Home / MotoGP / Lorenzo najszyszby podczas pierwszego dnia testów w Walencji

Lorenzo najszyszby podczas pierwszego dnia testów w Walencji

Jorge Lorenzo był najszybszym zawodnikiem, pierwszego dnia testów, na torze w Walencji. Testów, które rozpoczynają przygotowania do sezonu 2014. W Hiszpanii mogliśmy pierwszy raz zobaczyć Cala Crutchlowa na Ducati, a Scott Redding zaliczył swój debiut na Hondzie w zespole Gresiniego.

 

Lorenzo pokonał jedno okrążenie toru im. Ricardo Tormo w 1:31.257 sekundy. Hiszpan dosiadał dziś modelu 2013, jednak wszystko wskazuje na to, że jutro przesiądzie się na motocykl w specyfikacji 2014.

Valentino Rossi  był dziś drugi, tracąc do swojego team partnera 0,093 sekundy. Pierwszy raz pracował ze swoim nowym szefem mechaników Silvano Galbusera, który zastąpił Jerry’ego Burgessa.

Crutchlow swój debiut może zaliczyć do udanych, ponieważ stracił do swojego kolegi z teamu Ducati – Andrei Dovizioso niewiele ponad 0,1 sekundy. Crutchlow zabrał do Ducati swojego szefa ekipy z Tech3 – Daniele Romagnoli.  

Jednak szybszy od swoich kolegów był Andrea Iannone na satelickiej maszynie (Pramac Ducati), który z czasem 1:31.925 uplasował się na 4.miejscu.

Stefan Bradl był dziś najszybszym zawodnikiem na Hondzie. Dani Pedrosa i Marc Marquez odpuścili sobie dzisiejsze treningi.

Scott Redding swój pierwszy kontakt Hondą zakończył na 11. pozycji z czasem 1:34.195 sekundy. Na motocyklu MotoGP zadebiutował także mistrz świata Moto2 – Pol Espargaro. Hiszpan na motocyklu Yamaha YZR-M1 uzyskał wynik 1:33.187, co dało mu 10. miejsce w tabeli czasów.

Nicky Hayden musiał dziś pauzować, z powodu niedostarczenia przez Hondę nowej RCV1000R. Produkcyjny motocykl do testów otrzymał jego kolega z zespołu Aspar – Hiroshi Aoyama.

Testy potrwają do środy. Zapraszamy do naszego portalu na codzienne relacje z przygotowań teamów MotoGP do sezonu 2014!

 

Wyniki testów MotoGP Walencja (poniedziałek):

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1:31.257s (Okr. 46/48)
2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1:31.350s (41/42)
3. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1:31.751s (25/40)
4. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1:31.925s (46/49)
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1:31.943s (30/36)
6. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (GP13) 1:32.054s (36/39)
7. Michele Pirro ITA Ducati Test Team (GP13) 1:32.698s (26/32)
8. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1:32.745s (33/37)
9. Hiroshi Aoyama JPN Power Electronics Aspar (RCV1000R) 1:33.020s (38/38)
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:33.187s (32/45)
11. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 1:34.195s (31/34)
12. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT) 1:34.378s (16/17)
13. Martin Bauer AUT Remus Racing Team (S&B Suter-BMW CRT) 1:35.115s (22/27)
14. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (FTR-Kawasaki) 1:36.304s (19/26)

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 35

  1. W sumie bez większych niespodzianek. Wiadomo coś, dlaczego brakuje duetu Repsola i Bautisty?

  2. Rozmawiałem dziś na miejscu z technikami Hondy – podobno jutro zobaczymy cały skład.

  3. pewnie chłopaki z podłogi nie mogą sie podnieść.

  4. Widać klasę Cala, wsiada i od razu robi lepszy czas jak Pirro i Hernandez

  5. Mike di Meglio – zawodnik z drugiej połowy stawki z Moto2 i idzie do klasy „królewskiej”…

    • Dobrze, że napisałeś „idzie” ;) Odnośnie jego czasów.

      • Świetnie się zapowiadał po tytule w 125cc. Pokonał wtedy Corsiego, który choćby wczoraj był na podium. Miał udany początek startów w Moto2, ale potem coś „pękło”. W każdym razie nie trafia do czołowej ekipy, tylko do klasy „open”. Na pewno jest bardziej wartościowy od Michael’a Laverty’ego. Patrząc na jego karierę, skąd się on tam wziął?? ;)

  6. Scott Redding swój pierwszy kontakt Hondą zakończył na 11. pozycji z czasem 1:43.195 sekundy

  7. dla takich zawodników jak di meglio i abraham było własnie crt.

    kiedy Colin testuje swój nowy motocykl ?

