swoje pierwsze testy na torze wyścigowym w Kartagenie. Testerem jednośladu był były zawodnik Motocyklowych Mistrzostw Świata Michi Ranseder.


Jeżeli chodzi o sam motocykl, będzie on posiadał silnik o pojemności równej 250cc. Dlaczego „posiadał”, a nie „posiada”? Dlatego, że nowy KTM podczas testów wcale nie używał jednostki napędowej, która będzie wymagana w 2012 roku przez kategorię Moto3. Motocykl swoje pierwsze testy odbył wraz z zamontowanym silnikiem 350 SX-F, który ma większą pojemność i co ciekawe, jest stosowany w motocyklach crossowych.

 

KTM nie zdradził informacji na ten temat, więc raczej trudno jest się domyślać dlaczego użyto właśnie takiego silnika. Być może będzie on przerabiany, albo ten właściwy nie jest jeszcze gotowy. Zapewne na tego typu informacje przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Według nieoficjalnego źródła, wiadomo jeszcze, że w nowym KTM zastosowano podwozie zapożyczone z motocykli startujących w kategorii 125cc. Do sezonu 2012 pozostało nam jeszcze mnóstwo czasu, a już teraz robi się naprawdę ciekawie jeżeli chodzi o nowopowstającą kategorię Moto3.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,027 sek