Home / MotoGP / LCR Honda szuka możliwości wystawienia drugiego motocykla

LCR Honda szuka możliwości wystawienia drugiego motocykla

Cal Crutchlow

Luccio Cechinello potwierdził, że jego zespół LCR Honda także jest w gronie tych, które starają się o ostatnie wolne miejsce w MotoGP na przyszły sezon, kiedy to stawka królewskiej klasy, po dołączeniu KTM-a, ma zamknąć się w ilości 24 motocykli. Obecnie w MotoGP mamy 21 stałych uczestników.

Swoje zainteresowanie 24 miejscem zgłaszał zespół Sito Ponsa, natomiast pogłoskom o takie starania zaprzeczał Valentino Rossi, prowadzący zespół Sky VR46. W sumie, jeśli wierzyć doniesieniom, łącznie zainteresowanych jest pięć różnych podmiotów.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wśród nich jest też wspomniana LCR Honda, która wystawiała dwa motocykle w 2015 roku, ale problemy ze sponsorami zmusiły ją do powrotu do jednej maszyny. „Szczerze mówiąc, w tym momencie nie mamy budżetu, ale rozmawiamy z obecnymi i potencjalnymi sponsorami.” – powiedział Lucio Cechinello w wywiadzie dla motomatters.com.

„Realistycznie patrząc, bardzo trudno będzie to wszystko zebrać. Ale nie poddamy się do ostatniej godziny ostatniego dnia.” – dodał. Zgłoszenia trzeba wysyłać do 29 kwietnia.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 13

  1. Oby to się udało, trzymam kciuki :)

    tylko jeszcze pytanie: Dorna dąży do tego, żeby każda fabryka wystawiała 4 motocykle, no to 2 Repsol i 2 kto? LCR czy Marc VDS?

  2. Nie zrozumieliśmy się :) przepis o 4 maszynach nie jest i tak już aktualny (zresztą, to trochę bzdura, że go wprowadzili swego czasu).
    Chodzi o to, że zamierzeniem Dorny jest: 6 fabryk * 4 motocykle. I to nie żaden przepis, a cel, do którego Dorna dąży – nie wiem, czy wprowadzą taki przepis, albo zrobią to „na swoje sposoby”, ale jeśli tak, to albo LCR, albo Marc VDS będą musieli zrezygnować z jednej Hondy/swoich Hond :)

    • Zamierzeniem Dorny jest, by producent na żądanie zespołów klienckich mógł udostępnić dwa motocykle, ale jeśli takie zgłoszenie się nie pojawi, to nie widzę możliwości, by zmuszać jakieś zespoły do korzystania np z Suzuki albo KTM. Więc 6×4 to trochę abstrakcja. To nie F1, ze musisz mieć dwa bolidy w zespole :)

    • Moim zdaniem model 6×4 jest nierealny. Suzuki czy Aprilii nie będzie stać na dodatkowe motocykle i ich obsługę w trakcie sezonu, przecież oni nawet nie mają sponsorów. Będzie tak jak jest do tej pory – 3 duże fabryki i satelity plus mniejsze fabryki.

      • W sumie Suzuki miało w planach pojawienie się zespołu satelickiego, więc kto wie :)
        Ale pewnie wyjdzie tak, jak mówisz. W erze 990 ani Suzuki, ani Kawa nie miały satelit, więc teraz te mniejsze fabryki też raczej nie będą miały, może jakieś dzikie karty ewentualnie, co bym bardzo miło widział :)

      • Jak będą wyniki to i zainteresowani się pojawią i sponsorzy sami zaczną pukać do drzwi.

    • Po prostu będzie 6 zespołów fabrycznych i jakaś ilość zespołów prywatnych, każdy z co najmniej jednym motocyklem. I tym prywatnym zespołom każda fabryka będzie musiał dostarczyć minimalnie 2 motocykle – jeśli oczywiśćie ktoś będzie chciał taki motocykl.(czyli jesli zespoły prywatne będa chciały 3 motocykle Suzuki to Suzuki może udostępnić 2 motocykle, a jesli zechce to 3; jesli z kolei zespół prywatny bedzie chciał tylko jeden motocykl Suzuki to Suzuki będzie musiało dostarczyć 1 motocykl) Oczywiście jest też mozliwość, że powstanie zupełnie inny motocykl nie związany z żadna inna fabryką, bądź też wyppożyczający tylko silnik od fabryki – w co wątpię.

      • Jeśli Suzuki w przyszłości okaże się konkurencyjne i zapewni odpowiednie wsparcie to i może udostepni jakis motocykl potencjalnemu klientowi. Oczywiście najprzejrzystsza mozliwościa dla potencjalnego kibicajest sytuacja gdzie jest 12 zespołów x 2 motocykle; w tym 6 fabryk i odpowiadających mu 6 satelit z dwoma motocyklami (każdy zespół inny motocykl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
152 zapytań w 1,426 sek