    • Bez przesady, niektórzy na litrówkach mają gorsze czasy niż najlepsi z Moto2…

      • Ba… Moto2 – właśnie dziś mnie żona zapytała jaki miałem czas na torze w Walencji jak byłem na testach przed sezonem w Mistrzostwach Polski. Przyznam bez bicia, że na R1-ce byłem wolniejszy niż dziś zawodnicy na Moto3. Fakt, że to już blisko 10 lat ale jednak zarówno ja jak i późniejszy Mistrz Polski jeździliśmy wtedy wolniej niż dziś lata Moto3.

        • Być może własnie dlatego nie mamy Polaka w MŚ :D Swoją drogą jak widać droga do tego nie jest daleka. Jakiś polski milioner nie miałby co z kasą zrobić i wymyśliłby sobie polski zespół w klasie Open, oo :D

          • Brak naszego rodaka w wyścigach tej klasy to kwestia bardzo złożona i jak obserwuje realia to w najbliższym czasie brak światełka w tunelu. Ale to już zupełnie inna sprawa i temat na spory tekst.

          • U nas leży i kwiczy sport narodowy, a nazywa się „futbol”, więc nie ma nawet dyskusji na temat sportu motorowego… ;)

          • już chyba nawet przestał kwiczeć…

      • Pozwolę sobie włączyć się do dyskusji nt. Polaków w MotoGP.
        Z własnego egoistycznego punktu widzenia uważam to za wielką zaletę. Nie chodzi mi o zawodników, bo chłopakom życzę jak najlepiej. Ale bardzo nie lubię rzucania się na każdy sport, w którym polak zacznie odnosić jakieś sukcesy. I mówiąc szczerze mam nadzieję, że nigdy w życiu nie usłyszę w pracy pytania na zasadzie „oglądałeś w niedzielę np. Szkopka?”

        • A to już zależy jak to ludzie przyjmą. Niby szał na Kubicę był, ale na żużlowców? Sport, w którym odnosimy największe sukcesy, a z drugiej strony mało kto o tym wspomina.
          Mamy zawsze Jaspera Iwemę :D „Holendra o polskich korzeniach, którego mama pochodzi z Konina!” ;)

  8. W komentarzu na Polsat Sport Extra usłyszałem w czasie wyścigu Moto3, że aktualnie robią czasy o 10 sekund szybsze niż kiedy weszły silniki 250 4T. Technika idzie bardzo szybko tym bardziej w sporcie więc nie ma się co dziwić.

  9. Lorek jeździł dziś M1ką w specyfikacji 2013 i 2014(na nowej parę kółek ale jednak)

  10. Ma ktoś fotę z Calem, który pyta się Daniele Romagnoliego czemu Gp13 nie skręca? :)

  11. to tak to tylko testy niema co porównywac czasu cratchlowa ze jest tylko 0,1 sek wolniejszy od dovizioso Kubica jeszcze powróci zobaczycie Lorenzo powinien byc mistrzem wygrał najwięcej wyscigów i jest klase lepszy od marqeza ale komentatorzy są nieobiektywni jakby to lorenzo wygrał mistrzostwa a marquez przegrał bo by w trakcie sezonu był kontuzjowany to komentatorzy by 2 lata to wspominali a tak cisza o kontuzji lorenzo

    • „…gdyby Marquez przegrał…to komentatorzy by 2 lata to wspominali”… i bardzo dobrze !! Mało kto lubi Lorencję..łącznie ze mną. Ale fakt faktem szacunek jemu się należy bo odstawił lizaki i próbował dorównać #93. co nie zmienia faktu że nadal go nie lubię ! :)

      • Lorenzo w zeszłym roku nie zasłużył na tytuł, bo zwyciężył mniej razy od Pedrosy i tylko dojeżdżał bezpiecznie na drugiej pozycji, nie mają żadnych rywali. Skończ z tymi głupimi teoriami… ;)

  12. zresztą marquez ma lepszy motocykl od pedrosy w następnym roku i kolejnych latach tytuły bedzie zdobywał lorenzo z rossim

  13. Pragnę zaznaczyć, że to Marc nie dojechał na Mugello do mety tracąc przy tym 25-18pkt (bo nie wierzę, że pojechałby gorzej niz 3 miejsce. Co do motocykla Dani i Marc maja takie same maszyny, może się to nieco zmienić w nadchodzącym sezonie, gdzie sugestie Marca na pewno będą brane już pod uwagę przy budowie jednoski na nowy sezon. Osobiscie jako fan i wychowanek Rossiego chciałby go zobaczyć jeszcze raz na samej górze z 10 tytułem wtedy powinien odejść.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
157 zapytań w 1,670 sek